• Anonym (kallt)

Inga vantar ingen mössa

Ett lvu barn fick inte med sig varken vantar eller mössa på umgänge.Fosterfamiljen sa bara NEJ FINNS INTE.

• Svar på tråden Inga vantar ingen mössa
  • Anonym
    Anonym (Line) skrev 2011-10-15 23:57:46 följande:
    Är det första- eller andrahandsinformation du utgår från?
    Eftersom kontaktpersonen fick köpa mössa vantar och sa att familjehemmet sagt att det inte finns några så får man väl tro det eller ljuger alla utom familjehem?
  • Anonym (kallt)
    måndag
  • Anonym (Line)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-16 00:00:24 följande:
    måndag
    Drar slutsatsen att det är andrahandsinformation = icke trovärdig.
  • Anonym
    Anonym (och) skrev 2011-10-15 23:59:30 följande:
    Nähä, vad kallar du det då? Struntar i? ja, mycket möjligt men det DU som förälder gjort måste vara mer allvarligt eftersom ditt barn ens befinner sig i ett familjehem.
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-15 23:56:10 följande:
    Varför byter du ämne?
    Byter ämne?? Nej, jag svarade på en dum fråga från en annan inläggsskrivare som inte tycks veta vad inkapabel är.
    Ja, struntar i! Nej, du saknar kompetens att uttala dig då det inte alls behöver vara så att ts gjort något mer allvarligt för att barnet skall befinna sig i familjehem.

Du besvarade mig men så kompetent framstår du inte...
  • Anonym (kallt)
    Anonym skrev 2011-10-16 00:00:19 följande:
    Eftersom kontaktpersonen fick köpa mössa vantar och sa att familjehemmet sagt att det inte finns några så får man väl tro det eller ljuger alla utom familjehem?
    Varför skulle en kontaktperson gå o köpa vantar o mössa`? Det uppdaget hade h*n inte fått av soc. Familjehemmen skall vara utrustade för bokade bestämda tider.
  • Anonym
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-16 00:04:15 följande:
    Varför skulle en kontaktperson gå o köpa vantar o mössa`? Det uppdaget hade h*n inte fått av soc. Familjehemmen skall vara utrustade för bokade bestämda tider.
    Håller med!
  • Anonym (och)
    Anonym skrev 2011-10-16 00:04:13 följande:
    Ja, struntar i! Nej, du saknar kompetens att uttala dig då det inte alls behöver vara så att ts gjort något mer allvarligt för att barnet skall befinna sig i familjehem.

Du besvarade mig men så kompetent framstår du inte...
    Så du menar att barn placeras i familjehem för mindre saker än att inte ha mössa och vantar till sitt barn vid ett tillfälle.

ja, den slutsatsen osar ju verkligen riktig kompetens..... 
  • Anonym (kallt)
    Anonym (och) skrev 2011-10-16 00:11:11 följande:
    Så du menar att barn placeras i familjehem för mindre saker än att inte ha mössa och vantar till sitt barn vid ett tillfälle.

ja, den slutsatsen osar ju verkligen riktig kompetens..... 
    öppna en ny tråd som handlar om dåliga bio föräldrar.
  • Anonym (??)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-16 00:00:24 följande:
    måndag
    Que??
  • Anonym (och)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-16 00:12:49 följande:
    öppna en ny tråd som handlar om dåliga bio föräldrar.
    Nej, det har jag inget behov av. Jag tycker bara att det är märkligt att man kan sitta här och klaga på ett familjehem ang mössa och vantar när man själv är den som orsakat att barnet ens ÄR i familjehem. DU förfasas över detta och sen framkommer det att du bara har andrahandsinformation och alltså inte vet ett dugg om orsaken utan bara automatiskt antar att familjehemmet är värdelösa. Tänk på dig själv istället och vad DU behöver förändra för att få hem barnet så slipper barnet vara i det värdelösa familjehemmet.
Svar på tråden Inga vantar ingen mössa