Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

Hej hej.
    Jag är nyplussad (igår) och vill egentligen berätta för hela världen, men ska försöka hålla det hemligt för de flesta tills det syns på riktigt.

Jag har lite funderingar som jag hoppas någon kan svara på.
    Kan man plussa klart och tydligt på BIM -5? Anledningen till att jag undrar är för att jag försöker räkna ut vilken vecka jag är i och min menscykel har varit lite oregelbunden (det har kunnat diffa upp till 7 dagar) och testet jag gjorde var det ABSOLUT ingen tvekan på..

Har ni ont i ryggen och magen?
    Jag tycker det drar i magen och jag har ont i ryggslutet, i bäckenet fast baktill om man säger så.

Låter ju som att man är nybörjare på det här.. men jag har två sen innan men jag har glömt hur det var.. (yngsten är 8 år..) :) 

• Bragdoll
    MLT skrev 2011-10-31 22:38:06 följande:

I mitt galleri finns bilder på bim -5 och bim -4, jag har fått exakt samma resultat tre gånger innan så den här gången räknar jag faktiskt ut bim med hjälp av styrkan på testen :) Jag får inte starkt test på bim, snarare några dagar efter. Använder testlagrets stickor.

Ett tips är att ta Clearblues digitala test med veckoindikator (berättar vilken vecka man är i), för mig stämde det exakt!
    Hej! Tack för svar :)
    Jag tittade i ditt galleri och det jag kan säga är att mitt test är mycket starkare än så. Men det är nog smart att, som du säger, testa med CB digitalt.. fast det känns så onödigt när jag gjort ett test och det är ett självklart plus.. hmm.. får se hur jag gör. 
  • Bragdoll

Madlin:
    Jag gjorde som du tyckte och körde på ett CB-digital med veckoindikator idag. Det stod gravid (surprise ;P) och 2-3 veckor. Min gissning är iaf att ägglossningen var runt den 18:e, och det har jag trott hela tiden.. verkar vara en helt okej gissning då va?

Vecka 5 idag isf. Har inte ringt mvc än.. tänkte vänta en liten stund till. 

• Bragdoll
    Tolle83 skrev 2011-11-01 18:31:16 följande:
    Vad roligt jag fick lika dant, och jag hade ÄL den 19 de :D
    Blir du också 10 juli? 
    Japp! Nu går jag och väntar på att det ska komma lite mage också.. det är sååå mysigt!!
  • Bragdoll
    Bragdoll skrev 2011-11-01 19:40:33 följande:
    Japp! Nu går jag och väntar på att det ska komma lite mage också.. det är sååå mysigt!!
    Nej det är tredje. Fick vänta i fem år på att sambon skulle ge med sig.. XD
    Så jag har en nioåring och en sjuåring också. 
  • Bragdoll
    Tolle83 skrev 2011-11-02 20:15:54 följande:
    Jag har ont i korsryggen.. samma onda som när man gått mycket om du förstår vad ja menar, o sen gör de ont ibland mor skinkan...
    Jag har också ont i korsryggen idag. Gick och simmade på badhuset en sväng och det släppte lite efter det. I skinkan har jag haft ont mina två andra graviditeter.. tror det är ischias. Kände av det liiiite idag på jobbet, men så står och går jag nästan hela tiden där.

Tror ni det är farligt att basta en stund efter att man har simmat? Jag frös så fruktansvärt efter simningen så jag satte mig i bastun en stund.. Kom på efteråt att det kanske inte var så genomtänkt. Vad tror ni? 
  • Bragdoll
    Ella Jade skrev 2011-11-03 14:36:29 följande:
    Det hoppas jag verkligen också, att lilla bönan är kvar där i magen.. :/  Känner inte av ngn smärta alls nu och har inga blödningar, hade pyttelite brunt på pappret för en stund sen, men det är nog gammalt blod från igår kvar, så positivt hoppas ja att inget nytt blod finns. Så de känns inte som missafal lr så, men man vet ju aldrig (!). Hoppas det håller sig borta nu!!

Hoppas ni får en go dag alla! :) Tack för all ert stöd, guld värt!  {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Jag blödde i början av graviditeten i min andra graviditet. Han är nu en glad pojke på 7 år, så det är nog inget allvarligt ska du se. 
  • Bragdoll
    Gurkburk skrev 2011-11-03 16:06:13 följande:
    Idag drar det och har sig i magtrakten, värker lite svagt. Igår oroade jag mig för att jag inte kände något, idag oroar jag mig för att jag gör det. Det gör inte direkt ont, mer som molande mensvärk. Hur ni andra det med symptomen? Jag väntar fortfarande på att mina bröst ska börja ömma som förra gången då jag ibland knappt kunde ha kläder på mig.
    "Mensvärk", ont i ryggen och ena skinkan. Lite lätt illamående någon gång emellanåt, men inget allvarligt, ömma bröst, håller på och dör när någon kommer åt :-O
  • Bragdoll
    Mysmamma70 skrev 2011-11-04 18:15:43 följande:
    P Moudi - glöm inte att alls kvinnor har olika smärttröskel, du kan inte jämföra dina egna förlossningar med andra

Visst hjälper det att vara förberedd och träna avspänning och andning, men varje kvinna är unik och upplever förlossningarna olika.

Jag tycker att det är viktigt att framhålla att en kvinna som har väldigt ont inte har gjort något fel eller är sämre än en kvinna som har lätt för att föda.

Det är inte duktigare att ha fött utan smärtlindring, utan alla kvinnor som föder barn - oavsett hur det går till - är hjältinnor!

Om förlossningen blir väldigt lång, vilket kvinnan inte alltid kan påverka, gör tröttheten att det är svårare att slappna av.
  • Bragdoll
    Gurkburk skrev 2011-11-06 18:47:44 följande:
    Nu har jag fått ett udda symptom. Eller jag misstänker i alla falla att det har med graviditeten att göra då jag aldrig känt så tidigare. Långt ner i buken, i ljumsktrakten, på ena sidan har jag en konstig känsla. Det gör inte ont, känns mer stelt och nästan lite brännande känsla. Känns som mest när jag sitter ner. Någon som känner igen sig eller har en aning om vad det kan vara?
    Låg och drog mig i morse och råkade nysa, då brände det till som sjutton precis där du beskriver, vart livrädd, tänkte att "det var det", vågade knappt gå på toa..

Är också gråtmild. Alltså jag är inte en gråtig person, ganska kall och hård. Så när man börjar grina för att man hör Annie sjunga Tomorrow så har det fan nästan gått för långt tycker jag..  
Svar på tråden Juli bebis 2012