• septum

Pergotime uttaget idag..

Flyttar med mig listan då jag inte ens själv har koll på min ägglossning....Skrattande
    Passa också på att byta plats på mig och Lovva då din BIM är före min...

{#emotions_dlg.flower} BIM November

hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    Glossip - ÄL 11/11 18e cykeldagen, blodprov 18/11, BIM ca 25/11, 2 pergokuren (dubbeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM December

che71 - i väntan på mens, vet ej när jag kan påbörja Pergotime igen (för många blåsor på VUL på första!)
    Bubbibalubbi - ÄL 20/11, 12:e cykeldagen, BIM 3/11, 25 dagars cykel, 1:a pergokuren (enkeldos)
    Pimme - ÄL 24/11. Blodprov 30/11. BIM 8/12. 2a pergokuren (dubbeldos).
    Lovva - ÄL (beräknad) 10-11/12, BIM ca 24/12. Första pergoturen (enkeldos)
    Septum - ÄL (beräknad) 12-13/12, 17-18 cykeldagen,  BIM ca 25/12, 2 pergokuren (enkeldos)
    Alyssa- ÄL (beräknad) 11-13/12, BIM ca 26/12 Första pergokuren (enkeldos)

Gravid Gravida (BF lista)

Glossip

• septum

Jag ser att det finns lite motgångar här. Man blir ledsen och förtvivlad. Det är klart att man blir det då man pendlar mellan hopp och förtvivlan.. Men vi är här för samma resultat alla. Ett fett plus på stickan.. Håll ut tjejer.. skickar styrkekramar.

Jag har tagit sista tabletten idag. Idag har jag faktiskt känt något i magen. Helst när jag går.. Förvånad någon mer som känner så? Det molar lite men inte riktigt som mensvärk. Jag har ju vanliga magen med så ibland har man nog svårt att känna skillnaden... Jag tål inte komjölk och det är laktos i Pergotime. Jag har då hoppet uppe än så länge. Bebisverkstaden börjas nog typ vid helgen.. Man kanske ska spara på krigarna lite om man läser andra trådar. Vem vet kanske vi låg på för hårt förra månaden...Skrattande

• septum
    Glad nej du det är inte lätt det kan jag skriva under på. I och med IVF-karusellen så har min sambo fått lämnat spermieprov och det var helt normalt. Jag tänker att de kanske är de männen med lite sämre kvalitet som kanske ska hushålla lite. Men vi blir ju äldre och lite lär de väl påverka männen också. Så strategin denna månad är att börja lite senare typ dag 14 (förra gången startade vi på dag 9) och sedan köra varannan dag denna gång. Har även en fundering på om det inte skulle ta denna månaden köra varannan månad med Pergo. Jag läste i någon annan tråd där läkaren hade sagt att man skulle göra så för att maxa sina chanser för att effekten brukade ligga kvar även månaden efter. I vårt landsting får du bara 5 max 6 chanser och inget mer har jag förstått det som. Kanske smart då att dra ut på de lite för att få fler chanser. Vad tror ni om det?
  • septum

Jo det blir ju lite jobbigt att sexa på tvång så att säga en hel månad. Känns inte speciellt sexigt och kan bli tråkigt. Jag upplever det så. Glöden liksom försvinner och man blir "tvungen" att håll lusten uppe.

• septum

minaz håller tummarna för att allt gått bra idag.

Lovva: Visst är det så..man har önskat många gånger att man kunde få vara som andra som det bara lyckas för. Det är vår tur DENNA månad..Flört

• septum

Sänder kramar till dig Bubbibalubbi.. Håller tummarna på att IVF:n funkar bättre för er.

• septum

Nu i några dagar har jag haft lite känningar i magen. Det liksom gnor lite emellanåt. Kanske det händer något där inne. Några guldägg som håller på att vakna till liv....Flört

che71: Min mens har funkat bättre med tabletterna. Låter lite som hormonkaos... Har du talat med din läkare?

• septum

3:e gången gillt?? Nu har jag försökt skicka detta meddelande 3 gånger.

Mitt hormonkaos rättas till med tabletterna. Min cykel "rubbade" till sig vid min sista förlossning (hormonellt) tror de och att ägglossningen upphört fungera av sig själv.
    Men din cykel fungerade bara förut va och att du hade egen ägglossning? Det viktigaste är väl ändock att de såg så bra ut på VUL (trots sexförbud). Det är ju de där små guldäggen som räknas i slutändan då det är dom som kommer att ge resultat.

• septum

Nu har jag testat med äl-test tre dagar utan stegring.. Jag är på dag 15. Hur långt innan brukar det synas någon skillnad på testen? Mina är från testlagret.

Jag hade också ägglossning dag 17-18 med Pergon. Har i vanliga fall dag 11-12 jag med. Undra om inte ägglossningstesterna visar dagen före och ägglossningsdagen eller ägglossningsdagen och dagen efter, är inte riktigt säker jag kör inte med dessa själv. (Blir nog lite förvirrad efter alla år med fertilitetsmonitorn...Glad)

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..