Hej! Glad påsk alla!
Vad mysigt med vattengympa, hade gärna gått på det om tiden funnits men jag ska inte klaga, åker till Teneriffa en vecka om en vecka ;) ska bli riktigt skönt!! Måste till läkaren i nästa vecka bara och få intyg på att min graviditet är okomplisetad eftersom jag kommer gå in i vecka 29 under veckan och då gäller endast extraförsäkringen som jag tecknat. Gäller att känna efter ordentligt innan jag kliver på planet eftersom jag själv får betala mellanlandning om något gravid/förlossningsrelaterat som händer på hemresan! Men det ska nog gå bra!
Min graviditet flyter på riktigt bra tycker jag, lite extra kissnödig, har lite sämre tålamod mot sambon och treåringen och vaknar varje gång som jag ska vända mig om på natten. Dock lääääängtar jag nu, framför allt till sommaren och ledighet. Har ett jobb som kräver att man är högpresterande och det är jag inte nu känner jag. 1,5 månad kvar och veckorna går ju superfort!
Det verkar som att jag också får åderbråck i underlivet, när jag står och går mycket blir jag svullen och det ömmar lite och barnmorskan trodde att det berodde på åderbråck, typiskt att jag inte var svullen när jag träffade henne så att jag kunnat visa. Tydligen är det knipövningar som hjälper men det är ju inte så lätt när man väl är svullen. Tycker att det är svårt att komma ihåg att höra dessa, bra läge precis nu ;)