• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • Torparen10

Hej! Jag har läst tråden från början till slut (tog en stund ;))

Jag måste ge dig massor av styrkekramar Che71. Det du går igenom är så tufft!! Hoppas att du snart mår bättre och är på banan igen.

Jag är snart 38 år och vi har precis avslutat utredningen. Jag ska idag gå och plocka ut pergotime (första gången), ska sen äta dubbelkur på dag 2-6. Blir förmodligen start på lör eller sön. Känns lite läskigt faktiskt. 

Denna tråden är fantastisk att läsa, bra info, glädje, tårar, sorg och skratt.  

Är det någon som vet varför läkaren ordinerar att äta dag 2-6 när det vanliga verkar vara att äta dag 5-9?

/torparen

• che71
    Torparen10 skrev 2012-11-13 11:34:07 följande:
    Hej! Jag har läst tråden från början till slut (tog en stund ;))

Jag måste ge dig massor av styrkekramar Che71. Det du går igenom är så tufft!! Hoppas att du snart mår bättre och är på banan igen.

Jag är snart 38 år och vi har precis avslutat utredningen. Jag ska idag gå och plocka ut pergotime (första gången), ska sen äta dubbelkur på dag 2-6. Blir förmodligen start på lör eller sön. Känns lite läskigt faktiskt. 

Denna tråden är fantastisk att läsa, bra info, glädje, tårar, sorg och skratt.  

Är det någon som vet varför läkaren ordinerar att äta dag 2-6 när det vanliga verkar vara att äta dag 5-9?

/torparen

Hej Torparen10!!
    Tack!!Glad
    Jag mår bra. Det brukar ta någon vecka av fullständig depp o tårar efter ett missfall,
    sen börjar jag hoppas igen.
    Ingen mens än, men det har bara gått lite mer än 3 veckor sen sista missfallet.
    Vi tar en månad utan Pergotime först, ser hur det går med ÄL stickor o annars har jag 2 paket kvar.

Hoppas att vi lyckas bli gravida snart, väntan är lång o längtan så stor!

Jag vet inte varför du ska äta Pergo dag 2-6...jag åt dag 5-9.
    Varför har du fått Pergo?
    Jag fick det för att "maxa" chansen till fin ÄL pga ålder, annars var alla hormonprover bra.
    Hur länge har ni försökt få barn?
    Vi började med ÄL stickor i sommaren 2010, så snart är det 2½ år.
  • Torparen10
    che71 skrev 2012-11-13 14:03:39 följande:
    Hej Torparen10!!
    Tack!!Glad
    Jag mår bra. Det brukar ta någon vecka av fullständig depp o tårar efter ett missfall,
    sen börjar jag hoppas igen.
    Ingen mens än, men det har bara gått lite mer än 3 veckor sen sista missfallet.
    Vi tar en månad utan Pergotime först, ser hur det går med ÄL stickor o annars har jag 2 paket kvar.

Hoppas att vi lyckas bli gravida snart, väntan är lång o längtan så stor!

Jag vet inte varför du ska äta Pergo dag 2-6...jag åt dag 5-9.
    Varför har du fått Pergo?
    Jag fick det för att "maxa" chansen till fin ÄL pga ålder, annars var alla hormonprover bra.
    Hur länge har ni försökt få barn?
    Vi började med ÄL stickor i sommaren 2010, så snart är det 2½ år.
    Härligt att höra att du är så positiv och stark!

Jag vet faktiskt inte varför jag har fått Pergotime för i utredningen så sa läkaren att alla värden var fina och att jag var som gjord för att få barn. Min cykel är som en klocka på 28 dagar. Vi har försökt i lite mer än ett år. Gjorde en spolning och då var passagen bra i äggledarna. Det är väl antagligen samma som för dig då kanske : att maxa chansen till fin ÄL..

Jag har två barn sedan tidigare och vill nu ha en trea som inte verkar vilja komma. Men jag hoppas såklart att pergon ska hjälpa oss nu. Även om jag vet att det inte är någon mirakelmedicin

Har du barn sedan tidigare? 
  • Torparen10

Det är första gången på länge som jag längtar efter att få mens !! Så jag får börja ta pergon nu...
    Hoppas få den på lördag så börjar jag med tabletterna på söndag.

Hur har ni mått som har tagit pergotime? Man ska inte äta mer än sex cykler är det va?

• Lovva

Torparen: spännande! Hoppas att det hjälper för dig också. :) Jag fick inga biverkningar av pergon mer än kraftiga äl-smärtor.

• daax

Jag bli galen, blev av med min blödning för 2 veckor sen, men har lite sen i söndags, det kommer och gå, som vanlig blödning, inte som mens, och ont i ryggen. Kan gå en hel dag utan att jag få något men sen kommer den på kvällen.
    Vill ju bara att kroppen ska komma igång så att man kan börja med pergo igen . Min läkare tyckte jag skulle avvakta nån månad, men vet i tusan om jag orka det, känns som min kropp är helt ur balans  

• Torparen10
    daax skrev 2012-11-13 19:41:09 följande:
    Jag bli galen, blev av med min blödning för 2 veckor sen, men har lite sen i söndags, det kommer och gå, som vanlig blödning, inte som mens, och ont i ryggen. Kan gå en hel dag utan att jag få något men sen kommer den på kvällen.
    Vill ju bara att kroppen ska komma igång så att man kan börja med pergo igen . Min läkare tyckte jag skulle avvakta nån månad, men vet i tusan om jag orka det, känns som min kropp är helt ur balans  
    Ledsen det som hände dig Daax! Hur många omgångar har du ätit pergo?

Min kropp verkar heller inte funka, särskilt från i kväll. Jag har i flera års tid haft en menscykel som är som en klocka och väntade mensen på fredag/lördag och därmed påbörja dubbel pergokur andra mensdagen.

Men nu fick jag för två timmar sen som riktigt kraftig mensvärk/smärta och gnällde lite till sambon om det när jag dammsög. Sen började det blöda efter en timme och det gör ont! Mens eller tidigt missfall? Ingen aning, och det är inte så väldigt riklig blödning. 

Jag skulle ju påbörja pergokur nu andra mensdagen...ska jag ta tabletterna imorgon? känns lite märkligt då detta inte känns som mens.

Jag måste ringa läkaren imorgon och lyssna. 

Har ni några råd/erfarenheter?

//Elise

• Torparen10
    Lovva skrev 2012-11-13 16:40:18 följande:
    Torparen: spännande! Hoppas att det hjälper för dig också. :) Jag fick inga biverkningar av pergon mer än kraftiga äl-smärtor.
    Stort grattis till din dotter!! Underbart att det gick så bra för dig. Hur gammal är hon nu?
  • che71
    daax skrev 2012-11-13 19:41:09 följande:
    usch va trist när kroppen inte är normal...
    Men kan det inte vara mens då? Den kan väl vara konstig så efter missfall?
    Kram
Svar på tråden Pergotime uttaget idag..