Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

Juli bebis 2012

ElleBella:
    Jag frågade pampers om den "boxen" du fick, men de visste inte vilken jag pratade om, de sa att de bara är en del i de olika boxarna, att de itne är ansvariga för någon av dem. Men kollade runt lite, var det en tygkasse du fick? "Babybag"? De innehåller nämligen en body från lindex och Ica, De påsarna får man på BB(förhoppningsvis), jag fick en sist. Och man får även oftast den från Libero på  BB också, vi fick inte det. Men jag kontaktae Libero och de skickade en till mig då, då fick man en liten mössa och någon body också tror jag. Men nu får man nog bara prover på blöjor och olja mm.

• MissMurrig

Åh nu vill jag också åka till Ullared! Ska banne mig göra det snart! Det fattas bara 2-3 saker i BB-väskan till bebisen... Vill ha en dress/overall(typ jumpsuit) till bebisen att åka hem i från BB. Vi har lite sånt hemma, men det är ju storebrors, jag vill att han ska ha helt nya och helt egna saker första dagen när han åker hem, det blir så mycket bilder då, så jag vill inte att de ska ha exakt samma på sig. Så vill jag köpa en bebisfilt till honom, de på Gekås är ju jättemysiga, storebror fick en därifrån när han föddes, som han fortfarande älskar. Sedan någon liten present till bebisen också att ha i BB-vagnen

Mina saker dröjer, det är ju lång tid kvar så sätt och vill inte packa ner min favvokläder än, det går ju fort. HAr en lista iaf på vad jag vill ha med, så OM det kommer igång akut kanske sambon eller mamma kan klura ut vad han/hon ska stoppa ner i väskan. 

• MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-06-05 12:04:29 följande:
    Fick domen per telefon alldeles nyss, mina järndepåer/feritinvärden var tydligen inte alls bra så nu MÅSTE jag ta niferex, inte ens hemofer skulle hjälpa tydligen! Frågade vad jag ska göra till hjälp för toabesöken då eftersom jag tar lactulos varje morgon redan, fick till svar att jag ska äta torkade aprikoser/katrinplommon och linfrön SAMT lactulos!

Vad man får utstå! Allt det smakar skit enligt mig:(
    Om det blir riktigt akut kanske du kan testa sånt där medel som är som ett laxerande, fast istället för att man blir nödigare så mjukar det upp bajset (frääääscht inlägg av mig känner jag). Jag tror det är stolpiller man tar. Ska köpa hem det, för efter förra förlossningen blev jag rädd för nr 2 pga smärtan, och sedan var jag så förstoppad att jag kunde inte få ut något trots att jag var jättenödig. Så jag tänkte bunkra upp med sånt och föröka se till att jag inte hamnar där igen, det tog minst 2 veckor efter förlossningen innan jag kunde få ut något.. och då var det ungefär som en vindruva jag fick ut... inte kul
  • MissMurrig

Min slempropp kom i bitar sist, jag tror den första biten lossnade runt 2-3 veckor innan bebisen kom ut. Min hade inga blodiga strimmor, men det var i duschen/badet, så den kanske "tvättades"? De bitarna såg ut som lite gulaktiga snorkråkor... jag är så frääääsch  Men som sagt, det kan ju dröja länge innan bebisen kommer trots att slemproppen lossnat.

Jag vill bara att bebis ska hålla sig inne tills midsommar iaf, sedan är det OK om den kommer, men den ska helst vänta en vecka till efter midsommar, för jag har lite lektioner den veckan  

• MissMurrig

Ja det förstår jag att du är! Försäkringskassan har väl minst en månad på sig efter att DE fått in papperna? Vet att det tog lång tid för mig sist...

• MissMurrig
    vermilion skrev 2012-06-07 10:24:15 följande:
    Skattepengarna.. blä. Hoppades att sambon skulle få sina nu, vi hade behövt dom till bebisen och sonens födelsedag, men eftersom han hann starta ett aktiebolag i december förra året så verkar det dröja. Fast det inte hann hända något alls med företaget. Surt.. undrar just om pengarna kommer först i augusti då.
    Mina föräldrar har ett företag, och de får sina i December... 

Jag hade också hoppats på pengarna nu, inte för att jag inte klarar mig utan dem, men ville åka till Ullared idag för det passade bra när sambon är ledig. Men nu ska jag få låna lite pengar av pappa så kan jag ju bara föra över imorn eller när pengarna kommer, så Ullared - Here I come Typiskt nog fick jag för mig att riva ut shoppinglistan jag hade gjort och lagt den någonstans typ igår, men kommer inte ihåg vart! Varför kunde jag inte låta den va kvar i skrivhäftet?! gravidhjärna... 
  • MissMurrig

Det blev en Ullaredtripp igår! Och inte alls mycket folk, man kunde nästan gå helt fritt omkring och kolla på grejerna. Så skönt! 
    Köpte den berömda Lejonfilten, stod och velade mellan den, och en helvit, och en med Nalle Puh, men mamma övertalade mig att ta Lejonfilten. Sedan blev det lite nya dinappar till sonens "gamla" flaskor. Solskydd och sparkskydd till bilen, Sol- och regnskydd till vagnen. Men som vanligt, massa pengar gick åt, men jag kom inte hem med ens 2 fulla stora kassar.... Hmmm...

Och kom på idag att jag hade skickat in till Bolibompas dagens grattis på sonens födelsedag i lördags, vi glömde kolla på det. Så jag kollade idag på nätet, och han hade kommit med! Vi satt här och kollade nu, min son kollade på klippet säkert 6 ggr

Det är den sista om det är någon som vill se Leo 3år: 

svt.se/2.99127/namnsdagshuset

• MissMurrig
    Trolla75 skrev 2012-06-08 12:42:57 följande:
    Åh blir mer o mer sugen på en tripp ner till Ullared jag också!
    Annars är jag en stor motståndare till just det stället... Mest bara för att köpa köpa för att det är billigt, (jag har kvar duschcreme och schampooflaskor som jag köpte i början på 2001... *skakar på huvudet* Skäms och nej, kommer inte att använda dom... Men har inte heller kommit mig för att hälla ut och slänga dom heller... Jag är lite knäpp!

Men i alla fall, är otroligt sugen på Lejonfilten! vad kostar den?
    Filten kostade 79,95.
  • MissMurrig
    FruSandra skrev 2012-06-10 10:21:52 följande:
    Idag välkomnar ja v 37 (36+0) 27 dagar kvar
    Jag med! Känner stressen! Han får komma tidigast midsommardagen. Jag har så mycket att göra! 
    Jag vet inte om jag är redo för att bli 2-barnsmamma. ÄR så trött redan, min 3-åring låter mig ju aldrig sova på morgonen, även om min smbo erbjuder sig att gå upp så är det bara jag som duger. Han skriker tills jag är klarvaken... hur ska jag klara en till? 

Men samtidigt längtar jag. I torsdags föddes ännu en kompis till bebisen i magen. 4e bebisen på 2 månader, min blir nr 5, i denna kullen alltså, allt som allt så är det 13 barn i vårt kompisgäng, den äldste 3,5år Jätteroligt att vi är så många som umgås som har fått barn samtidigt! 
  • MissMurrig
    MammaMian skrev 2012-06-12 13:03:42 följande:
    Vår dotter fick också en tvåhjuling med stödisar i 4-årspresent. Jag tycker personligen det är för tidigt innan dess att få en så stor cykel, men det är ju olika på både päron och barn. =) Min dotter är som jag: lite trög i starten när det gäller praktiska grejer men lär sig snabbt nya ord, pratade rent tidigt m.m. Grannbarnet som hon leker med är tvärtom: klättrar som en apa men pratar nästan lika bra som en med..Skämsnu kanske ja var lite elak men det är svårt att höra vad han säger ofta fast han är fyra år och det jag ville poängtera är att barn är olika trots att de är i samma ålder. Han kan cykla alldeles utmärkt på sin 2-hjuling utan stödhjul.

Det där med du och makens olika syn på städning händer här också. Jag VILL dammsuga och torka golven en gång i veckan men har fruktansvärd foglossning så jag kan inte. Alltså händer det bara om jag typ beordrar maken att städa. Vid diskning händer samma sak som med din man; dom tycker att dom har gjort allt; vi tycker att jobbet bara är halvgjort.
    Jag orkar inte bry mig. Det får se ut som det gör. När bäbisen kommer ut (om 2 veckor??? BF 26/6) kommer  in foglossning att vara sååå mkt bättre å då kan jag städa mkt bättre än nu.
    Min son fick en "stor" cykel med stödhjul nu för en vecka sedan när han fyllde 3, han fick en 3-hjuling förra året, men redan då förra sommaren fick han prova att cykla på en stor cykel som ett annat barn hade, och han klarade det då, så han har tjatat som tusan om att för en stor cykel. Jag måste dock övertyga HONOM om att han inte ska ta av stödhjulen än "Men jag är ju en stor kille nu", jag sa att man måste vara 4 år innan man FÅR ta av dem.. haha... Han är en sån som ska göra allt som andra gör, trots att han kanske egentligen är för liten...

Var hos MVC igår och fick göra ett UL, hon ville vara säker på att det var huvudet som var neråt och inte rumpan, han ligger så att det är svårt att känna. Han såg ut som en riktig tjockis på ULet! Kanske jag som inte vet hur de ska/brukar se ut bara.. men hans kinder verkade runda och han hade riktiga pussläppar som han öppnade och stängde och "smackade" med.
Svar på tråden Juli bebis 2012