Juli bebis 2012
Tilde såg sin hand i förrgår, satt och kikade på den en lång stund och förde handen upp och ner framför ansiktet. Hihi så kul!
Tilde såg sin hand i förrgår, satt och kikade på den en lång stund och förde handen upp och ner framför ansiktet. Hihi så kul!
Hon blir 10 v i morgon.
Hej alla! Vi har problem med läckande blöjor och undrar om någon har tips på blöja som vi kan prova i stället. Tilde är 11 veckor och väger ca 6 kg och är över 60 cm lång (vägdes och mättes senast vid tvåmånaderskontrollen därav ca). Blöjorna läcker i ryggen med både kiss och bajs och vid benen av kiss. Vi har just nu provat nr 3 i både Libero och Huggies. Pampers blir hon tyvärr röd i rumpan av. Någon som känner igen sig?!
Önskar er alla en god natts sömn ;)
Tekla; en sån vit prick har jag också! Jag har inte direkt haft en stockning men det gör ont innan mjölken rinner till ordentligt. Jag har inte vågat att pilla bort den, är rädd för öppna sår. Tyckte Sjukvårdsrådgivningen att man skulle vänta ut den eller?
Nu kommer jag inte ihåg vem som också hade en white spot på bröstvårtan, men hur fick du bort dem. Jag trodde den var borta någon dag men nej det var den inte och det gör väldigt ont när hon ska ta det bröstet. Jag har provat att klämma lite men det går inte! Med en vanlig finne kan man ju ibland ta hål för att varet ska komma ut men jag är rädd att inflammera bröstvårtan!
I natt var Tilde snäll och lät mig sova 6 timmar!!! Plötsligt händer det! Helt underbart!
Vi har en ergo som jag är supernöjd med. Kan bära länge och hon väger ändå 6,6 kg. Man belastar höften istället för axlar och rygg i den.
Åh stackars dig EllaBella men troligtvis är det ju inget allvarligt utan tur att de upptäcker det nu. Tänker på dig!
Usch jag känner mig också som världens sämsta mamma och kan inte somna trots att jag är så trött att jag nästan får panik!! Tilde som är 14 veckor sover sämre än någonsin och sonen på 4 kommer varje natt in till oss och jag har nu så ont i kroppen av att ligga såhär trångt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Sonen får därför stå ut med en sur mamma som mest skäller! Vill inte men kan inte rå för det. Han har dessutom börjat kissa på sig och jag står inte ut med kissdoften som blir och tycker att han borde skärpa sig trots att jag förstår att det är en fas som han går igenom pga lillasyster och säkert pga mig som är så tjurig. Nu vid två när han kom så skällde jag massor på honom för att han inte ville kissa innan han kom in till oss. Problemet var bara att jag inte riktigt lyssnade på honom och trodde att han redan kissat på sig när han försökte säga att han redan varit på toaletten och kissat. Usch skäms massor och känner mig så elak. Vill ju njuta av båda barnen men känner att jag inte orkar det. Mitt i allt börjar makens telefon blinka, katten skrika för att han vill ut och paniken över att jag inte somnar om växer. Nu ligger jag här sedan en timme tillbaka och är klarvaken och snart är det säkert dags att amma igen. Säkert lagom till jag somnat.
Vill bara få så mycket energi att jag kan vara "snäll" mot sonen. Vill orka med honom!! Funderar på om jag ska vara så drastisk att jag och Tilde börjar sova i gästrummet? Närheten mellan mig och maken finns ju knappt ändå för tillfället eftersom barnen eller min trötthet är i vägen. Vill orka vara nära!
Nä om man skulle räkna får eller nått så att man somnar igen. Är ledsen för det desperata inlägget.
Sov gott!!
Nej du är verkligen inte ensam! Tilde äter också varje-var tredje timme, det är mycket sällan som det går längre än tre timmar, speciellt inte framåt morgonen då är det gärna ofta. Fyraåringen kommer varje natt och jag får knappt plats i min egna säng. Mannen sover och sover. Han skulle avlösa mig på morgonen i helgen men fick ett "hur gör jag nu" när jag väckte honom halv sex för att Tilde inte själv kunde somna om, då blir jag less och gör det själv.
Jag känner mig ledsen för att jag är så trött att jag inte orkar med sex, behöver närhet men orkar inte...
Jag känner mig som en dålig mamma som bara bråkar med sonen när fet bara är att han också vill ha lite tid av mamma.
I morgon ska jag på middag med jobbet. Ska bli så skönt att komma bort! Även om det inte är för att sova men för att få komma ut lite utan barn.
Jag var borta från Tilde igår i 7,5 timme. Pappan gav ersättning från flaska någon som han gjort två gånger tidigare. Hon tyckte att det var lite konstigt men det gick ändå bra. Jag satt sedan på toa och pumpade för att lätta lite på trycket under kvällen. Så troligtvis är det inte du som ska öva utan maken som ska göra det när du är borta. Då förknippar hon fortfarande dig med "riktig" mat. Tilde blev superglad när jag kom hem igår. Såg så lycklig ut att få se mamma igen ;)
God morgon! Idag är det Tildes dop och vi har massor att fixa innan. Håller tummarna för samarbetsvilliga barn idag.