• SaJo81

Juli bebis 2012

Momster: goa killen:) härligt med så snälla syskon! Och härligt med så snäll man! Min man försöker väl vara snäll han med men han passar samtidigt på att ge gliringar om hur jag gnäller:/ haha. Låter la inte så snällt men det e lite så vi fungerar ihop, dock har jag inte min normala toleransnivå nu under denna graviditeten så jag blir rätt sur tyvärr...men men det löser la sig snart!

• SaJo81
    momster skrev 2012-03-24 23:48:00 följande:
    SaJo81. Jo han är underbar grabben. Hjälper gärna till. Mannen har nog jag bossat med sen dag 1 tror jag. Sen mins han nog hur det var när jag väntade dottern, mådde mycket sämre då och sov nästan hela graviditeten om jag inte spydde.
    De med hormoner känner jag igen. Bara i dag blev jag skit lack på en på biltema. De fanns 2 st lika cyklar men med olika höjd på sadlarna ute. Då den med lite högre sadel inte passa tänkte jag att då kollar vi med den låga. När jag skulle ta cykeln säger en i butiken att den får jag inte ta för den håller hon på med åt en annan kund. Jag berättar då att jag vill prova den pga att sadeln var lägre men hon dissar mej totalt. Så efter ett tag så sejer jag ursäkta kan du sänka sadeln på denna så vi får prova om den passar ? Hon suckar och sänker sadeln. Sen frågar jag om de har samma cykel i svart hemma. Får då till svar att de ska finnas en nån stans i butiken men man vet ju aldrig var de står då ungarna cyklar omkring i hela butiken. Jag frågar då var man får tag på en om man ska köpa den. Då pekar hon bara bort i butiken och sejer att de ligger där borta i kartongerna. Blev bara så besviken på den servicen.

Ursäkta gnället var bara tvungen att skriva av mej lite.
    ah men fyyy! det är nåt utav det värsta jag, om man inte kan vara trevlig och serviceminded ska man faktiskt inte jobba inom såna yrken! vad hände med att kunden alltid har rätt? jag har jobbat i affär och visst ibland blir man bra förbannad alltså men men får hålla det inom sig! hade det varit jag som vart med om det du säger hade jag tänt på alla cylindrar!!! FY
  • SaJo81

jag håller med Vermilion om att man inte hinner tänka på graviditeten så mycket, har tvillingpojkar som jag sagt förr och dom är nu 2,5år och den ena börjar bli fruktansvärt trotsig!!!
    Han vägrar äta, han vägrar leka, han vägrar ALLT förutom det HAN vill göra just nu, och får han inte som han vill så skriker han så han blir röd, lägger sig på golvet och bara bankar och slår och blir som en ål i famnen på mig....*suck* hade detta kommit innan jag blev gravid med nr3 vet jag faktiskt inte om jag hade vart så sugen på en till!!! tack och lov att det bara e den ena just nu, tänk om dom båda sätter igång....(*peppar peppar ta i trä*)

• SaJo81
    Trolla75 skrev 2012-03-27 12:37:57 följande:
    Omvänd psykologi fungerar ofta väldigt bra i dessa lägen... du får INTE "äta" "leka" "klä på dig"

Såg en gång en mamma i affären där hennes son skrek o skrek och slängde sig på golvet... Tillslut rann det väl över för mamman som också slängde sig på golvet o skrek o slog med armar o ben. Pojken for upp illa kvickt och tyckte nog det hela blev mest pinsamt... Men han slutade upp. (har dock inte själv testat detta)
    hahaha det måste vart ljuvligt att se=) ska försöka det närmre 6års-trotsen tror jag:P
    vermilion skrev 2012-03-27 12:42:59 följande:
    För tillfället är jag inte sugen på fler barn alls kan jag säga. Men sen är ju allting mycket jobbigare när man är gravid också. Man får väl hoppas det lugnar ner sig till bebisen kommer.
    Jisses att ha två likadan också, jag hade ju dött. Hoppas för din skulle den ena håller sig lugn.
     ja det bli r ju verkligen extra jobbigt vad det än gäller nu när man är tjock och orörlig och irriterad och allt....har som TUR är en som är jättesnäll......ÄN SÅ LÄNGE! 

Hade dessutom ingen aning om att det kom en trotsålder till runt 6års åldern fören en kompis sa det, det betyder ju att mina killar kommer vara i den trotsten samtidigt som bebisen kommer in i 3års-trotsen!!! hujedamej! 
  • SaJo81
    vermilion skrev 2012-03-28 10:25:37 följande:
    Men oj, nu fick jag panik. Har ju inte skaffat vagn än..

Min största oro är när det är dags att åka in, vad man gör med en 2-åring som bara är van vid oss. Har ju aldrig barnvakt för det finns ingen. Jag kommer oroa mig sååååå mycket. Har ni alla det fixat hur ni ska göra? Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt, vi har bara morfar som träffar henne ofta men bara typ leker lite med henne. Han har ingen slags vana alls med blöjor och läggning, tror han är rädd för det också. Usch vad jobbigt.
    vi har gott om bra barnvakter som är vana men jag har ändå funderat mycket på detta, vet inte riktigt hur man gör, tänk om det blir dax mitt i natten, vart ska barnen ta vägen? vem tar hand  om dom? kan tex mormor ta vab för dom om det är mitt i veckan? 
  • SaJo81
    snoffsan08 skrev 2012-03-28 10:47:49 följande:
    Ja, min mamma har varit "mormors"ledig med mina barn engång, det funkade hur bra som helst.
    Min svärmor har tagit semester nästan hela Juli, så hon kommeratt finnas tillhands. Vet inte om hon kommer att vara här hos oss när det är dax, eller hemma hos henne med minstingen. Det värsta är ju då i så fall om det är min vecka med dom stora. Har ju iofs bra kontakt med deras pappa, så han tar dom säkert då, annars har jag mina föräldrar väldigt nära.
    Ah vad bra, och just det ja! det e ju mitt i semestern det är dax för oss=) det blir nog inget problem då, så länge mina föräldrar inte åker till sommarstugan :P
  • SaJo81

Vi har ungefär 5mil till vårt förlossninssjukhus, dock vet man ju aldrig vad som händer, förra graviditeten åkte jag in i v29 och då hade jag fått åka vidare från Varberg till Halmstad och dit är det 6 mil till. Men tack o lov för sjukvård över "gränserna" så är det ju bara 3,5mil till Östra Sjukhuset i Göteborg där dom har neonatalvård så dit åkte vi istället! Man får la se hur fort det går denna gången om man kanske inte ens vill åka till Varberg, finns ju Mölndals sjukhus också och dit är det ju bara 1,5-2mil kanske?! Men jag har hört mycket bra om Varbergs förlossning...

• SaJo81

Här har jag slagits med magsjuka hela dagen! :( fy fan vad jag spytt och inte mycket mat som fått stanna kvar :( dessutom har bebisen levt rövare i magen med volter och annat vilket inte hjälpt direkt....hoppas jag mår bättre imon!

• SaJo81

idag välkomnar vi v26 här =) (25+0) skönt att det går framåt.....denna veckan har dessutom kantats av magsjuka här hemma vilket karln inte är frisk från riktigt...hoppas han mår bättre idag så vi kommer iväg til påskfirande vid sommarstugan imon...vi får se!

• SaJo81

Tänkte passa på att önska alla en glad påsk=) nu har vi nästan packat färdigt för att åka till sommarstugan! god mat serverad, gott sällskap, stora lekytor för barnen och massa härlig avlastning=)

Svar på tråden Juli bebis 2012