MammaMian skrev 2012-06-12 13:03:42 följande:
Vår dotter fick också en tvåhjuling med stödisar i 4-årspresent. Jag tycker personligen det är för tidigt innan dess att få en så stor cykel, men det är ju olika på både päron och barn. =) Min dotter är som jag: lite trög i starten när det gäller praktiska grejer men lär sig snabbt nya ord, pratade rent tidigt m.m. Grannbarnet som hon leker med är tvärtom: klättrar som en apa men pratar nästan lika bra som en med..

nu kanske ja var lite elak men det är svårt att höra vad han säger ofta fast han är fyra år och det jag ville poängtera är att barn är olika trots att de är i samma ålder. Han kan cykla alldeles utmärkt på sin 2-hjuling utan stödhjul.
Det där med du och makens olika syn på städning händer här också. Jag VILL dammsuga och torka golven en gång i veckan men har fruktansvärd foglossning så jag kan inte. Alltså händer det bara om jag typ beordrar maken att städa. Vid diskning händer samma sak som med din man; dom tycker att dom har gjort allt; vi tycker att jobbet bara är halvgjort.
Jag orkar inte bry mig. Det får se ut som det gör. När bäbisen kommer ut (om 2 veckor??? BF 26/6) kommer in foglossning att vara sååå mkt bättre å då kan jag städa mkt bättre än nu.
Min son fick en "stor" cykel med stödhjul nu för en vecka sedan när han fyllde 3, han fick en 3-hjuling förra året, men redan då förra sommaren fick han prova att cykla på en stor cykel som ett annat barn hade, och han klarade det då, så han har tjatat som tusan om att för en stor cykel. Jag måste dock övertyga HONOM om att han inte ska ta av stödhjulen än "Men jag är ju en stor kille nu", jag sa att man måste vara 4 år innan man FÅR ta av dem.. haha... Han är en sån som ska göra allt som andra gör, trots att han kanske egentligen är för liten...
Var hos MVC igår och fick göra ett UL, hon ville vara säker på att det var huvudet som var neråt och inte rumpan, han ligger så att det är svårt att känna. Han såg ut som en riktig tjockis på ULet! Kanske jag som inte vet hur de ska/brukar se ut bara.. men hans kinder verkade runda och han hade riktiga pussläppar som han öppnade och stängde och "smackade" med.