Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

Kikar in och grattar alla till de nya bebisarna. Underbart :D
    Hoppas ni andra slipper gå över tiden, själv höll jag på att dö av allt väntande och då fick jag 38+0 hahaha (bruden med århundradets sämsta tålamod.. that's me).

Ang. amning. Jag fick en mjölkstockning för någon vecka sedan, det är jävligt o-skoj och de ville ge mig Dalacin, men det kan gå ut i mjölken och ge bebisen ont i magen så jag härdade ut och infektionen gick ner av sig själv, men jääävlar vad plågsamt det var.
    Det som hjälpte bäst för mig var att lägga bebisen felvänd eller hur man ska säga. Alltså med benen ut från min kropp.
    Så OM någon av er får skiten så kan ni testa med det. Samma sak kanske kan hjälpa lite för er som har ont i bröstvårtorna.

Annars har jag köpt Purelan, men jag tycker inte det hjälper direkt, det gör ont precis när Lillan börjar suga ändå. Men det släpper efter några sug, så jag antar att det beror på att hon vill snutta så ofta nu.
    Jag har köpt napp. Så hemsk är jag. Av märket NUK, de verkar vara mindre för de andra napparna kväljs Miriam av, men inte av NUK.

Gud vad jag svamlar. 

• Bragdoll

Jag har fått torsk i bröstvårtorna.. AAAAAAJ!
    Kan bara rekommendera alla att om ni ser att bebisen får torsk så gör något åt det med en gång, för det här är jävlar inte lattjo :(

• Bragdoll

Jag ger vichy åt Mirre, det ska vara just vattnet som heter Vichy (det är salter i det som gör att torsken ger sig). Man får såriga bröstvårtor och sen gör det ont hela vägen in i brösten, ungefär som när utdrivningen kommer igång och det ilar. Så nu ger jag mycket utpumpad mjölk så jag slipper amma hela tiden för det gör såååå ont!

• Bragdoll
    Sladdis skrev 2012-08-09 15:30:47 följande:
    Bragdoll: Usch din stackare.:( Hoppas det ger med sig fort. Själv ska jag åka och köpa vischyvatten så fort mannen kommer hem. Vill inte få ont i brösten.
    Nä det är verkligen ingen höjdare.. har köpt en amningsnapp för att kunna amma hjälpligt men det är ju så jäkla krångligt att hålla på. Nåja, så länge man slipper mjölkstockning ska man väl vara glad men det är ju så synd att det inte bara kan funka.
  • Bragdoll

Torsk är en svampinfektion som bebisarna får på tungan. Det blir som en vit hinna över tungan. Smittar som fanken, men har man tur slipper man få det på boobsen.

• Bragdoll

Det har gått bort på tösen, det är på mina bröst som det sitter kvar. Så jag fortsätter med vichy både på henne och på mig så får man hoppas att det ger sig så småningom..

• Bragdoll

Kan säga att ICA Basic-blöjorna är fullständigt värdelösa.. Jag är SÅ LESS på att vara tvungen att tvätta, tvätta och tvätta nerbajsade kläder. Helt nybytt blöja, tösen bajsar, och det rinner över. Fan så irriterande. Samtidigt är jag så himla snål så jag vill inte slänga ett helt paket med blöjor, men imorgon blir det till att gå på ICA och köpa ett paket Pampers eller Libero så får vi ha ICA-blöjorna till reserv ifall det krisar.

• Bragdoll

Det är olika med olika nappar tycker jag. Här funkar NUK med ring absolut bäst. Underligt nog funkar det inte alls lika bra med NUK med plopp.. fattar inte varför, det är samma napp fast annorlunda utseende.
    Har köpt Esska idag, ska prova dem så fort jag kokat dem.

Men jo, lite får jag allt "bråka" med nappen, det finns ju tillfällen när man inte bara kan plocka upp och mata Lillan heller. 

Svar på tråden Juli bebis 2012