• JWall

Juli bebis 2012

Skönt att veta att det kan vända på en dag :) får hoppas på det bästa!

• JWall

Har en matvägrande liten kille här. Han skriker och ålar sig i famnen. Har precis fått i honom lite efter mycket gråt. Kan det vara en utvecklingsfas? Han är 3 månader och två veckor idag... Eller är det 3 veckor.. Det går så snabbt. Blir så himla orolig när han inte äter! Nu har febern iaf. Försvunnit. Försvann i natt under en av de vakna timmarna.. Vi som precis hade fått ordning på dom och han sov 5 timmar på raken. Känner mig så jäkla nere och orolig!

• JWall

Är det någon av er som har erfarenhet av höstblåsor? misstänker att Peps har det nämligen. Är inte blåsor men prickar på hela benen och upp mot bålen. han är allmänt grinig och skriker såfort han vaknar. Någon som känner igen...?

• JWall

Tack för svar alla :) vi ringde 1177 och dom sa att vi skulle åka in och kolla på sjukhuset eftersom han nästan inte äter och inte haft någon ordentligt kissig blöja. Får se vad dom säger om saken..

• JWall

Det visade sig att vi bara var nervösa första gångs föräldrar. Vi var inne och dom tittade på honom och han smilade upp sig såklart för den trevliga sköterskan. Det visade sig vara virusprickar och hon trodde att han kunde ha haft lite ont i halsen så vi kunde ge han Alvedon på kvällen innan vi skulle sova.
    Inatt var han som vanligt förutom att han vägrar högertutten! Så det var skönt att det inte var något värre :)

• JWall

För oss tog det nästan två år. Känns som en kort tid nu men fy för att vara mitt uppe i det. Med ägglossningstest och en mens som alltid kom! Hemsk period. Vi hade precis börjat vår utredning när + kom. Det som behövdes var att vi gifte oss, en hemsk tenta och en resa till Mallis tydligen :)

• JWall

Så mycket som möjligt ska vara med i munnen när det ska ätas känns det som ibland. Ivrig som han är ibland brukar tröjan också försöka tas med!

• JWall

Ja. Jag känner mig en aning förvirrad angående smakisar. På BVC sa sköterskan att jag kunde börja vid 4 månader och ge. Men på sjukhuset sa sköterskan att vi skulle vänta eftersom jag är allergisk mot rätt så mycket..

• JWall

Pappan i huset la Peps i hans säng en kväll för att öva lite, han brukar i vanliga fall sova i nestet i vår säng. Vi la oss och tittade på en film i vår säng som står precis bredvid. Peps låg och tjoa och kräla runt där i kanske 30 min, han var glad hela tiden. Helt plötsligt blev det tyst då hade han somna. Han har alltid somnar vid bröstet tidigare så blev riktigt förvånande :). Det jag vill ha sagt med det är helt plötsligt händer det!

• JWall

Är det någon som har provat att ge gröt än? Nu har vi kämpat med flaskan hur länge som helst men det går bara inte, han tuggar bara på den. Frågade BVC och hon sa att vi kunde börja med gröt på kvällen istället.
    FruSandra: vår kille åt också så ofta förra veckan. Men den här veckan ändrade han helt och har ätit en eller två gånger. Så det går väll snabbt i svängarna nu. Våra är ju lika gamla tänkte jag på :)

Vi var på 4 månaders kontroll i tisdags och han vägde 8140g. En rätt så stor kille med andra ord!

Svar på tråden Juli bebis 2012