• Suck och suck

Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?

Vad säger ni? Det är väl för sött att äta Nutella på smörgås varje morron? Men jag tänkte att jag inte skulle vara så jävla tråkig, och inte låta dottern få en klassiker, bara för att man råka befinna sig i sundhetshysterins tidsera. När jag smakade på det (mindes inte riktigt hur det smakade sen barndomen) Det är ju riktigt sött!
    Nä, det där får hon ju bara ta ibland.
    Fast samtidigt så har de ju sagt nu att man bygger upp ett hälsosamt skydd när man äter chokladprodukter och så.
    Hur gör ni tex med Oboy och sånt. Är ni vissa som låter ungarna dricka det varje morron till frukost?
    Och Nutella. Det är väl för sött va?
    Nu gömmer jag Nutellan, för den skulle ju inte vara i kylskåpet ändå. Trodde först att den skulle stå i kylskåpet, och då är det svårare att gömma den.

• Svar på tråden Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?
  • Kattdamen

Det är ju jättenyttigt, det är ju nötter i.

Flört

• milizza

Mina flickor får oboy te med socker i rostat bröd med marmelad nutella jordnötssmör. Rena barnmisshandeln enligt många. Tjejerna är 4 år och 13 år. Dom har aldrig haft hål i tänderna vikt bekymmer koncentrations svårigheter eller liknande.

• Lördagkväll

Nutella som rä så gott, kan man köpa sig en bruk och äta med sked.. =)

• Mary Jo

En helg kanske tycker jag att det är ok.

(Men åh vad sugen jag blev nu!) 

• Blå Flygare

Jag föredrar att göra varm choklad framför oboy   Mjölk är nyttigt och barnen dricker inte "ren" mjölk.

Nutella är för mig godis, inget man har på smörgås. Då tycker jag ändå jag är generös med socker här hemma. Marmelad någon gång i veckan är ok. Annars vill  jag spara sockerintaget till senare på dagen.

• maria81
    zygoma girl skrev 2011-10-12 15:16:23 följande:
    Spara den till helgen och kör en sockerchocksfrukost med Oboy och Nutella på rostat bröd!

Det är så lätt, i dessa sundhetshysteridagar som du säger, att glömma bort att det inte är så länge sedan som det var en helt ok frukost att äta Oboy och marmeladmacka.

Själv är jag uppfödd på Frostiesflingor och mjölk till frukost och så Oboy och sötlevsmacka efter skolan och det blev folk av mig också.

Visst är det nyttigare med kruskakli men livet består inte bara av vardagar, det måste få vara lite fest och helg också emellanåt.
    Åt oxå frosties fast med fil och säkert två matskedar socker till.. Inget jag skulle få i mig idag men gott var det då. Det var ju så kexchoklad var ett bra mellanmål på den tiden
    mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • As mamma

Kan du inte bara ge henne en (halv) smörgås med nutella, om hon först äter en (halv) smörgås med ost/skinka? Eller kanske bara på helgen? :) Då blir det ju mindre onyttigt, och så blir det något speciellt att längta efter.

• Imortaelis

Min äldsta dotter får ENORMT sällan socker överhuvudtaget då hon blir helt galen utav det. Någon saft ibland, kanske ett glas oboy någon gång, popcorn som lördagsgodis. Är inget vi har tagit ställning till i nyttighets grej direkt, utan för att hon reagerar som hon gör på socker.

• MammaTillDomFinaste
    Kaos85 skrev 2011-10-12 15:26:18 följande:
    Åå hade glömt bort bägarna, mmm va gott de va :) 

Men tänk, för 20 år sedan fanns ingen sån här hysteri mot sötsaker.. Jag kunde äta chokladpålägg och dricka oboy flera gånger om dagen. Och hade aldrig hål i tänder, har aldrig varit överviktig eller haft problem med hälsan..  

Inte var man lika rädd för precis allt förr som man är nu för tiden heller.. Då var det inte farligt att bära runt på grodor men usch om barna gör det nu...  
    dom finns i våran godis butik än
Svar på tråden Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?