• septum

Pergotime uttaget idag..

Hej Pimme!
    Välkommen hit. Det är jätte tråkigt med denna barnlöshet. Har du barn sedan förut?  Visst är det en enorm sorg varje gång. Tråkigt med 0 äggblåsor. Jag har precis slutat med min första Pergokur. Ska ta blodprov den 20:e. så då vet jag om jag ägglossat.
    Min mans spermaprov var helt godkänd.

• septum

fröken01: Grattis till Plus:et. Vad kul med lite solskenshistoria.. (första försöket) det ger hopp till oss andra. Tack för det. Det är klart att vi hoppas att det går bra nu.

hanibanani: Positivt med ÄL, nu håller vi bara tummarna för att simmarna hittar vägen..Flört

Pimme: Fortsätt att kämpa, vi är många som vet hur det känns. Styrkekramar.

Glossip: Håller verkligen tummarna för att du slipper börja med några fler Pergo-kurer.

Själv är jag på cykeldag 13 så våran bebisverkstad har precis startat. I och med att jag är på min första Pergo-kur så vet jag inte så mycket än känns det som. Blodprov den 20:e så då lär vi i allafall ha ett medicinskt resultat.

• septum

Ja herre gud denna djungel blir man inte klok på. De verkar säga olika på olika ställen vad beror det på. Har alla inte samma kunskap?

Jag hittade en sida som var intressant och ganska upplysande. Läs den tjejer. Kanske ger den lite klarhet..
    www.familjeplanering.se/vetmedfakta.php

Jag känner mig mycket tröttare och mer flytningar, det är nog det enda. Ni andra då? Som sagt är jag på mitt livs första Pergo-kur och har inte så mycket att jämföra med så därför tjatar jag på er andra. Man kan se det som ett vetenskapligt projekt....(alltså jämföra krämpor eller biverkningar)Skrattande

• septum

Är det någon av er tjejer som tänker på att inte äta värktabletter som Naproxen, Diklofenak eller Ipren för att de ska inverka negativt på fertiliteten?

• septum

Hjärtans fröjd: Intressant att din läkare säger det... Jag har Diklofenak utskrivet för min migrän, i och för sig vet de inget om min barnaverkstad men man kanske ska försöka vara utan just det ett tag och bara ta Panodil..

• septum

hanibanani: Grattis låter ju helt perfekt. Håller tummarna allt jag kan. Vilken dag är du på idag?

Hjärtans fröjd: Jag får pröva det ett tag.

• septum

Välkommen che71. Själv kör inte vi med stickor utan ska bara ta ett blodprov dag 25. Vi fick samlagsinstruktioner istället från gyn. Ska heller inte göra vul. Det är första kuren för mig med så jag vet inte hur det gör med min cykel. Spännande och se men gyn sade att det skulle förlänga cykeln lite. Jag har annars lika kort cykel som dig men visar tydligen ingen ägglossning.Därav Pergotime.

Glossip och haninbanani: Ligg på ordentligt nu Skrattande.. vi håller naturligtvis tummarna.

Själv har jag drömt två gånger inom loppet av en vecka om att jag får trillingar...Förvånad Blir riktigt nervös i och med att jag "förutspått" min andra barn precis så (i drömmen) vilket har varit 100% rätt varje gång.

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..