Inga vantar ingen mössa
Ett lvu barn fick inte med sig varken vantar eller mössa på umgänge.Fosterfamiljen sa bara NEJ FINNS INTE.
Ett lvu barn fick inte med sig varken vantar eller mössa på umgänge.Fosterfamiljen sa bara NEJ FINNS INTE.
Det har hänt att min dotter blivit av med mössa och vantar på dagis. Då har hon fått ta min mössa om jag har någon sån på sig hem. Nästa dag har hon då om jag inte har någon extra och inte hunnit köpa någon ny fått ta på sig min mössa. Hon har inte frusit. Vantar kom hon hem med som antingen var hennes eller någon annans.. de blandades hej.vilt då de flesta hade hm vantar..
Jag skulle ha förberett med mössa och vantar. Men om det är så att det under natten blev kallt och det faktiskt inte fanns rena eller fungerande mössa och vantar hade jag bett de att köpa. Saker kan hända, det behöver inte vara vanvård. Vanligt folkvett räcker ju. Är det kallt ska barnen få på sig tillräckligt. Finns inte av någon anledning ( spec i början av vintersäsongen) så får man göra provisoriska lösningar innan man hunnit inhandla sakerna.
Och nej. Jag förbereder inte med en kasse med mössor och vantar. Hon får med sig en mössa och max två par vantar för en helg. Hon har inte hur mycket kläder som helst.
Är detta med mössa och vantar det enda som är negativt med familjehemmet? Finns det nåt annat som är negativt. Jag tror knappast att det räcker med detta för att familjehemmet ska klassas som "dåligt".
Men hur kallt kan ni ha?
Vi bor vid Vänern och ja, tidiga mornar kan man behöva en halsduk om man inte har polotröja, men mössa och vantar? Nej jag hade kommit fram svettig!
upprepar:
var bor du, ts?