• SaJo81

Juli bebis 2012

Kan jag ha missat denna lilla tråd?! Har bf 16juli med knodd nummer 3 :) har tvillingpojkar sen innan som kommer fylla tre två månader efter den nya kommer:)

Var på ul v 10+3 och fick se den lill*
    Skönt att se att det bara var en och se att den lever o så:) har rul den 16februari

• SaJo81

Vi är gifta också så vi har samma efternamn, dock fick våra första två barn bådas efternamn, men efter vigseln (i somras) så skulle dom också byta fast vi har väntat då vi hade pass till dem och var i thailand för en månad sen så vi ville inte göra fyra nya utan bara två:) Nu har min man fått mitt efternamn och det kommer lill*n få med:)

• SaJo81

Vi hade ett helvete med efternamnen både till grabbarna när dom föddes och till vårt bröllop eftersom både jag och min man hade jätte ovanliga efternamn! på förlossningen gick jag med på att grabbarna fick hans efternamn men när papprena skulle skrivas på satt jag o grät för att min namn skulle "försvinna" resultatet blev att vi tog mitt som mellannamn. men när vi gifte oss i somras hade min man bestämt att vi alla skulle ha samma efternamnoch bara ett och då fick jag bestämma (eller ja, jag vägrade göra mig av med mitt så han fick ge sig helt enkelt)

• SaJo81
    Engla80 skrev 2012-01-17 08:38:30 följande:
    Dottern har hostat sig igenom hela natten men ingen feber och hon ville promt till dagis så nu sitter jag på jobb och kan knapt hålla ögonen öppna... ZZZzzzzz... Tror bestämt att jag kommer somna tillsammans med dottern ikväll vid 19.30-20.00 tiden :P
    här har vi också en hostande liten kille...han har dock fått vara hemma både igår och idag viket gör att jag fick vara hemma med....

idag går jag in i vecka 15=) gott det känns att kommit en bra bit på väg ändå....hoppas bara att illamåendet ska ge med sig snart också! 
  • SaJo81

mmm focaccia är riktigt gott......ska jag nog köpa till helgen och gotta till det med....

vi brukar för att "safea" räkna på 200gr kött per pers då vet man alltid att det räcker! barnen äter ju knappt hälften, i alla fall dom små.... 

• SaJo81

idag är jag i v 14+3 =) och jag går fortfarande och väntar på "spökveckorna" jag mår skit fortfarande och halsbränna har jag och ork har jag ingen alls....blääääää

• SaJo81

Är i vecka 15, min andra graviditet och har inte känt något alls, har inte heller störra mage än förra gången...
    Förra gången kände jag inga rörelser fören i vecka 22 typ....så jag tror inte jag kommer känna nåt än på ett tag heller=) 

• SaJo81
    PlurkOchLinda skrev 2012-01-22 14:37:47 följande:
    Bara nyfiken på hur mkt ni har gått upp? Jag har nämligen redan gått upp 7-8 kg och är bara i 15+2, från 52 kg till 59 kg. Allt ligger i princip på magen oxå, så jag kan inte vara hemlig alls, magen är dessutom helt  rund och spänd så jag ser verkligen gravid ut :) Tycker mest bara att det är roligt att det syns så tidigt, men så "rekomenderas" det ju att gå upp 12 kg totalt. känns rätt kört! Har inte varit på ultraljud och har tvillingar i släkten så lite nyfiken är jag om det är en eller två därinne! Någon annan som ökat mkt redan? Jag äter iof en hel del mer än innan, men då åt jag alldeles för lite, så äter väl rätt normalt nu tror jag.
    Ingen aning hur mycket jag har gått upp, postiva med att inte ha någon våg hemma=) men min förra graviditet så gick jag upp 4kg fram till vecka 20 och då var det tvillingar i magen, magen syntes tidigt, redan i vecka 10-11 kunde jag inte hemlighålla det längre =)
  • SaJo81
    mousetrap skrev 2012-01-23 10:08:41 följande:
    Än så länge har jag inte gått upp ett gram, men så har det varit alla gånger fram till typ vecka 18. Och första gången, när jag väntade tvillingar, så gick jag inte upp förrens vecka 20.
    Men sedan tar jag igen kilona så det visslar om det, fast tack och lov ramlar dom av veckorna efter förlossningen. Eller ja, de har gjort de förr, måtte det vara så denna gången med!

På onsdag så ska jag på mitt KUB. Försöker inte att tänka på det riktigt. Vill se en liten (frisk) sprattlande onge där inne, sedan blir det riktigt på riktigt liksom! 
    hur gamla är dina tvillingar? har också tvillingar sen innan som snart är 2,5år=)
    ToKar skrev 2012-01-23 10:16:24 följande:
    Fler som är sugen på surt? Sura apelsiner (om de är söta går de inte att äta), surkål, granatäpple, krusbär, citron, gröna sura äpplen. osvosv :)  
    surt ja! verkligen, jag går in i vecka 16 imon och tycker egentligen inte om surt men har senaste tiden levt på sur frukt, fanta citron och bubbliz haha=)

• SaJo81

vi såg vår lill* i v 10+3 senast och får vänta enda till 16 februari innan det är dags igen och då är det RUL och jag e i vecka 19 då tror ja :p

Svar på tråden Juli bebis 2012