• JWall

Juli bebis 2012

Vår kille sover 2,5 h sammanlagt under hela dagen ungefär, då sover han som bäst på natten.

Usch. Fick panik förut idag när jag skulle byta 3:e bajsblöjan för dagen och upptäcker att det är blodblandat slem i bajset. Ringde 1177 som sa att vi skulle åka till jourmottagning så det gjorde vi. Dock så blev det mer frågetecken än svar därifrån då läkaren hade svårt med språket. Men vad jag förstod så trodde han det berodde på en spricka i ett blodkärl i rumpan och det hoppas jag innerligt! Tror han håller på att få tänder igen och har bajsat väldigt mycket under de här dagarna. Så nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av blod i bajset som kanske kan lugna mina mammanerver lite????

• JWall

Tack för svar Grahnkotten och Chess! Det var färskt blod i tre bajsblöjor mindre och mindre för varje gång. Dagens bajsblöja var helt utan. Så himla skönt! Måste vara ett brustet blodkärl då han aldrig har varit på såhär bra humör om dagarna så det finns verkligen inga andra symptom. Är lugnare nu ! Får se om några tänder kommer i dagarna nu :)

• JWall

Ni som har varit utomlands med era små. Hur gjorde ni på transferbussen? Hade ni barnet i knät då? Är lite nyfiken sådär, jag och en kompis diskuterar här!

• JWall

Då tackar jag för svar och det var så vi trodde det var, barnet i knät. :)

• JWall

Sessan kan det inte bero på tänderna som tittar fram då? Min lilla kille har fått sina framtänder nu och han vägrar att äta vanlig mat, ibland kan han ta några skedar. Han äter dåligt i vanliga fall också men inte såhär. Tror nog att aptiten kommer tillbaka när det slutar göra ont i munnen. Eller hoppas är väll mer rätt..

• JWall

Känner så jag också, här har vi feber idag som jag tror beror på tänder. Är det någon mer vars barn fått feber i samband med tandsprickning?

• JWall

Joppalainen heter jag på insta.!

Nilepile: som alla andra skriver, inte ska du känna så, det händer den bästa!

• JWall

Lilla Olympia! Vad bra att hon är på bättringsvägen ð???

Jag skriver inte heller så ofta men läser allt! På tal om mat så matvägrar Peps det mesta, munnen blir till ett streck. Han vägrar också välling och gröt. Sååå jag ammar ganska mycket fortfarande så han får i sig lite näring. Men ibland så slår han till och äter en hel del mat, det går upp och ner. Mackaroner med smör är en riktig hit också får han ärtor, majs och avokado till. Hoppas att det ordnar till sig med maten v sig självt snart och tycker att det går mer och mer framåt!

Firat ett års kalas idag himla trevligt och mycket fina presenter :)

Kram till er alla mamas :)

• JWall

Oj. Allt det där stämmer in på min lilla. Fasen man märker så tydligt på honom när han går igenom en fas.. Är det någon mer som märker det väldigt tydligt när de går igenom en fas?

• JWall

Hej alla mammor :)
    Ni som har varit utomlands med era små har ni vaccinerat dom mot mässlingen i förväg då? Har erat BVC sagt något om detta innan ni åkt?

• JWall

Har läst om den vaccinationen men när inte BvC eller läkaren sa något om det på 1-års kontrollen så tänkte inte jag mer på det och då pratade vi dessutom om att vi ska utomlands, tycker det är konstigt.. Får se hur jag gör! Tack för var allihopa :)

• JWall

Efter en vecka FruSandra? Då känns det som att han fortfarande kan vara dålig på resan om vi tar den nu.. Tycker fort. Att det är konstigt att min BVC sköterska inte sa nått om den...

Svar på tråden Juli bebis 2012