Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

Jag längtar efter sparkar och åtminstone liiite mage så det känns verkligt snart. Egentligen känner jag att jag vill ta tester varje morgon för att se att det faktiskt finns något där. 

• Bragdoll
    MIJV skrev 2011-11-06 21:43:39 följande:
    Hej allesammans!

Jag och min man har precis startat bebisverkstaden igen.. Har två barn sedan tidigare, en 4 åring och en 5 åring. Jag har en liten fråga, sista mens första dag var den 15-16 okt. har en vanlig cykler och när kan man tidigast göra ett positivt test?

/MIJV
    Testade på -5 och fick tydligt positivt med RFSU:s som jag köpte på ICA.
    Tyvärr är min pres.bild lite för liten men det är där iaf :) 
  • Bragdoll
    MIJV skrev 2011-11-06 22:06:45 följande:
    vad innebär -5 ? 
    5 dagar innan mensen skulle dykt upp om det hade varit den jag väntat på
  • Bragdoll
    MIJV skrev 2011-11-06 22:36:03 följande:
    ah ja det förståss, tack
    Bor du i Västernorrland? Tycker mig känna igen stilen på fotot (Lenár)
  • Bragdoll
    MIJV skrev 2011-11-06 23:28:08 följande:
    Japp bor på Alnö =) själv?
    Bor i Matfors :) 
  • Bragdoll
    Mysmamma70 skrev 2011-11-07 07:01:10 följande:
    Jag blöder fortfarande, det är som en sparsam mens, har aldrig haft blödningar tidigare under graviditet så vi får se hur det slutar. Jag har inga smärtor.
    Blödde under min andra graviditet och det gick jättebra, eftersom det inte gör ont tror jag inte det ska vara någon fara. håller tummarna för dig!
  • Bragdoll

Gud vilken spärrballong till mage jag fick igår när jag åt vindruvor. Har aldrig haft särskilda problem med magen förut och tyckte att det är säkert nyttigt med lite vindruvor (istället för en massa ost och kex), men jäklar vad uppblåst jag blev.

Vilken typ av fibrer ska man äta så man slipper bli uppblåst. Någon som har bra förslag? 

• Bragdoll

Nyss kommit hem från ett besök på akuten.
    I morse blödde jag mycket (i mina ögon iaf) och det kom levrat blod. Vart livrädd och drog naturligtvis direkt slutsatsen att jag fått missfall. Gud vad jag grät..
    Grinat halva dagen och vågade inte ringa in till sjukvårdsrådgivningen, men tog till slut mod till mig och eftersom jag är Rh-negativ så måste jag få en spruta vid missfall så de lät mig komma in.

Väl där fick jag göra ett vul, och där inne fanns en liten krabat som gjorde volter och hade ett mycket välfungerande hjärta som slog och jag kunde nästan gråta av glädje..

Vilken jäkla dag..  

• Bragdoll
    MLT skrev 2011-12-03 18:13:09 följande:
    Fy vad skönt att allt var bra! Måste man alltså ha en sån spruta efter varje missfall? Jag fick ingen efter mitt första missfall innan Theo, är också RH negativ. Kan ju vara bra att veta ifall det är missfall den här gången. 
    När jag pratade med gyn idag så berättade han att det var efter v13 som det behövdes, men det visste ju inte jag när jag ringde in. Inte sköterskan i telefonen heller.

Efter förlossning och sent missfall ska man ha spruta iaf.
    Hoppas du slipper missfall Madlin. Kram! 
Svar på tråden Juli bebis 2012