• AKT83

Juli bebis 2012

Trolla 75: dricker du tillräcklig? Jag har lite huvudvärk av och till och hade det även förra gången vid den här tiden och nu kräver ju kroppen mer vätska än den gjort tidigare, det är lätt att glömma bort. Senare är man ju konstant törstig, då är det lättare ;) ( jag är i vecka 18+2 med andra barnet)

Vi ska på RUL på onsdag och det ska bli spännande att få se plutten som rör sig så mycket inne i magen!

• AKT83

Snoffsan08: jag har faktiskt känt av bebisen sedan vecka 15 men då var det ju bara fladder och väldigt oregelbundet, nu är det ordentliga rörelser och då och då riktigt hårda sparkar! Det blir starkare och starkare för varje dag tycker jag. Igår kände vår tre-åring också sitt syskon och då kändes det extra bra ;) det är skönt att känna bebisen varje dag nu. Förra gången kände jag inget förrän efter RUL.

• AKT83

Åhh var RUL idag och fick se vår lilla bebis som först låg och vilade lite och sedan sprattlade och sparkade så att både vi och barnmorskan kände! Moderkakan ligger tydligen långt bak och därför känner jag så bra. En liten tjej verkar det bli också och det känns kul med en av varje. Blev flyttad från 5/7 till 3/7.

• AKT83

Halva vägen idag! Nu går det bara neråt ;) bebisen sparkar och rör sig massor vilket är mysigt! Glad alla hjärtans!

• AKT83

Hur tänker ni kring vagn? Vi har ju två från sonen men nu är jag väldigt sugen på en ny. Kikat lite på Teutonia cosmo men den blir så lång ihopfällbar och vi har liten bil.

• AKT83

Vi var och tittade på Teutonias be you idag, den blev hur liten som helst när man fällde ihop den och är riktigt fin. Är tyvärr en ny modell vilket gör att den inte går att hitta på blocket som vi tänkt innan. Tycker ju egentligen inte att det är värt pengarna men blir ändå hormonell och känslosam och tycker plötsligt att det är VÄLDIGT viktigt ;)

• AKT83

Hej! Glad påsk alla!

Vad mysigt med vattengympa, hade gärna gått på det om tiden funnits men jag ska inte klaga, åker till Teneriffa en vecka om en vecka ;) ska bli riktigt skönt!! Måste till läkaren i nästa vecka bara och få intyg på att min graviditet är okomplisetad eftersom jag kommer gå in i vecka 29 under veckan och då gäller endast extraförsäkringen som jag tecknat. Gäller att känna efter ordentligt innan jag kliver på planet eftersom jag själv får betala mellanlandning om något gravid/förlossningsrelaterat som händer på hemresan! Men det ska nog gå bra!

Min graviditet flyter på riktigt bra tycker jag, lite extra kissnödig, har lite sämre tålamod mot sambon och treåringen och vaknar varje gång som jag ska vända mig om på natten. Dock lääääängtar jag nu, framför allt till sommaren och ledighet. Har ett jobb som kräver att man är högpresterande och det är jag inte nu känner jag. 1,5 månad kvar och veckorna går ju superfort!

Det verkar som att jag också får åderbråck i underlivet, när jag står och går mycket blir jag svullen och det ömmar lite och barnmorskan trodde att det berodde på åderbråck, typiskt att jag inte var svullen när jag träffade henne så att jag kunnat visa. Tydligen är det knipövningar som hjälper men det är ju inte så lätt när man väl är svullen. Tycker att det är svårt att komma ihåg att höra dessa, bra läge precis nu ;)

• AKT83

Jag var hos BM igår, mitt SF mått som tidigare redan legat under kurvan hade nu dippat lite så det blir TUL på fredag. Dock var bebis fixerad och det kunde ev ha med det att göra att magen inte vuxit så mycket men det kan ju vara något fel också så lite orolig är jag. Har gått 36 fulla veckor idag och hade ett SF-mått på 32 vilket är lite skillnad från er andra. Med sonen låg jag något över kurvan så att jag är smal i övrigt borde inte vara orsaken.

Är du hemma föräldraledig med min 3,5 åriga son. Riktigt skönt faktiskt, bara det kan bli lite finare väder!

• AKT83

Vad skönt att höra andra som också är "små". Min BM poängterade verkligen att vi bara kollar för att inte göra mig orolig och att det inte bör vara något konstigt.

Stackars er som har svårt för nummer två! Jag hade problem med sprickor i två år efter mitt förra barn och lärde mig då att äta vaniljyoghurt med två msk krossade linfrön blandat med phsylliumfrön till frukost varje dag. Har man i lite banan också så blir det riktigt gott. Mycket effektivt för att få det luftigare ;) en kiwi vid varje måltid är också bra.

• AKT83

Hej, var på TUL idag pga sjunkande SF-mått och då visade det sig att bebisen är ca 8 % större än förväntat. Den borde vara ca 2800 g tung men är istället ca 3050 g tung och jag är nu i vecka 36+2. Märkligt men gick tydligen inte att förklara. Tur att bebisen mår bra i alla fall och så håller vi tummarna att jag inte går över tiden för få blir det kanske en STOR bebis och det klarar jag inte av!!

Svar på tråden Juli bebis 2012