• Nuttis79

Efter mycket tjat ska jag fått Levaxin utskrivet...

Har Tsh på 2,7 och T4 ligger på 8.

Enligt en annan tråd om järnbrist så var det många som kommenterade att  min sjukliga trötthet och andra fysiska symtom som att det lät mer som Hypotyreos alltså problem med sköldkörteln.

nu har jag under några månader bråkat massor med husläkaren om detta för jag har testat mina värden i över 10 år och de har alltid sagt att mina värden varit bra.

Att jag gått upp MASSOR i vikt, är sjukt trött, känner mig för varm ibland frusen ibland (min kropp verkar ha svårt att hålla en rätt temperatur) problemhy efter 25 (är 32) och annat som magproblem mm har de inte lyssnat på.

Men så nu är frågan: Är det så att jag kommer må sjukt mycket bättre OM det nu är sköldkörteln som spökar? Eller hur funkar det?

För jag har känt länge att det är något som inte står rätt till inombords något e inte som det ska vara...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-14 18:42
    Tillägger att mina värden ligger inom deras referensramar..men enligt flera omtänksamma människor härinne så berättade de att det ska komma NYA referensramar och att mitt T4 är för lågt och att tom TSH kan vara för högt om man nu upplever symtom som jag gör. Så detta är ju lite krånligt.

Men min mamma har haft förstorad sköldkörtel och min mormor hade giftstruma innan hon dog. Så det finns ju i generna oxå.

• Svar på tråden Efter mycket tjat ska jag fått Levaxin utskrivet...
  • Nuttis79

Tillägger att mina värden ligger inom deras referensramar..men enligt flera omtänksamma människor härinne så berättade de att det ska komma NYA referensramar och att mitt T4 är för lågt och att tom TSH kan vara för högt om man nu upplever symtom som jag gör. Så detta är ju lite krånligt.

Men min mamma har haft förstorad sköldkörtel och min mormor hade giftstruma innan hon dog. Så det finns ju i generna oxå.

• 060810

Jag ska boka tid till läkare för att kolla mig. Upplever samma symptom som dig. :( fick levaxin när jag var gravid pga dåliga värden. Sen har jag inte haft det sedan dess (14 mån sen jag slutade)

• Nuttis79
    060810 skrev 2011-10-14 18:59:43 följande:
    Jag ska boka tid till läkare för att kolla mig. Upplever samma symptom som dig. :( fick levaxin när jag var gravid pga dåliga värden. Sen har jag inte haft det sedan dess (14 mån sen jag slutade)
    Har du oxå svårt med kroppstemp osv?
  • 060810

Ja. Som du skriver så är jag både varm o kall och det växlar ofta.

• Nuttis79
    060810 skrev 2011-10-14 19:24:12 följande:
    Ja. Som du skriver så är jag både varm o kall och det växlar ofta.
    På sommaren är jag svettig som faaan...sen på vintern är jag superfrusen...sen kan det växla oavsett årstid oxå men oftast är jag varm om det inte är för kallt ute. Fryser speciellt om händer och fötter. Har aldrig rökt och dricker knappt däremot har jag ett jävla sötsug.
    Sen en annan sak jag kan gå å känna mig kallsvettig och tro att jag är sjuk och har feber då och då...vet inte om jag kanske har småförkylningar i kroppen då (är ofta sjuk) eller om det har med min taskiga kroppstemp att göra? Har du upplevt samma sak?
  • 060810

Ja fast jag pendlar året om med att frysa o svettas. Varierar ibland flera gånger per dag. :( sötsug har jag med. Helt galet. Sjukdomskänslan känner jag med igen till viss del.

• Nuttis79
    060810 skrev 2011-10-14 19:40:56 följande:
    Ja fast jag pendlar året om med att frysa o svettas. Varierar ibland flera gånger per dag. :( sötsug har jag med. Helt galet. Sjukdomskänslan känner jag med igen till viss del.
    Just det att man nästan konstant känner sig sjuk och trött...jag har svårt att sova oxå. Kankse har med att jag jobbar sent om kvällarna men lägger mig ofta vid 2-3 å sen är jag så sjuuukt trött på morgonen att det känns som att jag sovit typ 1 tim, spelar ingen roll om jag sover 5 tim, 7-8 tim eller 12 timmar. Är oftast lika trött ändå. Sedan gäspar jag och är trött hela dagen på jobbet...är lite pigg vissa kvällar vissa är jag trött. Känns som att man nästan är trött dygnet runt.
  • 060810

Tröttheten instämmer jag i. Fast sen är jag ensam med 3 barn med. Äldsta är 5 och minsta är 13 mån. Så de tröttar ut mig med men jag är helt klart tröttare än normalt.

• Nuttis79
    060810 skrev 2011-10-14 20:04:30 följande:
    Tröttheten instämmer jag i. Fast sen är jag ensam med 3 barn med. Äldsta är 5 och minsta är 13 mån. Så de tröttar ut mig med men jag är helt klart tröttare än normalt.
    Jo de e klart..man blir ju trött att vara ensamstående. Men jag har inga barn...så jag tycker att de e konstigt.,.
  • 060810

Jag var trött innan barnen kom med och tröttheten jag har nu går inte att skylla på barnen för jag har 8 timmar dagis per dag och avlastning för de två stora varannan helg men ändå är jag så sjukt trött. Vill bara sova hela tiden.

Svar på tråden Efter mycket tjat ska jag fått Levaxin utskrivet...