Efter mycket tjat ska jag fått Levaxin utskrivet...
Har Tsh på 2,7 och T4 ligger på 8.
Enligt en annan tråd om järnbrist så var det många som kommenterade att min sjukliga trötthet och andra fysiska symtom som att det lät mer som Hypotyreos alltså problem med sköldkörteln.
Så nu har jag under några månader bråkat massor med husläkaren om detta för jag har testat mina värden i över 10 år och de har alltid sagt att mina värden varit bra.
Att jag gått upp MASSOR i vikt, är sjukt trött, känner mig för varm ibland frusen ibland (min kropp verkar ha svårt att hålla en rätt temperatur) problemhy efter 25 (är 32) och annat som magproblem mm har de inte lyssnat på.
Men så nu är frågan: Är det så att jag kommer må sjukt mycket bättre OM det nu är sköldkörteln som spökar? Eller hur funkar det?
För jag har känt länge att det är något som inte står rätt till inombords något e inte som det ska vara...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-14 18:42
Tillägger att mina värden ligger inom deras referensramar..men enligt flera omtänksamma människor härinne så berättade de att det ska komma NYA referensramar och att mitt T4 är för lågt och att tom TSH kan vara för högt om man nu upplever symtom som jag gör. Så detta är ju lite krånligt.
Men min mamma har haft förstorad sköldkörtel och min mormor hade giftstruma innan hon dog. Så det finns ju i generna oxå.