• Isalel

Duger POPs skaljacka som vinterjacka?!

Har alltid haft andra vinterjackor för att komplettera overall, men undrar om polarns skaljacka kan funka som vinterjacka om man har en sån där vindfleece över? Eller blir det för kallt?

• Svar på tråden Duger POPs skaljacka som vinterjacka?!
  • sandra04

Det beror på var i landet du bor. Sätt en ws under och ha ett bar underställ.

• TEDDEN

Jag skulle tippa på att det blir för kallt. Jag har en väldigt varm jacka till min son, vissa dagar har han ändå fleece under. Bor i Sthlm. 

• Fröken85

Vindfleece under (antar att du inte menar över) känns lite onödigt då jackan redan är vindtät. Jag hade hellre valt en tjockare vanlig fleece under jackan.

Dock så handlar det ju om vad man ska ha jackan till. Handlar det om att ha på sig när man åker bil och vistas ute bara ett par minuter åt gången så tror jag att det räcker. men ska det vara en leka-ute-jacka hade jag hellr valt att köpa en rejäl vinterjacka. Och självklart hur kallt det blir. I norra Sverige tror jag kanppt det funkar, men i södra borde det ju göra det.

• Isalel

Bor i Västmanland, så det blir sällan blött, blåsigt eller snorkallt? På dagis går dom ut till -20 grader...sonen är fem och väldigt rörlig och aktiv?

• Tutilure

Nej, det blir alldeles för kallt.
    Skaljackan är ju helt ofodrad och vindfleecen är alldeles för tunn för att kunna värma.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • sandra04
    Isalel skrev 2011-10-12 09:33:55 följande:
    Bor i Västmanland, så det blir sällan blött, blåsigt eller snorkallt? På dagis går dom ut till -20 grader...sonen är fem och väldigt rörlig och aktiv?
    Vi bor oxå där. Då skulle jag ha vintejacka , särskilt om dom är ute mycket. De senaste vintrarna har varit kalla.
  • Tokstolla
    Isalel skrev 2011-10-12 09:33:55 följande:
    Skaljacka som ska räcka till minus 20? Är det bara jag som tycker det låter tokigt? 
    Sonen har också en skaljacka samt den tillhörande WS som man kan sätta ihop med jackan men jag tycker inte det duger om temperaturen närmar sig 0 strecket.  
  • Tinnys

Nä, hade blivit alldeles för kalt. Mina barn har fleece och skaljacka nu, men det kommer definitivt inte räcka när det blir kallare. (vi bor i sthlm)

• 071001

Det låter kallt tycker jag. /Frusen stadsbo

Svar på tråden Duger POPs skaljacka som vinterjacka?!