• JWall

Juli bebis 2012

Hej alla tjejer. Har inte varit med i tråden men har läst ett bra tag och tänkte omjag fick vara med er? :) fick en liten son den 5 juli som nu längre inte är så liten då mat är det bästa som finns enligt honom. Hehe. Måste även passa på att raka för många bra svar på frågor jag haft under graviditeten och nu när han är född från er :) kram

• JWall

Tycker det är kanon med Knip regeln! Har aldrig knipit så mycket :) Precis kommit hem från BVC Peps vägde 5950 och var 58 cm lång. en liten tjockis. men det känns bra att han äter och går upp i vikt så pass mycket som han gör :) 

• JWall

Dom är för härliga när dom pratar dom små liven :) jag hade en överstrött bebis som inte kunde varva ner förrut så det tog ett bra tag innan han till slut somnade klockan 23. Nu är det matdax igen precis som det kommer att vara varannan timme resten av natten, bara väntar på att han ska hoppa över ett mål mat.. Men känns så hopplöst. Blir det bättre efter ett tag? Aja kvalitetstid och massa mys blir det ju iaf. :)

• JWall

Min lilla kille är 8 veckor idag och jag hoppas så att han får lite längre sovpass snart. Låter helt underbart att få sova 5 timmar i sträck :) vi ska åka och hälsa på moster imorgon och sova där i två dagar så hoppas att jag har en nöjd kille på natten om jag är snabb fram med maten! Duktiga ni är som tränar, jag vill också koma igång för att jobba upp lite muskler i kroppen. De försvann totalt när jag var gravid mådde illa och kräktes fram till v37 ungefär så jag orkade inte göra mycket under dagarna förutom det jag var tvungen till...

• JWall

Inatt vaknade bara Peps två gånger, men han fick ligga och sova på mig. Kände att jag behövde sova så vad gör man inte för lite mer sammanhängande sömn :p han sov bra och jag sov med uppbullade armar så han inte skulle rulla ur famnen :) Vilken lite goding du har FruSandra! Håller med om att det är härligt nu när man får svarsleenden och små skratt tillbaka. Blir alldeles varm i kroppen :D

• JWall

Våran plutt har också bajsat sjukt mycket de senaste dagarna.. Förrut bajsade han en gång på morgonen varannan dag ungefär. Hm. Börjar undra hur han mår i magen egentligen.. Ska man bli orolig?

• JWall

Undrar om man har mycket användning för en bumbostol? När använde ni den ni som haft en? Funderar på om jag ska skicka med min mamma pengar så hon kan köpa en på lördag.. Står i valet och kvalet här :)

• JWall

Hej. Undrar en sak om ersättning och skulle bli så glad för lite råd och tips! Det är så att jag ska på bio om en månad ca. Det är två filmer på raken så jag kommer vara borta från 20.00-03.00 ca. Jag har prövat att pumpa ur men det funkar inte för mig så tänkte pröva med ersättning. Tänkte om vi skulle börja introducera det nån gång då och då så han blir van vid att pappa nattar och matar. Är det okej att ge ersättning då och då? Hur snabbt efter kan man ge ett amningsmål igen? Jätte tacksam för svar :)

• JWall

Vad spännande att se alla bebisar :D jag skriver ju inte så ofta men läser alltid.
    Jag heter Joppalainen på Instagram om någon vill titta! Känner mig dum när jag tittar men inte har lagt ut mitt eget :)
    Vår lilla kille vaknade med 39 graders feber inatt och imorse var det ett illvrål av förtvivlan när han vaknade från honom. Usch. Känner mig så skyldig och oroar mig att jag inte har satt på han tillräckligt med kläder ute osv. Men antar att det kommer komma små feber dagar framöver. Nu äter han ett mysmål iaf. Så han får i sig lite vätska :)

Svar på tråden Juli bebis 2012