Trolla75 skrev 2012-03-27 12:37:57 följande:
Omvänd psykologi fungerar ofta väldigt bra i dessa lägen... du får INTE "äta" "leka" "klä på dig"
Såg en gång en mamma i affären där hennes son skrek o skrek och slängde sig på golvet... Tillslut rann det väl över för mamman som också slängde sig på golvet o skrek o slog med armar o ben. Pojken for upp illa kvickt och tyckte nog det hela blev mest pinsamt... Men han slutade upp. (har dock inte själv testat detta)
hahaha det måste vart ljuvligt att se=) ska försöka det närmre 6års-trotsen tror jag:P
vermilion skrev 2012-03-27 12:42:59 följande:
För tillfället är jag inte sugen på fler barn alls kan jag säga. Men sen är ju allting mycket jobbigare när man är gravid också. Man får väl hoppas det lugnar ner sig till bebisen kommer.
Jisses att ha två likadan också, jag hade ju dött. Hoppas för din skulle den ena håller sig lugn.

ja det bli r ju verkligen extra jobbigt vad det än gäller nu när man är tjock och orörlig och irriterad och allt....har som TUR är en som är jättesnäll......ÄN SÅ LÄNGE!
Hade dessutom ingen aning om att det kom en trotsålder till runt 6års åldern fören en kompis sa det, det betyder ju att mina killar kommer vara i den trotsten samtidigt som bebisen kommer in i 3års-trotsen!!! hujedamej!