• septum

Pergotime uttaget idag..

Nya tjejer i tråden ser jag, kul och välkomna.
    Här är man på dag 15 och börjar närma sig grand final och hoppas på att det speciella guldägget finns denna månad...

• septum

3villbli4:Välkommen! Jag är på min andra kur och jag har fått tagit en tablett från början. Förra månaden visade jag på att jag hade haft ägglossning enligt blodprov så jag fick fortsätta med en tablett.

Lovva: Ja lite märker jag. Mer flytningar och mycket mer sugen på mys....Flört Håller tummarna för att du haft en sju jäkla ägglossning....Skrattande

• septum

Skickar styrkekramar till Pimme och che71 idag för att de verkar behöva dom. Jag förstår väl den hopplösa känslan, att det kommer aldrig att hända. Jag har själv varit där otaliga gånger under våran färd mot ett plus. Efter alla utredningar, IVF.er, förlusten av vår son i vecka 17 (som dessutom blev riktig förlossning för att han var för stor att skrapa), alla som det känns tusentals minus, vänner och bekanta runt om som det verkar gå så lätt för som föder barn på löpande band, eller brorsan som kommer och säger att det var inte meningen det bara blev..... hur länge kan man fortsätta.. och här sitter jag med all min sorg och förtvivlan på att aldrig ens nå dit.. Nu känns det lite orättvist när jag faktiskt har tre helt fantastiska barn men mina minus känns i alla fall lika förtvivlande när dom kommer. Jag skulle aldrig ens ge mig in i denna hormonresa om jag inte hade en otrolig stark drift om att lyckas, jag har ju platsen i mitt hjärta för ett till litet knyte att älska och vårda efter bästa förutsättning.
    Jag tror att man måste få tillåta sig att sörja och beklaga sig i all förtvivlan för man orkar inte bära den själv. Vi har ju valt dessutom att inte berätta för nära och kära vad vi håller på med och där med sitta och hålla god min och säga att allt är precis som vi vill ha det. För frågorna haglar ju...
    Visst kommer ju funderingarna kring vad säger vi om det blir trillingar... (tvillingar känns som om det inte är så konstigt att man får massa frågor kring det), men min sambo vill inte att vi berättar ändå. De vet ju aldrig helt säkert säger han om vi inte säger något.
    Men vi får nog börja med att få ett plus först för att sedan se om det ens är något att oroa sig för..Flört

Nu till en fråga.. Är det någon annan som är väldigt känslig och har ont i bröstvårtorna? Jag har till och med varit vaken ett antal gånger i natt p g a bröstvårtorna. De gör ont. Så fort täcket eller något kommer åt vaknar jag. Antar att det är hormonerna. Kan tillägga att jag är på dag 16 så nu är det nära ägglossning.

• septum

Jag har BIM den 25:e.. nästan julafton..Skrattande
    Ni nya tjejer kan lägga till er i listan.

hanibanani: Beklagar missfallet. Inte roligt. Men kul att se att du ändå är rätt positiv för ett nytt försök. Flyttar du ner dig till BIM December så det blir lite ordning i listan.

Glossip: Jag tar bort dig från BIM listan men du kan väl fylla i dina uppgifter ner under gravida. Hur går det med allt? Du måste uppdatera lite när vi är lite nyfikna här inne. Med förhoppning att gravida listan ska växa så det knakar.

{#emotions_dlg.flower} BIM November

hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 petargokuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM December

che71 - i väntan på mens, vet ej när jag kan påbörja Pergotime igen (för många blåsor på VUL på första!)
    Bubbibalubbi - ÄL 20/11, 12:e cykeldagen, BIM 3/11, 25 dagars cykel, 1:a pergokuren (enkeldos)
    Pimme - ÄL 24/11. Blodprov 30/11. BIM 8/12. 2a pergokuren (dubbeldos).
    Lovva - ÄL (beräknad) 10-11/12, BIM ca 24/12. Första pergoturen (enkeldos)
    Septum - ÄL (beräknad) 12-13/12, 17-18 cykeldagen,  BIM ca 25/12, 2 pergokuren (enkeldos)
    Alyssa- ÄL (beräknad) 11-13/12, BIM ca 26/12 Första pergokuren (enkeldos)

Gravid Gravida (BF lista)

Glossip- 2 pergokuren (dubbeldos), BF

• septum

Hej tjejer!
    Jag har aldrig haft äl-smärtor i hela mitt liv (något molande har jag känt nu i och med pergon men de har varit så tidigt i cykeln så jag vet ej om man ska kalla det för äl-smärta, det har mer varit som att man väcker äggstockarna till liv..). Vet ej riktigt hur det ska vara. Jag vet andra som har haft det och de har förklarat det som en diffus värk som mensverk men aldrig ont. Ring till gyn och fråga tycker jag, de ska i alla fall vara proffs.

Jag lär ju precis ha passerat äl, är nu på dag 19, så nu är det bara väntan kvar. Denna eviga, trökiga, hopplösa, väderlösa väntan. Bara det blir ett plus på det så är väntan värt allt..

• septum

che71 vad bra att du nu har koll på läget. Håller tummarna för att det är denna månad som plusset kommer... Uppdaterar du listan..

• septum

Jag lade till en länk i trådstarten. Jag tyckte den var matnyttig för den som är intresserad.

• septum

Pimme: Är det sådan jätte kris att få ett VUL då du är på tredje kuren. Borde de inte ha sett hur din kropp reagerar på medicinen redan då. Jag  behövde bara ta ett blodprov. Nu är jag inne på mina andra omgång, dag 20 och inget blodprov denna gång. De menar att om jag visade ägglossning vid första blodprovet och sedan äter samma dos så behövs inget nytt blodprov.
    Du får passa på att ha mycket ensamtid med din sambo nu då och håll släktingar och vänner borta....Flört

• septum

Nicholeski:  Jag har normalt en 26-27 dagars cykel, regelbunden. Har ingen PCO. Men i och med att mina cyklar började hoppa och krångla efter min sista förlossning och att ägglossningen inte längre fungerar av sig själv så har jag fått Pergo utskrivet. De tror att det är hormonstörningar. Så nu har vi hoppet till hormonstimuleringen...Glad

• septum

Jag drömde i natt att jag fick tvillingar. Så nu längtar jag mer än någonsin på ett plus. Usch det var så verkligt så jag har fortfarande inte kunnat sluta tänka på det. Längtar just nu SÅÅÅÅÅÅÅÅ................

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..