Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

anjiali skrev 2012-05-03 16:32:10 följande:
    Du har så rätt, jag skulle ju heller inte vilja vara utan detta. Det är värt det i slut ändan. Man får påminna sig själv att man är lyckligt lottad att få vara med om detta.
    Vissa dagar känns bara lite mer jobbiga än andra.
    Åh jag vet, ibland är jag så deppig och vill bara spendera resten av dagen under täcket. 
    Här om dagen grinade jag för att jag kände mig så oattraktiv. Två gånger. Min stackars sambo fick dessutom skit av mig pga mitt härliga hormonflöde.. otrevliga jag.
    Tur man har vissa positiva dagar.

Jag hoppas inte man går upp dubbla vikten efter v 30.. det måste man ju kunna styra på något vis. I annat fall så vettefan om jag håller ihop ens.. 
  • Bragdoll
    Maryveken skrev 2012-05-06 09:38:31 följande:
    Klickar era bebisar? Min gör det :)

Typ som om hon ligger och knakar fingrarna ibland.
    Vilde gjorde samma sak så jag är dock inte orolig :) 
    Jajemen, det knäpper och lever om i magen mest hela tiden. Men här verkar det vara tårna som klickar :D Det är nämligen i "fotändan" som det låter. Frågar kärleken varje gång om han hörde.. men han hör aldrig. Han tror nog snarare det är jag som är knäpp..
    FruSandra skrev 2012-05-06 11:42:43 följande:
    När man ska tvätta bebiskläderna, vad ska
    Man använda då?
    Några säger att man kan använda vanligt tvättmedel, sköljmedel o dyl, o andra säger att man ska använda parfymfritt tvättmedel och inte sköljmedel..
    Hur gör ni?
     Jag tvättade med tvättmedel och sköljmedel. Är det så att bebis är känslig får jag väl tvätta allting igen helt enkelt.
  • Bragdoll
    millifjor skrev 2012-05-07 16:53:05 följande:
    en dum fråga kanske, hur vet man hur bebisen ligger? jag känner nog inte skillnad på ben, armar, huvud
    Jag har känt vart det hickar (mot blygdbenet typ) och så känner jag när bebis drar med fötterna fram och tillbaka vid revbenen. Dock är det här min tredje så jag känner igen rörelserna från de föregående graviditeterna :)
  • Bragdoll
    millifjor skrev 2012-05-07 19:07:52 följande:
    Ja jag har hört att det ska vara skillnad när man redan varit gravid nån gång. men detta är min första så allt är liksom nytt hur känns hicka? tror inte min lilla hickar något, det borde man väl märka i såna fall. hon rör mest runt som en visp eller nåt känns det som, typ huller om buller i magen
    Hicka känns som lätta knuffar på ett och samma ställe i flera omgångar. Hick, hick, hick.. :)

• Bragdoll

Idag köpte jag en liten väska på Biltema som jag ska ha som skötväska.
    Det är en "sminkväska" egentligen, men det fick plats blöjor, våtservetter, nappar, amningskupor, någon liten handduk och säkerligen en hel del mer grejer. Massor med fack och väääldigt liten.
    Tänkte jag skulle lägga den i nätkassen på vagnen sen och om jag inte har vagn så kan jag ha den i en ryggsäck.

89 spänn kostade den. I like.

Har även varit på IKEA och köpt tre tunna filtar och skötdyna. Nu känns det som att det inte är så mycket mer som behövs. Bara babyskyddet kvar.. tror jag.. 

• Bragdoll

Goddagens.
    När hade ni tänkt börja packa BB-väskorna?
    Jag försöker hitta anledningar till att packa den hela tiden, men det känns verkligen löjligt tidigt

Så när hade ni tänkt? 

• Bragdoll

Åh, så då är det fler än jag som iaf har funderat på att börja packa då. Känns skönt Då är frågan.. Vad tänker ni ta med er??

• Bragdoll

Oj jag hade inte tid att stanna hemma med värkar med någon av mina två första. Äldsta kom på 5,5 timme och nästa kom på ca 2 timmar. Värkarna satte igång ordentligt direkt så det var bara att åka in. Jag tror jag packar en bra stund innan så jag slipper stressa

• Bragdoll
    FruSandra skrev 2012-05-16 23:13:08 följande:

Förlåt mej nu tjejor, jag vet att vi har en bildtråd. Men jag måste bara visa er hur lillemans rum blev med tapeterna... Jag är så galet nöjd!

De är en fonvägg, sen är resten av rummet i bruten vit :D

Det blev verkligen superfint!
Svar på tråden Juli bebis 2012