Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Äntligen har jag tagit tummen ur och skapat mig en profil här! har följt denna tråd sedan länge men inte skrivit nånting BF 21 juli, första graviditeten, det ska bli skoj, längtar som satan nu att hon får komma ut Cool

• millifjor

Jag har gått upp tio hittills, är i v 29 nu, o jag vill inte heller gå upp lika mycket efter v 30, men men, vad gör man när man är hungrig

• millifjor

Inga förvärkar ännu, bara en massa sammandragningar typ, så dags o lugna ner sig lite tror jag
    Ska på TUL om 3 veckor så då får vi se vår lilla ännu en gång, det ska bli mys!

• millifjor
    snoffsan08 skrev 2012-05-06 11:30:49 följande:
    Välkommen hit!!

Då är du planerad 1 dag efter mig. 
    Har du mått bra än så länge?  
    Tack så mycket!
    jag har mått upp och ner mest hela tiden   i början var det ju illamående o jag fick spy hela tiden, sen kom foglossningen men försvann efter typ 4 veckor så det var skönt, sen var jag enormt trött och ont i ena benet har jag lite till och från nu, annars mår jag rätt okej nu ändå, skönt att slippa foglossningen, trodde jag skulle få går hem redan i v 19 ett tag. Nu är jag dock sjukskriven på halvtid då mitt jobb e lite tungt, jag jobbar som målare men tänker försöka hålla ut ett tag till iaf, har fått min gravpenning beviljad nu äntligen så som det ser ut nu så får jag gå hem om två veckor bara, känns toppen, även om jag är lite rädd för att bli rastlös Cool
  • millifjor
    snoffsan08 skrev 2012-05-07 09:29:25 följande:
    Vad skönt att foglossningen försvann. Det gjorde den inte för mig kan jag säga, har bara blivit värre och värre. Jag har varit hemma sen mitten av december, så sen v:10 ca. Blir väldigt rastlös av att gå hemma utan att ta hand om bebis. Men har ju klarat mig i nässtintill 20 veckor, så några till borde jag klara av Flört Sen kommer ju bebis, och då försvinner både smärtan och rastlösheten (hoppas jag iaf) Åh vad kul, då har du nästan lika "kvinnligt" jobb som jag då Flört Jag är lastbilschaufför i bryggeribranchen. Men  du får vara försiktig då om du måste klättra upp och stå på ställningar och så.

Vart bor ni nånstans? 
    ojdå, det lät inge vidare kul! men  nu kommer ju iaf solen då känns det nog lite lättare att gå hemma tror jag. vadg har du sysselsatt dig med då? kanske kan ge mig några tips aha, ja väldigt få kvinnor som verkar ha varit gravida, men det var iaf rätt lätt o få grav.penning och sjukskrivning, jag behövde typ bara säga vad jag gjorde så skrev de på papprena! ja man får ta det lite lugnt, men det värsta är nog ändå att stå upp hela dagarna, det tar på krafterna för mig o det är svårt att sitta ner och måla Vi bor i Norrtälje, ni då?
  • millifjor

en dum fråga kanske, hur vet man hur bebisen ligger? jag känner nog inte skillnad på ben, armar, huvud

• millifjor
    FruSandra skrev 2012-05-07 16:55:43 följande:
    Millifjor
    Bm känner efter man passerat v 30 :)
    Jaha, är i v 30 nu, får kolla nästa vecka då när jag ska dit igen då Just nu känns det iaf som om hon rullar runt överallt men att det börjar bli trängre ,  jag själv får ju typ ingen luft och kan inte äta
  • millifjor
    Bragdoll skrev 2012-05-07 18:39:13 följande:
    Jag har känt vart det hickar (mot blygdbenet typ) och så känner jag när bebis drar med fötterna fram och tillbaka vid revbenen. Dock är det här min tredje så jag känner igen rörelserna från de föregående graviditeterna :)
    Ja jag har hört att det ska vara skillnad när man redan varit gravid nån gång. men detta är min första så allt är liksom nytt hur känns hicka? tror inte min lilla hickar något, det borde man väl märka i såna fall. hon rör mest runt som en visp eller nåt känns det som, typ huller om buller i magen
  • millifjor
    snoffsan08 skrev 2012-05-07 20:47:07 följande:
    Kan tänka mig att det tar på krafterna att stå up hela tiden.  Jag har problem att bara ta mig i och ur personbilen, så lastbilen är ju inte ens att tänka på. Dessutom kör jag ju inte bara, utan levererar till butiker och restauranger oxå, då man oftast måste pirra till restaurangerna. Backar, fat, bibbor mm mm mm. Mycket tungt yrke.

Ja, jag har några väninnor som jag försöker träffa då och då för att få dagarna att gå. Några som oxå är hemma och sjukskrivna med bebis i magen, eller andra som är mamma lediga. Tittar en hel del på förlossningsprogram och stickar Flört Tyvärr är jag ingen mästare direkt på stickning, kan bara sticka halsdukar och mössor själv. Är urdålig på att läsa stickbeskrivningar.

Däremot har jag en svärmor som för övrigt bor i Bergshamra i Norrtälje Glad som är duktig på att sticka och lär mig lite.  Vart i Norrtälje bor ni? Är du född och uppvuxen där? Hur gammal är du? Min man är uppvuxen där. Han är född 80.

Vi bor på andra sidan stan, mellan Södertälje och Nynäshamn.   
    ja det kan jag förstå, tycker också det är tufft att ta mig i och ur bilen nu,hehe. Stickning är bra, jag stickar nu jag med, ska sticka ett överkast till lillan nu tänkte jag, kan inte heller med att läsa beskrivningar, vill att det ska gå fort! Vi bor i staden, eller nere i Grind i Norrtälje, jag har bott ute på en ö här utanför tills jag flyttade hemifrån för typ tio år sen, jag är nu 30 år fyllda redan, alltså född 1982
  • millifjor

Jag får göra TUL eftersom vi har gjort assisterad befruktning, då räknas man tydligen som i en riskgrupp

Svar på tråden Juli bebis 2012