• owner

Juli bebis 2012

MsSunshine...en fråga som inte har med något i tråden att göra :)
    Hur får du till "graviditetsmätaren" så den hamnar på presentationen....har pysslat med det där länge nu men den hamnar inte där...morr 

• owner

Men bläää...illamåendet hade i stort sett gått över någonstans mellan v 6-9, men har tagit om big time nu i v 11....vaaaarför.

• owner

V 14+4 idag och vi har kollat på ett pyre på både VUL och UL. Ett hjärta som slog och ett litet ben som sprattlade. Dum som jag var trodde jag att det fanns chans att se kön men jag behövde inte ens fråga om det, haha. RUL den 17 februari men hur ska jag kunna vänta tills då! :) Nyfiken som bara den. Men allt såg bra ut så det är ju huvudsaken :)

• owner
    EllaBella02 skrev 2012-01-19 19:12:16 följande:
    Vi har också vårt RUL den 17 Feb! : )

åh spännande :) då måste vi höras av då när vi har varit :) vart bor du?
  • owner
    Engla80 skrev 2012-01-19 19:09:44 följande:
    Jag är konstant sugen på glass (mest då marängswish) godis och andra sötsaker... Obestämd Mat lockar inte alls och jag får tvinga i mig middagen och lunchen!! Speciellt om jag lagat den själv. Nån annan som känner likadant?

Då jag är överviktig MÅSTE jag stå emot för jag vill verkligen inte gå upp så mycke under graviditeten och då öka chansen för tex diabetes. 

När jag vänta dottern va jag sugen på gurka, tomat och melon hela tiden och klara mig då undan med att gå upp nästan 5kg. Hade hoppats på det denna gången också men med detta suget så får vi se hur det går... 

Tillåter mig själv att frossa kontrollerat på lördagar så på lördag blir det definitivt marängswish Tungan ute Lääääängtar till lördag!
    jag är tvärtom!!! har varit en chips/dipälskare förut men nu är jag aldrig sugen på det. mat och frukt. låter mkt nyttigt men jag är ALLTID hungrig å äter jämt känns de som...man har inte direkt minskat i vikt och är bara i v 15... :/
  • owner
    Trolla75 skrev 2012-01-20 09:34:21 följande:
    Mitt fladder är också borta, men när jag läste om de olika veckorna (går in i v.15 i morgon) och där stod det att det är nu och några veckor framåt som tillväxten är som störst, jag tänker som så att bebis kommer växa så mycket att all kraft o fokus går till det!. Det lugnar mig lite i alla fall!

jag har inte känt av varken bubbel eller sprattel. första barnet för mig kanske känner man av lättare om man har barn sen förut?
  • owner
    MissMurrig skrev 2012-01-20 14:36:02 följande:
    Det beror nog på både att man inte vet HUR det ska kännas (första barnet), och hur barnet är.

Med min förste kände jag i v.15, han var en vilding! Nu går jag in i v.17 imorn och känner inget.. Tror jag har kännt något litet ett par gånger, men knappt något.. Lugn bebis?

Kanske ligger moderkakan i framvägg, då känner man mindre med. 

jag vet inte om moderkakan ligger i fram eller bakvägg. var på ul igår och då sa hon nog det men kommer inte ihåg! iaf så låg moderkakan lite ivägen när hon skulle kolla på bebisen och sa att om den ligger sådär när jag ska föda så måste man göra kejsarsnitt. men den flyttade sig typ alltid lite senare i graviditeten. jag fattar ingenting ja, men som sagt, första barnet så jag har inte stenkoll ;)
  • owner
    Vicki123 skrev 2012-01-20 18:22:12 följande:
    Vi fick LÅG RISK på Kub testet!!! Jag är så lycklig för det. :) Idag berättade jag på jobbet. Så skönt.

vad orättvist att det erbjuds kub i vissa delar av sverige men andra inte...
  • owner
    Bragdoll skrev 2012-01-20 19:21:23 följande:
    Vart bor du, jag har inte heller blivit erbjuden, tänkte inte ens på att det var något man kanske skulle fråga.. Fast jag är "bara" 30, kanske erbjuds vid 35 som fvp?
    Bor i Sundsvall för övrigt. 

jag bor oxå i sundsvall :) när har du bf?
Svar på tråden Juli bebis 2012