• owner

Juli bebis 2012

Jag hänger på! Första barnet...BF 14 juli enligt kollen på FL.

• owner

hade du bf första dagarna i juli va? får se när man har varit till bm och kollat där vad man får för bf. men enligt fl här så ska mitt va 14 juli. vem vet, vi kanske ses på bb i sundsvall om det är där du har tänkt vara :)

• owner

ja det är så spännande! jag kan inte ens fatta att det kunde gå så fort. jag har läst så mkt om att det är normalt med ett halvår innan det lyckas. ja nu ska man ju inte ropa hej än direkt! hur ska man kunna vänta i 9 mån! ;)

• owner

Ja det är första barnet. Vi försökte förra månaden oxå men då "gjorde" vi det typ 4 dagar innan äl. Lite Shettlesmetoder ifall du läst om det :) Men nu gjorde vi försök både några dagar innan och på själva dagen. Då verkar d som det tog direkt :) Jobbigt att vänta, JA! Jag kunde knappt vänta dom här dagarna så jag kunde ta testet, haha!

• owner
    vädursflicka skrev 2011-11-02 20:52:09 följande:
    Ja just! Känns extra spännande när det är ens första kan jag tro...:) Då man aldrig varit med om allt förut! Men vad kul att det tog direkt :) Jag var väl ganska inställd på att det kunde ta ett tag, men man var ju så förväntansfull och trodde det skulle ta sig nästan direkt..men sen slappnade jag väl av lite mer, och då tog det sig :D Gick ju hyfsat snabbt ändå..!! Har en kompis som skrämt mig lite genom att berätta att det tog 1 1/2 år för dom innan dom blev gravid med första barnet..! Så 5 månader känns helt okej ^^ Och nu har jag BESTÄMT mig för att fröet stannar kvar! ;)

har du funderat på kub/nupp test? jag läste just på lvn.se att om man inte är över 35 får man bekosta det själv... vad en del än säger att det är lika välkommet även om det har downs så skulle vi välja bort det om vi visste om det i tid så att säga. vet att det kan bli uppror här av en sån kommentar...men jag står för det iaf :)
  • owner

jag har inte heller några symptom men jag är bara i 3+6...kanske lite tidigt att känna något? men inga ömma bröst, inget illamående eller nåt alls...

• owner

på uträkningen står det att jag är i vecka 5. men sen står det 4+1...är jag i 4 eller 5...kan va  kul att veta när man ska kolla vilket stadie graviditeten är i

• owner

okej tack för upplysningen. :) det är första barnet här och jag vet ingenting känns det som :)

• owner
    AnnA1985 skrev 2011-12-13 09:45:07 följande:

Uscha, är verkligen jätte ledsamt att se alla som blödid, jag blir så ledsen själv för eran skull =(
    Angeliic:  Hoppas verkligen att allt står rätt till med pyret, att det bara vart nån ofarlig blödning *kram*

Själv ska jag på inskrivning nu kl 10, tur man har nära till MVC, tar max 2 min att gå dit :p Gubben har jobbat natt, så jag sa åt honom att vara hemma och sova istället, är ju ändå inget speciellt som kommer ske idag.
    Även fast vi går in i vecka 11 idag, så kan jag ändå inte glädjas ordentligt med tanke på att man läst här om missfall runt vecka 11-12 :S Min BM sa förra gången att ajg INTE skulle läsa bloggar eller vara med i forum där det finns andra gravida, just för att slippa oro... meeen, sen är man så jäkla dum och är det ändå :p  

jag har inte läst så noga....vad är det om? är det vanligare med missfall i v 11-12?? jag är i V10 nu (9+2)...nu blev jag orolig oxå! även fast jag var på inskrivning igår och hon sa oxå att jag inte skulle läsa så mkt tråkigheter här.... var även på VUL privat idag så jag vet att det är ett litet pyre där nu iaf :)
Svar på tråden Juli bebis 2012