• Sashimi

Har ni medel mot löss hemma ifall att?

Såg en lapp på förskolan att det går löss på avdelningen, så jag ska köpa en luskam från apoteket och kolla dottern... Men jag tänkte om man kan köpa medel så man har hemma ifall vi skulle upptäcka löss hemma? Så slipper man springa till apoteket eller bli tvungen att vänta till nästa dag med att behandla ifall apoteket har stängt. Har ni en förpackning lössmedel hemma ifall att?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni medel mot löss hemma ifall att?
  • lövet2

Nej, men vi har 5 luskammar. Skulle det vara så illa att någon får löss när apoteket har stängt, så kammar jag bort det värsta så länge. Ev skulle jag ringa en kompis, som har en elektrisk luskam.

• Majsan70

Ja det har vi efter  ett antal omgångar. Kammar regelbundet och kör med prevent spray för tillfället.

• Jullesmamma

Skulle inte falla mig in!!! "Apoteket" har öppet till 22 om det skulle krisa!!! Onödigt att köpa och sen ev. få kasta sen tycker jag. Men det är ju upp till var och en!

• supersemlan

Vi har aldrig haft löss, men härom veckan gick luslarmet på dotterns fritids, jag kutade raka vägen till apoteket och köpte både kam och lusmedel. Givetvis hade hon inte löss... men nu har vi lusschampo hemma. Med facit på hand kan jag tycka att det var lite onödigt.

• SeTa

Nej, vi har råkat ut för löss 2 gånger under de 8 år vi har haft barn på dagis/skola så jag har aldrig ens tänkt tanken!

• pigglet

Nej, de har faktiskt aldrig haft löss (än). 3 barn 4-9 år och ingen som haft löss - det vågar man nästan inte säga ens. Börjar klia bara jag tänker på det   ;)

• Lottis77

Ja, nu har det gått löss i flera omgångar på dagis/skola och jag använder dagligen Linicin Prevent för att slippa ens få hem krypen. Hittills har vi klarat oss. Hellre lite spray varje morgon än att få hem de där äckliga krypen. Brrr...

• Toddes mamma

Nej, det har vi inte, går ju alltid att få tag i om det behövs, däremot har vi köpt en prevetn spray som vi använder då det är löss på dagis.

• cosinus

Nä det har vi inte, har aldrig haft löss och det känns inte så äckligt att jag inte kan vänta tills nästa dag om vi hittar lössen efter apoteket stängs. Luskam har vi och har kammat febrilt hela hösten då det gått i dotterns klass så vi hade fått kamma bort så mycket som möjligt och sen vänta.

Däremot har vi medicin mot springmask hemma så det räcker till alla barnen (det behövs bara 6 tabletter till alla 4) för där vill jag inte vänta i onödan. Det tar ju ändå ett tag innan tabletterna gått genom systemet och gjort sitt jobb s a s. De 2 gånger någon av barnen haft så har apoteket varit öppet men annars hade vi behandlat barnen direkt och köpt till oss själva dagen efter och så tagit dos 2 samtidigt. Men det känns viktigast att få i barnen först eftersom de har en tendens att åka dit enklare med allt de stoppar i munnen.

• Buspojkarna

Nej, inget alls. Men så fort det kom upp lappar på dagis så rakade vi barnens hår kort. Om de skulle få löss så rakar vi ner det ännu mer.  Smidigt att ha pojkar =)

Svar på tråden Har ni medel mot löss hemma ifall att?