Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Hej hopp!

Jag tänkte hoppa här med er! Jag plussade i lördags och är om jag har räknat rätt i v 5+2, alltså inne i 6 v. Beräknad fördelse den 20 Juli 2012. Jag har också haft kraftiga menssmärtor, så att jag knappt kunnat stå upp i en vecka.. Jag brukar har väldigt kraftiga menssmärtor.. Men enligt barnmorskan är detta helt normalt.. så det är väl bara till att stå ut! Annars känns allt underbart! Känns overkligt. Jag ska till BM nästa onsdag, på hälsosamtal! ska bli spännande..

• grahnkotten

Hej! Jag är i själv i v24 och sjukgymnast.
    Det finns många bra bäckenbälten att köpa, jag har själv ett från www.gulare.com kostar runt 200kr. Det kan man spänna åt efter hur det känns! Det fungerar även efter grav. Om man har problem m rygg/bäckenet.
    Annars är träning för rygg/bäcken, tens, värmedyna och vilodag läge på rygg med benen i högläge att rekommendera vid ryggont! Har du problem vid gång, prova cykling på plant underlag för att få cirkulation!
    Hoppas jag hjälpte till med något!

• grahnkotten

Använd stödstrumpor! Dem är
    Mina älsklingar när jag får kryp i benen! Särskilt kväll å natt! Jag köpte faktiskt himla snygga på Apoteket i lila! :) men mät ut dem ordentligt så dem passar dig!

• grahnkotten

Hej! Nu har jag följt er i ett par veckor, men har inte kommit till skott att skriva något..!
    Vi välkomnar v.26 (25+0) idag! Känns skönt! Är beräknad t den 31 juli!

Har haft problem med smärtsamma sammandragningar i några veckor och varit på massivs med kontroller hos läkaren och det har sett bra ut innan.. Tills igår, då visade ultraljudet att jag börjat öppna mej i den yttre munnen. Så nu är det sjukskrivning som gäller i ett veckor! Läkaren sa att det kan dra ihop sig om man tar det lugnt! Så jag håller tummarna! Är det någon annan som har erfarenhet av detta?

• grahnkotten

Visst är det! Jag tycker att sparkarna har blivit mer kraftfulla den senaste veckan, vilket är mysigt! :) jag ska verkligen försöka njuta av "ledigheten" och vila upp mig!

• grahnkotten

Jag har nu varit sjukskriven i 3 v pga sammandragningar och att tappen börjat luckrat sig. Imorgon ska jag tillbaka t läkaren för ny bedömning.. Är nervös! Hoppas att jag har varit tillräckligt lugn så att det inte har öppnat sig mer... Har fortfarande mkt sammandragningar så fort jag står å går! Någon som har erfarenhet av liknande? Jag är i v 28 (27+5). Vill gärna kunna börja jobba igen, iaf lite.. Men sen vill man ju absolut inte äventyra bebben! Men känns som att det blir drygt hemma! Samtidigt som jag har en oförstående chef som inte vill förstå att jag inte klara allt tungt arbete som tidigare.. Svårt.. Behövde bara skriva av mig lite!

• grahnkotten

Tack Tekla78, det är chefen som är svår.. Hon har ingen förståelse för att jag är gravid, har nekat mig gp och att ta ut semester innan.. Hon menar på att hon minsann jobbade till 5 dagar innan hennes förlossning och hon är läkare och då borde "vi"också göra det.. Men vi har dessvärre tyngre arbetsmoment än läkaren..Men men, jag får se vad min läkare säger idag, och hur hon bedömer situationen!

• grahnkotten

Jag vet, helt sjukt.. Enl försäkringskassan måste chefen skriva på papperna för gp annars bedöms dem inte.. Och chefen "säger" att jag ska få andra arbetsuppgifter men sen säger hon att jag ska vara själv på mott i juni/juli, det går inte riktigt ihop.. Är beräknad 31 juli, så det borde jag hinna enl henne.. Jag känner att jag har slutat bry mig, orkar inte bråka mer, så jag lämnar över det till min läkare och låter henne bestämma hur mycket min kropp och bebis orkar..

• grahnkotten

När jag pratade med fk måste chefen skriva på eftersom hon är ansvarig för mina arbetsuppgifter.. Det går inte att läkaren skriver, tyvärr.. Och enl chefen ska man klara jobbet om man inte gör det ska man bli sjukskriven..hon ser tyvärr inte att kroppen reagerar på det jobb man gör.. Skumt, också är hon läkare själv! Har bestämt mig att ta ut föräldrarpenning om jag inte får sjukskrivning de sista 2 månaderna, så får jag ta ut min senater i höst.. Är det någon som vet hur det fungerar med fp innan födseln, måste man anmäla det till chefen långt innan?

Svar på tråden Juli bebis 2012