• owner

Juli bebis 2012

Bragdoll skrev 2012-01-20 19:53:51 följande:
    6:e juli :) Ska på ul den 10:e februari.
    Du då? 

14 juli :) har ul 17 feb. känns som en evighet innan :) men vi har redan tjuvtittat på han/hon 2 ggr, senast igår. skönt att se att det rör sig :)
  • owner
    Bragdoll skrev 2012-01-20 20:06:06 följande:
    Ja men det är ju otroligt att det kan gå så himla långsamt ändå. Speciellt tråkigt är det när mina två andra huliganer är hos sin pappa.. då går dagarna långsamt kan jag lova :/
    Men det är skönt att man har en massa delmål iaf.

Har du varit hos BM och lyssnat på hjärtljud eller något?
    Hos min BM är första mötet i v 24 eller nåt :-O
    Hade gärna varit dit nu i v 16 eller så.. bara för att få lyssna på hjärtljuden, för som det är nu vet man ju inte hur det är där inne. 

jag har gått hos en privat i sundsvall för jag har haft lite olika problem med infektioner å grejer och har då varit där och kollat både vul och ul. inte lika bra bilder som på sjukhuset men man ser ändå klart och tydligt. jag hade hoppats på att kunna se kön igår men det gick då inte :) hoppas det går att se på rul men jag vet att dom inte talar om i sundsvall...
  • owner
    Mijab skrev 2012-01-23 15:01:57 följande:
    Jag ska på RUL nästa tisdag 31 jan! Längtar o få se vad som finns där inne i magen :). Tänker fråga om det går o se om det blir en pojke eller flicka! E det fler som vill ta reda på det?

Vi tänker ta reda på det om det går att se dvs! Vi bor i Sundsvall och här talar dom inte om...men efter vad jag förstår så måste dom tala om ifall dom kan se och om vi vill veta. Dock blir det inte förrän den 17 feb :(
  • owner
    moncen80 skrev 2012-01-24 10:21:02 följande:
    är så jävla tät i näsa blir galen någon som har tips på hur det kan bli bättre.  har gått inn i vecka 13 i dag

Jag är helt beroende av Nezeril och det är väl inte direkt nåt bra tips att börja med. Men jag klarar mig inte utan..
  • owner
    EllaBella02 skrev 2012-01-24 15:34:49 följande:
    Jag är nu i v 17 och jag tycker att trötthet och även en del av illamåendet har kommit tillbaka lite? Tycker att jag mår lite illa på morgonen, och trött som bara fasiken på eftermiddagarna och kvällarna...

Någon mer som känner så? 
    Jag är helt sjukt trött dagarna i ända! Det har kommit dom senaste 2 veckorna. Illamåendet slutade runt v 11-12. Är nu i v 15+2

• owner
    PlurkOchLinda skrev 2012-01-25 20:21:58 följande:
    Jag mår illa på morgonen, mitt på dagen innan lunch och på kvällen, värst vid 9-10. Men det är mkt bättre nu än innan jul iaf :)

Jag är jättetäppt och snyter blodblandat, speciellt på mornarna, inte mysigt! Har vanligtvis närspray på recept som ska göra att mina polyper krymper, men min barnmorska sa att jag inte skulle använda nässpray under graviditeten, men jag kanske ska fråga igen eftersom det verkar som att de flesta verkar få använda det?!

http://www.aftonbladet.se/halsa/allergi/article12259423.ab
  • owner

Vi har köpt en begagnad emmaljunga citycross...den har några år på nacken mer ser jättefräsch ut. 2500 kr tycker jag var ett bra pris!

• owner

Nu har jag berättat för min mamma...vi hade sparat länge... det blev ganska pinsamt! Hon sa inte så mkt alls! Hon blev glad det såg jag men det var som att hon inte visste vad hon skulle säga. Det vet man ju inte själv heller :)

Sen ska jag berätta för min pappa och det känns INTE kul. Han tycker jag borde ha ett bra jobb och bättre ordnat. (Även fast vi bor i hus och sambon han fast jobb osv) Men han är ganska gammaldags (och gammal själv oxå)
    Svärföräldrarna kommer det nog att gå mkt smidigare med.
    Hur är det för er? Har alla berättat för släkt och vänner?   

• owner
    Hera78 skrev 2012-02-01 12:47:44 följande:

Jag vill inte på något sätt döma eller klanka på dig, men vad är det som är så hemskt för dig/er?

Klar man oroar sig för om barnet är friskt! Tror nog att du hellre vill ha ett friskt än ett med kromosomfel.
  • owner

Oj vad händer med inläggen? :)
    Om det blir en pojke ska våran heta Elis eller Linus och blir det en tjej dks hon heta Elvira eller Ester. Sen får man se när den tittar ut...den kanske inte ser ut att heta nåt av det heller :) 

Svar på tråden Juli bebis 2012