Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

Juli bebis 2012

SaJo81 skrev 2012-06-27 12:56:54 följande:
    det var ju den där jäkla bb-väskan med ja! vad behöver man egentligen? vet att det har skrivits förr men jag har änna inte tagit tag i det än då det känns så avlägset.... nu är det ju iofs bara 3 veckor kvar så jag kanske borde packa den i alla fall!

men goa joggingbyxor och sånt där? dem använder jag ju dagligen så det kan man ju inte packa ner..... 
    Jag väntade lite med att packa favvokläder, men hade två nästan likadana mjukisbyxor som jag packade.. Men när jag tänker efter så ska jag nog packa andra byxor.. dessa är mjuka men lite tunna.. inte snyggt med jätteblöjan man har på sig sen... hmmm

Till mig har jag annars packat 2 amningslinnen, ett vanligt linne, en tunn långärmad, godis, tofflor, handduk, schampo, balsam, tandborste, tandkräm, tvål, deo, bröstvårtskräm, 2 par stora trosor(använde bara sjukhusets stora nättrosor sist och deras bindor), film- och vanlig kamera, vattenflaska, en ögonlapp, CD-skivor och en minifläkt. Tänkte köpa någon tidning också, leg har man väl alltid med sig.

Till bebisen har jag 2 bodys, 2 byxor, en pjamas, 2 par strumpor, ett par tossor(vet inte vilka som passar), 2 hjälmmössor, tunna vantar(min son rev sig blodig i ansiktet och var nära ögonen) och en tjock tröja att åka hem i. Ett mjukisdjur, en filt, idomin, vaselin, napp(vet att de avskyr dem på BB, men whatever). Jag vet ju att det är en pojk, men något i mig fick för sig att packa en extra body med en rosa kant... lite knäppt.. Och så ska ju babyskyddet med!
  • MissMurrig
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-27 16:56:53 följande:
    Miss Murrig hur länge tänkte du vara borta?? Det var en hiskelig packning!
    Själv tänkte jag väl ta med underkläder o hygienartiklar samt åka-hem-kläder för mig o lillan.
    Ska prova köpa hem å äta vattenmelon, har inte provat det. Annars hjälper Novalucol hyfsat bra tycker jag.
    haha, 2 dagar kanske? Jag kan aldrig bestämma mig om VAD jag ska ha med. Så jag tänkte ha 2 amningslinnen iaf, om jag sölar eller det läcker eller något. Sedan bara ett par byxor och ett till linne7t-shirt, som man kan åka hem i, för de där amningslinnena är ju mer som underkläder. Tyckte 2 bodys var bra, ibland kommer det ju såna där superbajsar som läcker igenom blöjan, en go pyjamas och ett set satt åka hem i... jag har yttepytte sockar med, men det känns som de kan va för små, så jag tog med ett par extra. Tossorna var bara för att de var så söta, som ett par skor nästan Blir nog till hemgången. 

Men allt fick plats i vår skötväska, så SÅÅ mycket är det inte

Nu har jag köpt en tidning iaf, som jag kan ha på bb. 

Och jag har kokat nappflaskor idag.... Vill släppa detta med att vilja ha ut barnet NU, så jag kan njuta av att vara ledig. Jag kommer ju ihåg att jag kände att det var ju rätt skönt innan barnet kom, efteråt.  
  • MissMurrig
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-28 20:17:10 följande:
    Är det nån mer än jag som får sendrag i ljumskarna?
    Åh, jag fick det inatt, opch det ville inte gå över på såååå lång tid. Till slut somnade jag med smärtan, och den var över när jag väknade nästa gång... 

Och halsbrännan är tillbaka med råge...

Har haft så mycket förvärkar igår natt och idag också, hoppas hela tiden att det ska vara på G, men det är bara falskt alarm... vill att den ska komma ut nu så familjen får träffa honom... Svägerskan seglar iväg med Götheborg på måndag tror jag, och min mamma och syskon vill åka till Polen, de tror att de kanske kan åka om ett par dagar och komma hem sedan om barnet kommer, men jag tror att barnet kommer senast tis-ons... Om den ska följa statistiken..
  • MissMurrig

Jag hade en liten vattenkanna brevid toaletten när jag skulle kissa.

Nu har vi kört allt utom hallonbladsthé här hemma... Jag vet ju att jag har 9 dagar till BF, men vill så gärna ha ut honom... Snart är inga släktingar kvar i Sverige, känns trist att få bebis och mormorn, mostern, morbrodern och fastern är borta. Kvar blir farmor och morfar.... Och min mamma vill ta med sig min son till Polen, men det hade ju kännts helt fel att han är utomlands när han får sitt första syskon.

Nä ska kanske ta och tvätta ltie fönster jag med, dammsuga och moppa kanske? Lite fysisk aktivitet för att sätta igång kroppen... sedan ska jag sova middag tror jag... 

• MissMurrig
    Bragdoll skrev 2012-06-29 22:41:23 följande:
    Vart är listan man ska fylla i? :-O
    Finns ingen lista än, så någon måste skapa en. Men vi kan inte lägga in den i TS utan bevingad, och hon har inte varit här inne i tråden sedan december....
  • MissMurrig
    froggyL skrev 2012-06-30 09:10:33 följande:
    Jo, Ellabella började ju skriva sin info i ett tidigare inlägg...bara att fortsätta ni som har fått...!
    Jaha, jag tänkte mer att vi skulle ha en lista som man lätt kunde hitta genom en länk i TS. För det skrivs så mycket här att det blir svårt att hitta en lista som skrivs då och då i tråden... 
  • MissMurrig
    chess07 skrev 2012-06-30 10:24:05 följande:
    Grattis till nya bebisarna och lycka till för er det är på G för!!

Angående lista! Varför inte fortsätta på BF tråden och göra en lista där! Glad Länken ligger ju i TS så det blir ju enkelt Tungan ute
    Ja det var ju en bra idé! Det blir ju inte så svårt att hålla isär de listorna när det bara är 2 olika i den tråden. Jag tänkte precis föreslå att vi bara gör en lista i en ny tråd, så kan de som vill bara göra den till en favorit så sparas den ju i favoritlistan, även om den inte finns i TS. Men ditt förslag är lättare
  • MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-07-01 21:39:27 följande:
    förhoppningsvis om det inte blir dunderakut så föder vi i Varberg....annars blir det Mölndal eller Östra för det e närmre =)
    Min kompis är BM i Varberg, kanske får ni henne då! Sofia heter hon iaf. 

Jag födde på Östra sist, och jag gillade det för att det var nyrenoverat och fräscht, och att de hade byggt om BB så det fanns fler singelrum där. Men alla mina vänner har fött på Mölndal och de har varit jättenöjda... SÅ man kanske skulle testa Mölndal, om det inte är fullt. Hade åkte till Varberg men tycker det är lite långt. Men de som varit där, och min BM-kompis säger att det är jättebra där och väldigt fint. 
  • MissMurrig

Ok har testat:

Stark mat
    Nipple-twisting
    Färdknäpp
    Långpromenad

Och trstade nu en hinnsvepning på mig själv Skäms Helt sjukt, alltså jag fick in fingret innanför tappen! Fingret fick lätt plats så det borde vara en cm öppet där iaf. Och jag kunde känna något hårt men "skrovligt", kan det ha varit huvudet??? Helt tokigt isf, att jag kände på det genom bara en hinna? Vet inte om det var så... men kan inte förstå vad det annars skulle vara.

Hoppas ni inte äcklades allt för mycket av detta, jag spritade mina händer innan och tvättade dem efter. Men det var en sån sjuk och häftig grej att jag ville berätta. Men jag tror inte något hjälper tyvärr....Han är nog kvar där inne ett tag till..

• MissMurrig
    Trolla75 skrev 2012-07-01 22:49:25 följande:
    Jäklar vad du måste vara vig! Förvånad

Spännande spännande... har aldrig utforskat, men var tappen svår att hitta? vill också testa! Skäms
    Jag är nog rätt vig, tappen var inte svår att hitta men satt väldigt långt bak. Har inga kännigar än efter mitt expriment..

Ska gå och lägga mig nu, sover så dåligt att det är lika bra att lägga mig tidigt, har ju en 3-åring som kommer komma på morgonen "Mamma jag vill gå upp med dig nu"...
Svar på tråden Juli bebis 2012