Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

Alltså Alvin och chipmunkarna är ju söta bara för att de låter så gulligt, och filmen gick att se. Ungarna tyckte ju naturligtvis att den var ett av jordens sju underverk ungefär. 

snoffsan08 skrev 2012-02-10 22:53:57 följande:
    Tack så mycket :o) Var filmen bra? Mina barn vill oxå se den. Kul att ha kvar nåt sådär från då man var liten. Själv har jag en docka som heter Snutten kvar. Den får dock inte mina barn leka med faktiskt, han är redan trasig tyvärr.
     Egentligen är det inga namn jag tycker är direkt riktigt fula, det är bara det att jag har hängt upp mig på att det ska passa, och jag vet att ungarna inte ska leva ihop med varandra resten av livet, men har jag väl hängt upp mig på något så är jag fast.
    Jag har släppt 8 bokstäver i namnet och tre stavelser.. Det går bara inte.. 
  • Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-02-11 09:15:18 följande:
    japp=) Oändliga Historien, min favoritfilm som barn, turligt nog en av mannens också, näst efter filmen vår son Anakin fått sitt namn från Hahah=) (vilken nu det kan vara:p) Tristan har jag fått från favoritböckerna Sagan Om Isfolket=) (även om många tror att det antingen är Höstlegender eller Tristan och Isolde)

Någon med idéer på ett flicknamn som passar ihop med våra pojkar? 
    Villemo eller Irmelin? :)
  • Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-02-11 09:47:22 följande:
    har redan försökt båda namnen :p men min karl gillar tyvärr inte alls! tycker själv att dom är jätte fina, samt Liv och Saga=)
    Jag tycker de är underbara :) 

Han kanske gillar Amidala, Leia eller Padmé?
    Mackenzie, Savannah, London, Paris :D 
  • Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-02-13 19:50:22 följande:
    Snoffsan08: jag vet inte hur min moderkaka ligger! Möjligt att den ligger i framvägg....skulle ju vara skönt om det är anledning...tror jag stressar ur mig för att alla säger att man känner allt mycket tidigare andra gången....
    Jag är gravid med min tredje och jag har känt sent alla gånger. "Men känner du inget fiskfladder???" Ööööh näe. Hur moderkakan ligger är det aldrig någon som pratat om med mig, men alla bebisar har mått bra trots dålig känsel från min sida.
    När bebisen till slut pillar med tårna mellan revbenen, DÅ kan jag lova att det känns :P
  • Bragdoll

Är i vecka 20 och har sån otrolig "mensvärk" så jag tror jag ska gå under. Tror jag får ligga i sängen resten av kvällen om det tänker fortsätta så här. Vart nästan lite orolig där ett tag, bebisen var alldeles stilla och så denna smärta. Men nu har bebbe sparkat omkring ordentligt några gånger.

Längtar tills det är dags för BM.besök så jag kan be om ett foglossningsbälte för det börjar också bli otroligt jobbigt nu. Kan inte minnas all denna smärta från de förra graviditeterna.. jag har nog blivit gammal  

• Bragdoll
    LiinaPiina skrev 2012-02-15 15:52:41 följande:
    Jag har åxå som mensvärk dock känner jag inte bebisen än, Är i v. 19. Har även ont i ryggen, svanken och så i båda skinkorna strålar det ner i. Men det är väl så det ska vara + att man pulsar i 30 cm snö på jobbet gör de inte bättre ;o
    Jag har ganska nyligen börjat känna bebisen, så det känns säkert snart för dig också. Har haft ordentliga sammandragningar ikväll som gjort ont, tolkar det som att jag behöver tagga ner lite.
    ToKar skrev 2012-02-15 15:55:29 följande:
    foglossning kan förvärras efter varje graviditet, läste jag nyss. Förra graviditeten fick jag ont i slutet, men inte så mkt. Nu är jag i v 18 och har skit ont i ländrygg och ligament. Det känns som att jag är en gammal tant och har ont hur jag än gör. Men jag var 20 förra grav. och är 23 nu. Så det måste bero på att det är graviditet nr 2 och inte ålder. Jag tänker på mamman i familjen annorlunda som bär sitt 11:e barn nu. Jag skulle nog vara sängliggandes vid 11:e barnet ;) 

Nä, nu ger jag upp snart :-/ Ska kanske kontakta bm snart.
    Jag är inne på min tredje graviditet och mina barn är 9 och 8 år så anledningen att jag förträngt hur det kändes är väl att det gått så pass lång tid. Smärtan i magen är inte foglossning, det måste vara att magen växer och sammandragningar, fick googla på det för jag blev jättenojjig
    Känner mig också som en tant och den vänliga sambon påpekade idag (på ett skämtsamt sätt såklart) att: Du vaggar fram som en anka! Tack hjärtat

• Bragdoll
    FruSandra skrev 2012-02-15 23:00:24 följande:
    Jag köpte mitt bälte hos sjukgymnasten.. Dock använder ja de inte alls så ofta.. Mest om ja vet att ja ska gå mycket.. Men de trycker på så myckaet så jag får ont på f*ttbenet... :S
    Jag har ju även blivit ordinerad en krycka... Känner mej som 78 iställer för 28 :S 
    Det är där jag får ont också. Ser ju hyfsat lattjo ut när man går som en höggravid fast man inte ens är halvvägs än (men snaaart :-P). Men det är jäklar vad det trycker och gör ont. Har dock inte haft så farligt ont av ischias ännu och det är jag glad för..
  • Bragdoll

Idag syntes det på utsidan när bebblan bökade omkring där inne
    Har säkert synts tidigare också men när jag har kollat ner så har naturligtvis bebisen bestämt sig för att somna om igen.
    Men idag fick till och med pappa se  

• Bragdoll

Har varit och hämtat ut babybox. I absolut tidigaste laget, jag vet, men jag var så extremt nyfiken på vad som fanns i
    Var och hämtade på Babyproffsen och kikade på lite saker samtidigt. Sambon ville köpa ungefär allting, trodde aldrig han skulle intressera sig för barnvagn (vi har en som mina två andra barn har haft) men han gick och kollade och kände och tyckte att vi kanske skulle ha en ny ändå

Tyckte rent spontant att Babyproffsen var trevligare än Barnens Hus, men det beror kanske på att Babyproffsen är inriktat på Baby endast.. Barnens hus är ju så jäkla stort!! 

Kul också med alla lyckade RUL, Hoppas ni som är kvar ska få fina uuplevelser också :)  

• Bragdoll
    Jamtlandstaus skrev 2012-02-18 22:32:36 följande:
    Vad innehöll den?
    Haha vågade inte berätta det i förra inlägget för jag tänkte att ni kanske vill kolla själva. Men hur som helst i min box fanns det: En blöjhink (en rejäl!!), en liten tygskallra som man fäster runt handleden, två nappar, ett comviq kontantkort, blöjprover och tvättservetter. Samt en massa kuponger som dessvärre hade gått ut i datum.. hmm..
Svar på tråden Juli bebis 2012