• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • daax

Tråkigt che, vet precis hur det känns Rynkar på näsan, jag fick också stannar kvar  eftersom mitt hcg inte gick ner.

Just nu känns det som man inte orka mer, sambon tycker vi ska ge det ett tag till. Jag vill ge upp. 

• che71
    daax skrev 2012-10-23 18:54:51 följande:
    Tråkigt che, vet precis hur det känns Rynkar på näsan, jag fick också stannar kvar  eftersom mitt hcg inte gick ner.

Just nu känns det som man inte orka mer, sambon tycker vi ska ge det ett tag till. Jag vill ge upp. 
    Hade du väldigt ont på ena sidan eftersom de trodde att det var utomkveds eller?
    Vilken vecka var du i?

Jag var i v 5+5 o han såg ingenting, så jag räknar med att allt redan blött ut igår o i förrgår.
    Men för säkerhets skull fick jag lämna blodprov hcg så att det har gått ner.
    Men vad ska det ligga på egentligen?
    Hur snabbt sjunker det vid missfall?
    Jag ska få svar imorgon.

Jag vet att det är tungt o känns orättvist o bara du kan bestämma om du orkar chansa igen.
    Jag ger mig inte. Men ibland undrar jag hur länge till man ska orka, hur många missfall man ska överleva!?
    Kram till digHjärta
  • daax
    che71 skrev 2012-10-24 08:34:48 följande:
    Hade du väldigt ont på ena sidan eftersom de trodde att det var utomkveds eller?
    Vilken vecka var du i?

Jag var i v 5+5 o han såg ingenting, så jag räknar med att allt redan blött ut igår o i förrgår.
    Men för säkerhets skull fick jag lämna blodprov hcg så att det har gått ner.
    Men vad ska det ligga på egentligen?
    Hur snabbt sjunker det vid missfall?
    Jag ska få svar imorgon.

Jag vet att det är tungt o känns orättvist o bara du kan bestämma om du orkar chansa igen.
    Jag ger mig inte. Men ibland undrar jag hur länge till man ska orka, hur många missfall man ska överleva!?
    Kram till digHjärta
    Nej hade inte ont alls, vet inte om det var för att han inte såg något på ul, han såg något som han trodde var hinnersäck , men det stämde inte överens med att jag var gravid i vecka 8-9, den var så stor som vecka 5+0,  mitt blodprov var högt dagen efter, men dom såg inget alls på ul, men fick tabletter för att få igång det. Ska till KK nästa vecka, har läst lite på nätet, fundera på om det kunde har varit en ofrostig graviditet, många frågor i huvudet just nu, varför såg dom inget?, och varför var mitt hcg så högt, det visa på graviditet men dom hittade inget  Rynkar på näsan
  • che71
    daax skrev 2012-10-24 10:56:16 följande:
    Nej hade inte ont alls, vet inte om det var för att han inte såg något på ul, han såg något som han trodde var hinnersäck , men det stämde inte överens med att jag var gravid i vecka 8-9, den var så stor som vecka 5+0,  mitt blodprov var högt dagen efter, men dom såg inget alls på ul, men fick tabletter för att få igång det. Ska till KK nästa vecka, har läst lite på nätet, fundera på om det kunde har varit en ofrostig graviditet, många frågor i huvudet just nu, varför såg dom inget?, och varför var mitt hcg så högt, det visa på graviditet men dom hittade inget  Rynkar på näsan
    Men sökte du för blödningar?
  • daax
    che71 skrev 2012-10-24 11:12:30 följande:
    Men sökte du för blödningar?
    Ja jag ringde redan till KK i måndags, över en vecka sen, jag hade lite blödningar, men var orolig att det var på G, det kom inte så mycket, men dom sa att det var normalt, att det kan blöda, skulle höra av mig ifall blödningen ökade, ringde även till min bm men allt är normalt, så länge man inte har ont, man ska tydligen har sammandragningar vid missfall. Sen i lördags började det att öka och i söndags kom det ännu mer, så jag ringde och fick komma in. Förlåt att det bli rörigt i texten ! 
  • che71
    daax skrev 2012-10-24 11:25:38 följande:
    Ja jag ringde redan till KK i måndags, över en vecka sen, jag hade lite blödningar, men var orolig att det var på G, det kom inte så mycket, men dom sa att det var normalt, att det kan blöda, skulle höra av mig ifall blödningen ökade, ringde även till min bm men allt är normalt, så länge man inte har ont, man ska tydligen har sammandragningar vid missfall. Sen i lördags började det att öka och i söndags kom det ännu mer, så jag ringde och fick komma in. Förlåt att det bli rörigt i texten ! 
    Men fick du tabletter som ska få ut det nu då (Methergin fick jag de andra ggr i år, men nu behövdes det tydligen inte)
    Jag har haft rejäl menssmärta nu i 2 dygn. Kommer inte ihåg det från de andra ggr,kanske därför allt kom ut av sig själv denna gång.
  • daax
    che71 skrev 2012-10-24 11:44:16 följande:
    Men fick du tabletter som ska få ut det nu då (Methergin fick jag de andra ggr i år, men nu behövdes det tydligen inte)
    Jag har haft rejäl menssmärta nu i 2 dygn. Kommer inte ihåg det från de andra ggr,kanske därför allt kom ut av sig själv denna gång.
    jag fick 5 tabletter, 2 stolpiller och 3 slidtabletter. Vet ej namnen på tabletterna. Jag fick ligga ner en timme ungefär sen efter 3 h så fick jag kraftiga sammandragningar och så kom det mer. Dagen efter hade mitt hcg gått ner så jag blev utskriven. Jag blöder en hel del nu.
  • che71
    daax skrev 2012-10-24 12:01:01 följande:
    jag fick 5 tabletter, 2 stolpiller och 3 slidtabletter. Vet ej namnen på tabletterna. Jag fick ligga ner en timme ungefär sen efter 3 h så fick jag kraftiga sammandragningar och så kom det mer. Dagen efter hade mitt hcg gått ner så jag blev utskriven. Jag blöder en hel del nu.
    usch det låter inte kul
    ta hand om dig o så ses vi här snart igen
    med nya friska tagGlad
    Livet går vidare vare sig man vill eller inte!!
  • daax
    che71 skrev 2012-10-24 12:05:15 följande:
    usch det låter inte kul
    ta hand om dig o så ses vi här snart igen
    med nya friska tagGlad
    Livet går vidare vare sig man vill eller inte!!
    ja vi få hålla tummarna att det ta sig snart igen,  vänta ut så att man kan börja sätta igång verkstaden igen!
    kram
Svar på tråden Pergotime uttaget idag..