• Suck och suck

Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?

Vad säger ni? Det är väl för sött att äta Nutella på smörgås varje morron? Men jag tänkte att jag inte skulle vara så jävla tråkig, och inte låta dottern få en klassiker, bara för att man råka befinna sig i sundhetshysterins tidsera. När jag smakade på det (mindes inte riktigt hur det smakade sen barndomen) Det är ju riktigt sött!
    Nä, det där får hon ju bara ta ibland.
    Fast samtidigt så har de ju sagt nu att man bygger upp ett hälsosamt skydd när man äter chokladprodukter och så.
    Hur gör ni tex med Oboy och sånt. Är ni vissa som låter ungarna dricka det varje morron till frukost?
    Och Nutella. Det är väl för sött va?
    Nu gömmer jag Nutellan, för den skulle ju inte vara i kylskåpet ändå. Trodde först att den skulle stå i kylskåpet, och då är det svårare att gömma den.

• Svar på tråden Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?
  • 010306

Nej vi äter inte nutella eller dyl ( oboy) till vardags. Oboy kan de få på lördagen nån gång i månaden.

• Cloudberry

Nja nutella är godis i mina ögon och inte vardagsmat.

Att äta det, oboy och annat onyttigt på helgerna är däremot helt okej. 

• Lilith Dark
    Cloudberry skrev 2011-10-12 16:02:19 följande:
    Nja nutella är godis i mina ögon och inte vardagsmat.

Att äta det, oboy och annat onyttigt på helgerna är däremot helt okej. 
    Ja det är ungefär så vi gör också. 
    LILITH - Borderline och mamma lilith.se
  • skorpionen80

Jag äter nutella nästan varje dag till frukost, går hur bra som helst ;) Dock är det bara 8% kakao, så äter de det för kakaons skull så kan du välja choklad istället. Nutella smakar ju främst hasselnötter...

• Gryntroll

Det är inte samma som påsarna.
    Förutom förpackningarna är Nutella mera "choklad med nougat" i smaken och Nötcreme ännu mera nougat/nötig

• barnluktarbajs

Jag kom ihåg när jag var liten och min pappa hade hittat ett pålägg från Tyskland, det var helt enkelt tunna fyrkantiga choklad-skivor som man skulle lägga på rostat bröd så de smälte. Alltså guuuu vad gott! Och Nutella och jordnötssmör hade vi jämt hemma, och där gick vi alla i familjen med varsin sked när vi var sugna på något sött.
    Nu har jag inga barn, så för mig är det verkligen främmande att vara så himla socker-rädd som man ser i många trådar här på Familjeliv. Är det övervikt man ä rädd för? Jag har alltid tänkt att barn ska vara smala för att de rör på sig mycket, inte för att de går på någon diet...

• La Lola
    barnluktarbajs skrev 2011-10-12 16:26:00 följande:
    Jag kom ihåg när jag var liten och min pappa hade hittat ett pålägg från Tyskland, det var helt enkelt tunna fyrkantiga choklad-skivor som man skulle lägga på rostat bröd så de smälte. Alltså guuuu vad gott! Och Nutella och jordnötssmör hade vi jämt hemma, och där gick vi alla i familjen med varsin sked när vi var sugna på något sött.
    Nu har jag inga barn, så för mig är det verkligen främmande att vara så himla socker-rädd som man ser i många trådar här på Familjeliv. Är det övervikt man ä rädd för? Jag har alltid tänkt att barn ska vara smala för att de rör på sig mycket, inte för att de går på någon diet...
    Jag är inte sockerrädd...jag tycker bara det är konstigt att äta godis på en smörgås......
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Babiedoll

fan, vad sugen jag blev....måste åka och handla!

Jag är nog en sån där "dålig" förälder. Mina barn skulle kunna få det till frukost på mackan. Fan, dom skulle till och med få dricka oboy till.

• Gryntroll
    barnluktarbajs skrev 2011-10-12 16:26:00 följande:
    Jag kom ihåg när jag var liten och min pappa hade hittat ett pålägg från Tyskland, det var helt enkelt tunna fyrkantiga choklad-skivor som man skulle lägga på rostat bröd så de smälte.
    Verkar fortfarande vara poppis att köpa med sig hem
    Har en del kollegor som har det som stående och enda "beställning" när de är på resa till Tyskland, Belgien och Nederländerna.

Testade själv chokladflingor på rostebröd när jag var där och, jag trodde det aldrig (eftersom det är godis i mina ögon), men det var gott
  • Kaos85
    Babiedoll skrev 2011-10-12 16:32:27 följande:
    fan, vad sugen jag blev....måste åka och handla!

Jag är nog en sån där "dålig" förälder. Mina barn skulle kunna få det till frukost på mackan. Fan, dom skulle till och med få dricka oboy till.
    Skrattande
    ✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
Svar på tråden Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?