• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • 3villbli4
    che71 skrev 2013-01-02 15:23:10 följande:

Gott nytt år!!

Väntar på ÄL efter Pergotime ... borde bli om några dagar.

Var länge sen jag skrev här. Men jag ville bara fråga hur det går för er nu när jag såg att det var lite aktivitet här. Har ni fått göra någon missfallsutredning ? Håller tummarna för er att ni snart ska få er efterlängtade bebis.

Vi var till Umeå  i början på december och gjorde vårt första IVF försök. Den 8/12 fick vi tillbaka en toppen fin liten blastocyst, och blev informerade om att den bör fästa inom det närmsta dygnet. Och en vecka senare plussade vi. Är i v7 nu, rätt otrolig känsla. Men man är ju så orolig hela tiden.

• che71
    3villbli4 skrev 2013-01-02 15:38:06 följande:
    Var länge sen jag skrev här. Men jag ville bara fråga hur det går för er nu när jag såg att det var lite aktivitet här. Har ni fått göra någon missfallsutredning ? Håller tummarna för er att ni snart ska få er efterlängtade bebis.

Vi var till Umeå  i början på december och gjorde vårt första IVF försök. Den 8/12 fick vi tillbaka en toppen fin liten blastocyst, och blev informerade om att den bör fästa inom det närmsta dygnet. Och en vecka senare plussade vi. Är i v7 nu, rätt otrolig känsla. Men man är ju så orolig hela tiden.

Hej!
    Grattis till graviditeten!!!Glad

Jo, vi gjorde missfallsutredning efter sommaren (efter det 3:e missfallet)
    De hittade APC resistens så jag fick prova Fragminsprutor varje kväll när jag var gravid sist, men det blev ju ändå ett 4:e missfall i Oktober.
    Mer finns inte att göra, enligt läkaren är det nog min ålder som är orsaken...så vi hoppas in i det sista (jag fyller 42 i sommar) på ett guldägg! Vill så gärna ha barn o få bli föräldrar.
    Nu har vi försökt i 2½ år.
  • 3villbli4

Tack så mkt. :) Chocken har inte lagt sig än. Åh vad tråkigt. Jag håller verkligen tummarna för er. Hoppas så att ni oxå ska få lyckas. Ge inte upp.

• septum

Grattis 3villbli4 till eran graviditet. Vad roligt att det fortfarande rör på sig i tråden. Hoppas 2013 bidrar med hopp för er som inte uppnått era drömmar än.

• Pineapple

Och jag tittar till er ibland också! Grattis till graviditeten 3villbli4!
    Che - håller tummarna!

• daax
    che71 skrev 2013-01-02 16:15:29 följande:

Hej!
    Grattis till graviditeten!!!Glad

Jo, vi gjorde missfallsutredning efter sommaren (efter det 3:e missfallet)
    De hittade APC resistens så jag fick prova Fragminsprutor varje kväll när jag var gravid sist, men det blev ju ändå ett 4:e missfall i Oktober.
    Mer finns inte att göra, enligt läkaren är det nog min ålder som är orsaken...så vi hoppas in i det sista (jag fyller 42 i sommar) på ett guldägg! Vill så gärna ha barn o få bli föräldrar.
    Nu har vi försökt i 2½ år.
    Hoppas att det gå vägen snart, tycker att du inte är så gammal Solig
  • septum

Pineapple hur går det för dig? Hur är det att ha tre bebisar samtidigt?

• Pineapple

Jodå. vi kämpar på. HAde det bara varit de tre små hade det varit enklare men nu har vi ju två äldre barn som ska få sitt och särskilt vår snart fyraåring vill inte alltid vänta och ska inte alltid behöva vänta heller men på det stora hela tar vi oss fram, men som sagt, det är rätt tufft.

• Lovva

Pineapple: förstår att det är tufft. En bebis tar ju sin tid (med all rätt) så kan inte ens tänka mig hur det blir med tre..
    Hur gör ni rent praktiskt? Är båda hemma nu? Gissar att du inte ammar?

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..