Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

Juli bebis 2012

Hej! Jag har precis gjort ett tidigt UL och börjat "komma ut", så nu vågar jag skriva här HAr följt lite ibland, men har vänner och släkt som är med i FL så jag har inte vågat skriva innan jag var öppen med att jag är gravid. 

Jag väntar mitt andra barn, har en 2,5-årig son. På UL-et såg vi i onsdags en liten kropp, huvud, 4 små lemmar som sprattlade till och ett litet tickande hjärta! Jag har väntat med att säga något eftersom jag fick MF min första grav. och ville vara säker på att det faktiskt finns något levande där inne. Känns så kul! Men fasen, är lite orolig, ska jag verkligen klara av 2 barn? Med en son som är i VÄRSTA trotsåldern just nu, och så går jag en utblidning till konditor och börjar 5 på morgonen, så är jag lite trött just nu, och undrar hur denna graviditetan ska gå...  Jag har ingen aning om min SGI heller, då min arbetssituation var lite annorlunda innan jag började plugga, sedan sist.. och jag hade inte skyddat min tidigare SGI... men hoppas bara allt är bra. Känns på så sätt gnaska bra att få till sommaren, då kan man bara relaxa och ta det lugnt.. Man behöver nog inte så mycket pengar om man bara ligger och solar och myser under ett parasoll med sitt knyte.

Hoppas man kan vara med här, kanske lära känna lite folk och snacka lite krämpor och oförstående människor (och sambo's kanske... ) Ha en bra dag! 

• MissMurrig
    s85 skrev 2011-12-14 17:27:57 följande:
    Lämnar tyvärr gruppen pga MA i v12 Gråter
    Usch va hemst. Vet hur det känns, fick ett i slutet av v. 13 min första grav. Kramas och trösta varandra! Snart har ni er gullklimp ska ni se, det var helt enkelt inte denna ni skulle ha. Jag vet, sitter med världens goding som är 2,5år, som inte hade funnits om jag inte fick MF. Men det är kanske inte mycket tröst... 
  • MissMurrig
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-12-14 15:32:49 följande:
    Känner mig inte alls gravid. Behöver man vara orolig??
    ände inget heller, eller jag har fått gigantiska bröst på en månad... Men annars inget. Var lite orolig pga tidage MF, men vi var på tidigt UL för en vecka sedan och då fick vi se en liten plutt med huvud, 2 armar, 2 ben och ett hjärta. Känns bra! 

Hoppas bara jag an fortsätta att må bra, och slippa foglossningar (*ta i trä*), då jag har en krävande utbildning till bagare/konditor... 
  • MissMurrig
    michelodeon skrev 2011-12-16 16:17:59 följande:
    åhå där ser man. När jag var gravid 2009 så var jag så fruktansvärt täppt men min BM sa absolut inte. Men bra att man får det iaf
    Nä jag skulle inte använda det heller då 2009, men det finns ju sån där koksaltsspray, och den finns med mentol, det öppnar upp ganska bra.
  • MissMurrig

Hej! Är i v. 13 nu, men kanske andas ut mer nästa vecka. Fick MF i slutet på v.13 första gravven... Men jag tyckte mig känna rörelser igår natt, det var mysigt. Förra gången kände jag de första rörelserna i v. 15. Så omöjligt är det inte. men det var väldigt svagt. 

Har fått byta pratik, så jag ska tillbaka till skolan och ha praktik istället för det gamla stället som var så himla stressigt, och jag trivdes inte. Blir nog bättre nu, speciellt när man är gravid! 

• MissMurrig
    Gråter Usch Malena va hemsk, lycka till med allt för er!

Tycker mig känna den lile sprattla ibland, men ibland så känner jag mig inte alls gravid... Tyckte det var så långt kvar till RUL så jag bokade in ett UL på MVC den 10/1, ska bli skönt att se den snart igen... Idag är jag i vecka 13 (12+5), och jag tror det var i 12+6 som jag fick mitt MF... Så jag vill bara att denna veckan ska passera nu...

Jag gillar inte heller mitt humör, känner mig arg hela tiden, fast jag inte är det eller har någon anledning. Började lipa igår för att jag inte gillar mig själv längre...  Och att magen har svällt så mycet under jul! Måååste köpa nya brallor snart! Speciellt jobbyxor, har kockkläder, och de är så där snyggt tajta och höga i midjan, så de passar inte jättebra längre... har kört lite på gummisnodd, bra nödlösning. Men har en vecka på mig, börjar igen den 9/1! Skönt med jullov!  
  • MissMurrig
    AnnA1985 skrev 2012-01-01 14:50:35 följande:
    Ja, för det va där jag tyckte mig känna nåt också. Tänk om det skulle vara 2st :O
    Min sambo hade en sån "mardröm" nyligen. Som "tur" är var det bara en när vi kollade på UL!  Tvillingar är en gullig tanke, men nog sjukt jobbigt!
  • MissMurrig
    Maho81 skrev 2012-01-02 14:09:44 följande:
    Jag är 30, det finns tvillingar på både min mammas och min pappas sida + att pappan till mitt barn är tvilling själv =S
    Är det två-äggstvillingar du har i din släkt? Det är det enda som man kan ärva. Din sambos tvillinggener spelar ingen roll. Det man ärver isf är ju att man släpper 2 ägg, att ägg delar sig till enäggstvillingar är bara slumpen som man inte ärver. Men i vissa familjer går det där med att släppa 2 ägg i arv, och då finns det ju en risk.

Vi har inget sånt alls i min släkt, så den risken är liten, men enäggs skulle man ju kunna få.. Fast har ju redan sett att det bara är en, tack o lov. Hade inte orkat 2! Har redan en vildunge som är som 10 stycken på en och samma gång!
  • MissMurrig
    Maho81 skrev 2012-01-02 14:46:44 följande:
    Det är två äggs vi har i släkten, både på mammas och pappas sida.
    Oj ¨då Ja då ligger du i "riskzonen" tror jag. Har du gjort nån UL? Annars får du ju uppdatera så snart det är gjort, så man får höra hur många du har där inne
  • MissMurrig
    Maho81 skrev 2012-01-02 17:33:49 följande:
    Haha jo jag är ju det... De flesta runt omkring oss hoppas på två ^^, Vi ska på ul den 11 januari så då lär det visa sig om det är en eller fler =)
    Haha, hoppas NI på 2? Jag gjorde det innan jag fick barn, inte längre. Det ser så himla gulligt ut, men det är nog jättejobbigt! Min chef väntar tvillingar, hon fick sluta jobba (hon är arbetsnarkoman) i 4e månaden, det blev för tungt redan då. Och en annan vän hade två som aldrig sov samtidigt, så i början hade hon alltid minst en vaken bebis. Men de får nog sjukt kul, och har ett sånt band som inte går att jämföra. Det är nog mest jobbigt de först 2-3 åren... (långt nog...?) 
Svar på tråden Juli bebis 2012