• Min lycka

    Urväxta barnkläder..sparar,säljer dyrt eller skänker ni?

    Började fundera efter att ha läst en annan trådNär dina barnen växt ur sina kläder...vad gör du med de kläderna och varför?Själv så sparar jag några plagg till ett ev syskon,säljer kanske något,men de mesta skänker jag till bla sonens dagis.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Urväxta barnkläder..sparar,säljer dyrt eller skänker ni?
  • Zäta

    Skänker nästan allt till släktingar, vänner, välgörenhet.
    Sparar några plagg som är extra fina som barnen kan få ha att titta på när de blir stora. 


  • Saarraa

    Jag valde Annat, för jag gör alla alternativen.

    Favoritplagg sparar jag, resten skänker jag till en kompis men jag får alltid tillbaka plaggen när hennes grabb växt ur dem och då säljer jag :)


    Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • Red drum

    Skänker eller sparar. Tycker det är för jävligt att sälja, helt ärligt.

  • tessan27

    Jag säljer det mesta av barnens kläder, det är en liten hobby jag har att köpa och sälja begagnade kläder. Ibland säljs det dyrt och ibland billigt. Lite ger jag till min brorson och lite skänker jag.

  • Suck och suck

    Säljer billigt. Det är ingen som vill köpa dyrt, skänker, ger bort till andra.

  • Min lycka
    Suck och suck skrev 2011-10-14 23:10:09 följande:
    Säljer billigt. Det är ingen som vill köpa dyrt, skänker, ger bort till andra.
    Jag skänker en hel del till sonen dagis,eftersom jag vet att de kommer till nytta.Jag tillhör de fattiga skiktet,men de finns de som har de värre o de går tyvärr ut över barnen.Förra veckan lämnade jag bla ett helt ok regnställ till dagis som jag köpte billigt förra året. Vet iaf ett barn som blivit hjälpt o de känns underbart.Nog fins de väl fler än jag som vet hur de känns att frysa o gärna vill hjälpa andra. 
  • lövet2

    Vi har sparat allt vi inte slängt pga att de varit trasiga. Detta eftersom vi varit inriktade på att ha flera barn. Nu däremot, med vår allra sista barn, så ger vi bort kläderna. Litegrand till släkt och vänner men mest till Röda Korset.

  • For all I care

    Skänker bort det mesta, slänger om nåt är riktigt sunkigt. Sparade 2 kartonger med fina flickkläder i nyskick i hopp om att få en till dotter en icke. Väntar en pojke nu så jag ska gå igenom allt igen och spara det jag gillar allra bäst ifall dottern vill ha som minne sen men resten kommer skänkas till välgörenhet.

  • NannaLi

    Skänker till min systerson..
    Och sparar, ifall framtiden vill ge mig fler barn.

    Om inte annat så funderar jag skarpt på att skänka till förskolorna. 


    Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt.
  • Trident5678

    Första barnets kläder sparade vi. De använder andra barnet nu. När andra barnet växer ur dem, skänker vi dem till behövande efter att ha rensat bort sådant som är trasigt, urtvättat, fläckigt.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Urväxta barnkläder..sparar,säljer dyrt eller skänker ni?