Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Det blev amningsnappen inatt till slut och den var ju guld värd, nu slipper vi böka och hålla på, nu är det bara att docka in direkt
    Har även fuskat lite med vanlig napp då hon gärna vill ligga och snutta hela tiden, på vad som helst, händer, täcken osv så då tänkte jag att napp får det bli, och hon älskar den redan!
    Nu har vi varit hemma ett par timmar och installerat oss, känns toppen! nu ska man bara få ordning på sin egen kropp så man kan ut och gå en sväng sen utan att gå i slowmotion,hehe.
    O en annan sak med, måste ju bestämma ett namn, har Rakel på prov en vecka nu sa vi sen får vi utvärdera om det passar eller ej

• millifjor

Nån som har tips om nån bra bröstpump för platta vårtor? Eller funkar de flesta pumpar till alla olika sorters bröst?

• millifjor

Åh nu har jag fått feber, känner mig sjuk och har ingen ork, har hört att man kan få det när mjölken rinner till, vår flicka blir ju 6 dagar idag men hur länge kan det sitta i då?
    man är ju inte direkt sugen på att bli hängig, nu vill man ju bara gulla med bebis!

• millifjor

Igår var ingen rolig dag, hade galet hög feber trots Alvedon o grejer, snacka om att det var jobbigt att ha en liten bebis då, och det var bara mamma som dög annars har det funkat med pappa emellan amningarna men inte igår! Idag är det dock mkt bättre. Har lite ont i ett bröst när jag ammar och försöker krama ur det så ofta det går, vet ej om det är anledningen till febern. Pratade med syrran me och det visade sig att även hon hade hög feber och ont i halsen...
    Idag blir vår Rakel en vecka och det känns som om vi börjar känna varandra lite och det känns toppen
    Tack för tips om att tömma bröst osv, det ska jag fortsätta med nu och se om det blir bättre

• millifjor

Tack för alla tips! Idag är bröstet mkt bättre o har lyckats pumpa ur 50 ml för en stund sen, då försvann den värsta smärtan så Rakel kunde amma där sen.
    Har också haft en skriknatt och det enda som duger är att få snutta på brösten, lagom tröttsamt för mig

• millifjor

Anjial: känner igen mig, vår tjej tar dock nappen ibland men hon ska ammas heela tiden och vaknar väldigt lätt då hon väl somnat, snacka om att man blir trött! Men det är väl bara att gilla läget, hon är ju rätt söt när hon väl somnat

• millifjor

börjar tröttna på denna feber, fjärde dagen nu och mjölkstockningen är ett faktum, bröstet är rött och gör svinont, speciellt när jag ska amma! så nu får jag ställa klockan på varannan timme och om bebis inte är vaken får jag pumpa. Sjukt jobbigt att det bara kommer ut typ 20 ml på tio minuter...BLÄ för feber och ont bröst!

• millifjor

Nu äntligen har jag fått antibiotika för mitt bröst! Fick åka in akut inatt då det blev tvärstopp i brösten, det enda de gjorde dock var att skriva ut medicin, o sa att det bästa är om jag ammar på det bröstet ändå, men det klarar jag ju inte! Gör så galet ont att jag bara ligger och skriker och skakar....

• millifjor

Tack för peppningen Missmurrig! Nu har jag precis ammat det onda bröstet, det kom lite mjölk först men sen blev det stopp, det kom ut en liten tjock gegga men ingen mjölk hur länge ska man amma på det onda bröstet per gång? Är det bra att man suger stopp o ska man fortsätta då eller lägga ner det ett tag?

Svar på tråden Juli bebis 2012