• Anonym (kallt)

Inga vantar ingen mössa

Ett lvu barn fick inte med sig varken vantar eller mössa på umgänge.Fosterfamiljen sa bara NEJ FINNS INTE.

• Svar på tråden Inga vantar ingen mössa
  • Anonym
    Anonym (och) skrev 2011-10-15 23:32:23 följande:
    Nej, det ska de naturligtvis inte. Men du frågade inte VARFÖR det inte finns när de svarade "finns inte"? Eller påpekade att det är kallt och barnet kan frysa?

Sen så hade ju barnet inte varit i familjehemmet över huvud taget om du var en kapabel förälder eller hur? Det var nog mer än att det fattades mössa och vantar för att barnet skulle placeras gissar jag på? 

Hur som helst, du får såklart tala med familjehemssekreteraren/soc sekr om att du är orolig för att de inte tar hand om barnet och låter det frysa, för så ska det såklart inte vara. 
    Vilken bullshit! Vad menar du med kapabel förälder?
  • Anonym (ge dina)

Mina???  JAG var inte där då detta hände,men hade jag varit det,så klart barnet hade fått lånat mina vantar+mössa! Vilket konstigt svar ifrån dig TS!

• Anonym (kallt)
    Anonym (och) skrev 2011-10-15 23:32:23 följande:
    Nej, det ska de naturligtvis inte. Men du frågade inte VARFÖR det inte finns när de svarade "finns inte"? Eller påpekade att det är kallt och barnet kan frysa?

Sen så hade ju barnet inte varit i familjehemmet över huvud taget om du var en kapabel förälder eller hur? Det var nog mer än att det fattades mössa och vantar för att barnet skulle placeras gissar jag på? 

Hur som helst, du får såklart tala med familjehemssekreteraren/soc sekr om att du är orolig för att de inte tar hand om barnet och låter det frysa, för så ska det såklart inte vara. 
    Direkt på måndag...
  • Anonym (och)
    Anonym skrev 2011-10-15 23:34:48 följande:
    Vilken bullshit! Vad menar du med kapabel förälder?
    Ja, man är väl oftast ganska inkapabel som förälder om man får sitt barn placerat eller?
  • Anonym (??)
    Anonym (och) skrev 2011-10-15 23:37:02 följande:
    Ja, man är väl oftast ganska inkapabel som förälder om man får sitt barn placerat eller?
    Men det är ju alltid soc som är inkapabla! Det vet väl alla? *ironi*
  • Anonym (kallt)
    Anonym (och) skrev 2011-10-15 23:37:02 följande:
    Generellt...om biologiska föräldrar är dåliga....inte ska väl familjehem vara sämre...
  • Anonym (och)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-15 23:35:25 följande:
    Direkt på måndag...
    Kul att du svarar, men skulle du kunna tänka dig att svara på de viktiga frågorna också. Du kommer dit och får svaret finns inte mössa och vantar. Går du bara då eller frågade du VARFÖR det inte fanns vantar och mössa eller påpekade för dem att det var kallt och att barnet kunde frysa?

Det är liksom det första man gör, inte att springa och klaga till Soc. Det gör man såklart också men i första hand pratar man väl med den som har ansvaret för omsorgen om ens barn? Vad gjorde du, gick du ut med barnet utan vantar och mössa ändå eller hur gjorde du? Hur gammalt är barnet? 
  • Anonym (ge dina)

Ring du till Soc sekreteraren,men Foster föräldrarna kan ju haft en väldigt god anledning med om varför mössa + vantar fattades då ni nu skulle träffas,varför frågade du inte mer om det istället för att anta att ungen är utan ytter kläder???

• Anonym (och)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-15 23:38:52 följande:
    Generellt...om biologiska föräldrar är dåliga....inte ska väl familjehem vara sämre...
    Som jag sa innan, det som har orsakat placeringen är nog betydligt mycket värre än att missa mössa och vantar vid ett tillfälle så nej, det gör knappast familjehemmet sämre än föräldern. 
Svar på tråden Inga vantar ingen mössa