MissMurrig skrev 2012-02-28 12:08:52 följande:
Usch, tycker det är så orättvist! Jag pratade med Försäkringskassan, och jag KAN INTE söka greviditetspenning pga att jag inte har en LÖN utan "bara" CSN.... Men jag har jättetungt fysiskt arbete i utbildningen, jag är ju på en ARBETSPLATS och gör allt de gör där!
"Det enda skulle vara om du kan bli sjukskriven senare för besvär med gravditeten, det får den avdelningen avgöra"... GREAT, det enda man kommer få höra är "Graviditet är ingen sjukdom".... Så jag får väl stå där med mina 15-20 kgs degar, maskiner, ugnar som jag kommer bränna mig på för att magen går emot dem när jag öppnar dem mm... suck. Har mycket tyngre arbete nu än när jag arbetade i butik, och då fick jag gravidtetspenning....
Du skulle inte kunna prata med handledaren om att anpassa arbetsuppgifterna och att du anser att det är för "tungt" just nu? Om du ändå praktiserar så borde ju inte nån förändring av dina "uppgifter" påverka arbetsplatsen negativt. Om det inte går, kan du inte byta praktikplats?
Alternativt sjukskrivning? Jag förstår vad de menar med att man inte kan få graviditetspenning när man studerar. Det är ju inte så vanligt heller att praktik är som i ditt fall, alltså tom. mer ansträngande än ditt förra jobb.
Nu är jag snart halvvägs (19+2) tiden går oroväckande fort ;).