Juli bebis 2012
Kikar in och grattar alla till de nya bebisarna. Underbart :D
Hoppas ni andra slipper gå över tiden, själv höll jag på att dö av allt väntande och då fick jag 38+0 hahaha (bruden med århundradets sämsta tålamod.. that's me).
Ang. amning. Jag fick en mjölkstockning för någon vecka sedan, det är jävligt o-skoj och de ville ge mig Dalacin, men det kan gå ut i mjölken och ge bebisen ont i magen så jag härdade ut och infektionen gick ner av sig själv, men jääävlar vad plågsamt det var.
Det som hjälpte bäst för mig var att lägga bebisen felvänd eller hur man ska säga. Alltså med benen ut från min kropp.
Så OM någon av er får skiten så kan ni testa med det. Samma sak kanske kan hjälpa lite för er som har ont i bröstvårtorna.
Annars har jag köpt Purelan, men jag tycker inte det hjälper direkt, det gör ont precis när Lillan börjar suga ändå. Men det släpper efter några sug, så jag antar att det beror på att hon vill snutta så ofta nu.
Jag har köpt napp. Så hemsk är jag. Av märket NUK, de verkar vara mindre för de andra napparna kväljs Miriam av, men inte av NUK.
Gud vad jag svamlar.