• AKT83

Juli bebis 2012

Grattis till nya bebisarna!

Tilde är idag 4 veckor och mannens semester är slut och jag är själv med båda barnen. Känns lite bökigt men man kommer nog in i det efter ett par dagar. Idag ska vi köpa semoersdroppar och se om det hjälper mot hennes mage.

• AKT83

Jag fick också feber i samband med att mjölken rann till och det gick över på ca 2 dygn. Väldigt jobbigt, speciellt med en treåring också men som tur var kunde svärmor komma och avlasta eftersom min man blev matförgiftad samtidigt.

Idag när både bebis och stora skrek i två timmar kände jag att jag inte ville vara tvåbarnsförälder längre! Jag orkar inte det och amma varannan timme hela natten. Nu känns det något bättre men det är jobbigt när man känner att det är svårt att vara vuxen och sjunker ner till 3-åringens nivå!

• AKT83

Jag är också väldigt svettig på nätterna. Skönt att höra att det är fler.

• AKT83

Vår Tilde heter Helena (efter faster som tog emot henne vid födseln hemma) och Ingrid (efter min farmor som dog exakt ett år innan Tilde föddes- en reinkarnation eller nått).

Vårt dop är oxå bokat till den 20/10. Ville egentligen ha i slutet på nov men kyrkan var fullbokad nov-dec.

Jag har ca 7 kg kvar och har stått stilla i två-tre veckor nu! Slut på gott med andra ord men jag är ju sååå sugen hela tiden.

Var på återkontrollen idag och fick ok! Skönt men jag får inte missa knipandes bara!

• AKT83

Har lärt mig att lillskruttan inte tål att jag äter chili con carne, fiser riktiga äggmökar och är enormt gasig. Det låter som hon bajsar men det är bara luft som kommer. Ont verkar hon också ha. Stackars tjejen!

• AKT83

Vi går ungefär var tredje vecka till BVC men gick oftare med sonen. Så det har kanske med det att göra?! Om det är första barnet eller inte (vet inte om du nu har barn sedan tidigare eller ej).

• AKT83

Usch så hemskt, sitter här och mår illa av tanken att det skulle behöva hända. Stor kram till er och er familj som alla behöver gå igenom detta.

• AKT83

Vi sover bredvid varandra, ammar ju varannan timme så jag orkar inte med förflyttningar och risken att jag måste söva om. Här gäller det att somna fortast möjligt för att få lite sömn innan nästa amning. Sen när det är längre tid mellan amningarna så kommer jag försöka lägga henne i sin säng som står precis bredvid min sängplats.

Sonen på 3,5 har nu en period då han kommer varje natt vid 4-5 så då är vi 4 i vår 160 säng! Puh, maken sover bra och jag sover som en kratta men han avlastar mig bra så att jag får vila på dagarna istället.

• AKT83

Jag byter blöja på natten om det är bajs eller om hon verkar störd av den, om hon har svårt att komma till ro, vilket blir mer och mer sällan faktiskt. Hon blir 7 veckor i morgon! Galet vad fort tiden går!!

• AKT83

Det finns en bra salva på Apoteket mot skorv, kommer inte ihåg vad den heter med börjar på B tror jag. Funkar bra så länge håret inte är för långt. Min 3,5 åring som fortfarande har skorv vet jag inte vad jag ska göra med för salvan är så fet och kletig. Funkade dock när han var yngre som sagt men det kommer tillbaka...

Svar på tråden Juli bebis 2012