• Loreena

    Tjoho! Nu är jag gravid!

    Idag fick jag plus på stickan! :D Jag är på dag 29. Jag testade för tre dagar sedan, men då syntes inget så jag trodde att det var kört. Vi har försökt i 4 månader nu men utan att nåt hänt tidigare. Jag bestämde mig därför för att sluta amma (sonen var då 13 månader) och då tog det sig direkt! Tänk att amningen kan göra det svårare att bli gravid fast man bara ammar morgon och kväll!
    Hoppas vi får behålla den här lilla så att det blir syskon till sonen i sommar! :D

  • Svar på tråden Tjoho! Nu är jag gravid!
  • caol79

    Har haft sammandragningar idag. Inte så kraftiga som vid mens och inget blod syns till. Har läst att livmodern kan krampa i detta skede. Hoppas det inte är ett missfall på g. Fick i så fall vara gravid en dag! :(

  • Fru HH

    Fy va jobbig den där oron är!!! Hoppas av hela mitt hjärta att det inte är någon fara!!

  • caol79

    Ringde min läkare efter att jag kontaktat vårdguiden, och hon sa att det var bra att det inte var något blod och att livmodern kan ha sammandragningar i början av en graviditet. Ska ringa henne på måndag och boka en tid för vul. Så nu känns det bättre.

  • Fru HH

    carrobarro79: hur har det gått för dig? Har tänkt på dig hela helgen!

  • Älskadelillaliv

    Hej. Plussade igår, BF 11 juli . Är så sjukt lycklig och väldigt svårt att fatta att det är verkligen sant. Grattis till er andra, när har ni BF??

  • caol79

    Tror verkligen att det är ett missfall. Har haft starkare sammandragningar och blödit. Igår kom även en klump. Så det är tyvärr bara att börja om. In i Ivf-träsket igen.

  • Fru HH
    caol79 skrev 2011-10-31 09:55:07 följande:
    Tror verkligen att det är ett missfall. Har haft starkare sammandragningar och blödit. Igår kom även en klump. Så det är tyvärr bara att börja om. In i Ivf-träsket igen.
    Oh neeej! :( Fy va orättvist!
    Finns ju inga ord som hjälper.

    Hoppas iaf att det tar sig fort nästa gång och att det vill stanna kvar!

    Styrkekramar till dig!
    Hjärta
  • Älskadelillaliv
    caol79 skrev 2011-10-31 09:55:07 följande:
    Tror verkligen att det är ett missfall. Har haft starkare sammandragningar och blödit. Igår kom även en klump. Så det är tyvärr bara att börja om. In i Ivf-träsket igen.

    Usch fy. Lider med dig. Så oretvist tycker jag. Kram
  • caol79

    Tack snälla ni. Läkaren ville att jag ska komma imorgon och på torsdag och ta blodprov, för att se hcg nivån. För att konstatera missfallet. Så en promilles hopp finns ändå.

  • Babylot86

    Grattis till er och era plus. Skrattande
    Vi kämpar o längtar. Har haft konstiga känningar i magen, o metallsmak i munnen men har inte fått något plus ännu.
     Har BIM 16/11 men börjar misstänka att det e sedan förra månaden, dock hade jag mens. Någon som varit med om?

  • pyret22

    Jag plussade för några veckor sedan och BF den 23 juni Skrattande

    Jag hoppas allt går vägen denna gång, jag fick ett tidigt missfall i augisti (5+3)
    Jag var på inskrivning i måndags och ska tillbaka nu på måndag för att få göra ett ultraljud och se hjärtslagen :)

  • småbarns mamma

    Jag ska har barn i slutet på augusti är så lycklig försökte i 2 år innan jag varit gravid denna gång med sonen tog det bara 3 månader. så tänk vad olika det är!

Svar på tråden Tjoho! Nu är jag gravid!