Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

Min foglossning har också blivit bättre. Så pass bra att jag var ute på promenad alldeles frivilligt idag. Det händer inte i vanliga fall kan jag säga, men det är väl lika bra att passa på när det känns kanon kan jag tycka.

Tips till förstföderskor. Hmm.. Tja det är väl att inte lyssna på allt som folk tycker om allting. Ska du verkligen amma så mycket, ska du inte amma alls, ska du inte köpa den och den salvan, ska bebisen verkligen sova nu, borde inte bebisen sova nu osv osv in i all oändlighet.
    Man blir knäpp i HUVET av allt jävla tjat till slut och i vissa fall tar man det personligt och blir riktigt ledsen. Bara stäng av! 

• Bragdoll

Jag har druckit mousserande alkoholfritt rosévin (0,5%) på nyårsafton samt en alkoholfri öl (0,5%) på valborg. Kan ju inte säga hur du ska göra, men jag tror verkligen inte att du behöver vara nojig över det lilla.

Jag kände mig väldigt skyldig efteråt, det ska jag erkänna, men det är ju inte tal om någon fylla eller ens i närheten och tydligen finns det andra livsmedel med alkohol i som man inte ens tänker på.. 

• Bragdoll
    froggyL skrev 2012-05-27 23:06:44 följande:
    Gnällvarning.... Jag säger grattis till mig själv på morsdag. Firade min egna mor och tack vare det fick jag en kram av min dotter, utöver de vanliga, men tror ni gubben fixat med nåt. Nä, vi storbråkar idag istället. Jag grät innan vi åkte och nu ligger han förbannad sovandes i sin säng. Känner mig så illa behandlad. Gjorde jag förra graviditeten med. Vill att det här ska va över nu. Känns inget roligt å gå och må dåligt och vilja bort/skilja mig. Vet att det blir bättre, men varför får inte jag ha det bra som många andra. Bli inte förskräckta nu. Var bara tvungen å häva ur mig lite och jag vet ju att ni lyssnar. Har ingen annan just nu.
    Men.
    En stor kram till dig på mors dag, hoppas att det känns bättre snart. 
  • Bragdoll
    smulan12 skrev 2012-06-04 15:56:49 följande:
    Appen heter baby gruppen - gravid app, och sen har jag en annan som heter babydax, men den är inte så bra. Men den första rekomenderar jag. :)
    Räknar din fel? 
    Jag har skrivit in att mitt bf är 9:e juli, och den påstår att jag byter vecka på söndagar, men jag byter på tisdagar.. mycket märkligt. 
  • Bragdoll
    enilorac81 skrev 2012-06-04 18:23:19 följande:
    Bragdoll, jag har också BF 9:e juli vilket ju är en måndag. Min barnmorska menar att jag då går in i vecka 35+0 imorgon eftersom det då har gått hela dagar av vecka 34. Men själv tänker jag att eftersom BF är 9:e juli som är en måndag så borde jag byta måndagar. Min grav.app visar faktiskt 35+0 idag... Så intressant det där med räkningen
    Jag tycker också att vi borde byta på måndagar, det är min BM som påstår att vi byter på tisdagar. Vet dock inte varför min app bestämt sig för att gå helt emot och byter på söndagar, men det är ju rätt okej för då känns det som om tiden går lite fortare :D
  • Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-06-04 18:57:14 följande:
    tröttnade på tröttheten :p och tryckte i mig två hemofer för en timme sen! det kommer visa sig om ett par dagar hur smart det var men jag orkar faktiskt inte med mig själv så trött är jag! och med två killar på 2,5år hemma och en karl som jobbar skift så behöver jag energin!!!

går inte ens att förklara hur trött jag är hela tiden, det e tungt att ta ETT steg till och med! 
    Är också något enormt trött, fattar inte varför. Ikväll har jag tvingat mig själv att dammsuga och baka en massa med dottern, men fan vad det tog emot..
    Blir nästan lite orolig över järnvärdet eftersom jag haft dåligt B12, men det har de inte kollat på ett bra tag.
    Har man inte B12 så tar man tydligen inte upp järn heller.. Gah kan inte bara de här veckorna gååå.. 
  • Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-06-05 13:15:14 följande:
    Jag får väl hinka vatten tills jag skvalpar :p haha! Ok kiwi har jag hemma och det e ju i alla fall gott så det kanske kan hjälpa:) ah fan jag har kass mage från början men med graviditeten så är det helt stopp alltså!
    Du kanske kan äta vattenmelon? Det kan ju vara roligare än att dricka en massa vatten. 
    Min räddare i nöden är iaf Soda Streamern.. jag är inte alls förtjust i "obubbligt" vatten. Så bubbelvatten och vattenmelon är toppen.

Sen vet inte jag men jag har iaf hört att Duroferon kan vara snällare än Niferex mot magen, har du frågat om det? 
  • Bragdoll
    FruSandra skrev 2012-06-05 19:27:45 följande:
    Bragdoll
    Hemofer är också snällare mot magen :)
    Japp men det skulle inte hjälpa SaJo enligt BM, därför tipsade jag om Duroferon :)
  • Bragdoll
    froggyL skrev 2012-06-07 23:00:28 följande:
    Önskar ingen midsommarbebis jag, iaf inte den 24:e, för då fyller ju pappan år. Men det börjar nästan kännas som att den kommer snart. Har betett sig helt tokigt i magen ikväll. Har filmat. E så kul å kolla på sen. Gick in i v.37 idag. Ang. Sjunkande magar...gör de det när man e omföderska? Så tidigt alltså. Många ggr fixerar ju sig bebisen på omföderskor först vid förlossningen..
    Alla mina (detta är tredje) har fixerat sig tidigt. Så jo det händer, men har också hört att det kan fixeras sent i graviditeten. Jag är jätteglad för det iaf, för min foglossning blev otroligt mycket bättre efter fixeringen.
  • Bragdoll

Jag har så svårt att varva ner och lyssna på vad kroppen säger. Idag har den tydligen skrikit åt mig att sluta bära, sluta städa, sluta diska, sluta tvätta och sluta gå.
    Men det är inte förrän nu i efterhand som jag hör ekona av dess kvidande försök till uppmärksamhet.
    Klantarsel.
    Note to self: Sluta försöka vara duktig! 

Svar på tråden Juli bebis 2012