Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

Här läcker blöjorna också. Allra värst är ICA Basics, där kan inte tjejen bajsa i en helt ren blöja utan att det rinner ut åt något håll. Främst då ryggen.
    Allra bäst har Willys fungerat hittills. Pampers funkar fint för min tjej, men jag tror jag har en storlek för liten för den går inte riktigt så långt upp som jag vill, använder den efter att tösen bajsat för dagen så jag slipper slänga ett halvt blöjpaket.

Angående viktnedgång så går inte jag heller ner i vikt av att amma, men nu har jag bestämt mig för att äta lite mindre, och hoppas att det ska fungera bättre. LCHF funkar inte för mig, jag är alldeles för såld på potatis, pasta och ris, så jag räknar kalorier, det har funkat förr och jag hoppas det funkar nu också.

• Bragdoll

Tjena tjejerna och barnen!
    Jättelängesen man var här och kikade nu men man måste ju kolla så allt snurrar på och det verkar det ju göra.

Min Miriam växer och frodas, äter burkar (jag är en slapp förälder, pallar inte göra egen barnmat..) på löppande band, tar flaskan som hon ska (men det var struuuuul i början) och är en glad och go unge.

Hoppas ni andra har det lugnt och skönt med era godingar också.

Vart är bildsidan, jag har tappat bort länken till den, någon som kan klistra in kanske? Vore skoj att se hur era juveler ser ut :)

• Bragdoll

Tack Grahnkotten, Ja hon är ju underbar i mina ögon men jag är ju något partisk hahaha. Jag ammar också men bara morgon och kväll numera, det funkar bäst så för oss tycker vi Cool

Angående mens. Jag hade ägglossning och helt sinnessjuk mens i november, så sinnessjuk att jag fick använda en av Miriams för små blöjor för att hålla det i schack.. men december kom det ingen mens och fortfarande har jag inte sett röken av den så inte vet jag, men det kan ju ta ett tag innan det rättar in sig som det ska va.
    Hade även mens i september eller nåt tror jag.. men inte alls lika mycket. 

• Bragdoll

Måste ju säga Grattis CattanB!! 
    Och sen fortsätta med er som har planer på att gå ner i vikt, hur har det gått?
    Jag har 10 kg kvar och det är tusan vad segt det går, men jag måste få bort det för jag har enormt ont i ryggslutet, vaknar på natten av att jag knappt kan vända mig när jag legat på mage.

Hur har det gått som sagt och vad kör ni för "dieter" eller tillvägagångssätt? 

• Bragdoll

Har inte något annat sätt än att äta mindre och röra mig mer. Det blir enorma mängder te här hemma för att ha något gott när jag blir sugen på något mycket godare

• Bragdoll
    HannaVirrpanna skrev 2013-01-11 23:30:09 följande:
    Jag har ett kg från inskrivningsvikt men 10 till min målvikt. Känns drygt. Ännu en anledning till att jag vill sluta amma, så får man börja banta på allvar :)
    Hehe, ja inskrivningsvikten är det 3 kg kvar till för mig.. men min målvikt är det mellan 10 och 12 kg kvar till.
  • Bragdoll

Här slutade nattmatandet så fort Lillan började äta välling och gröt. Nu äter hon en tallrik gröt och en flaska välling ganska tätt inpå varandra på kvällen. Sen rapar hon och sitter i min famn och myser en stund. 
    Jag tar in henne i sängen, trycker in nappen i munnen, säger; God natt Miriam, vi syns imorgon. Sen sover hon fram till klockan 06.30 när klockan ringer och de stora barnen ska till skolan, eller på helgen till ca 08.00.

MEN tilläggas ska att det aldrig har varit några läggningsproblem med lilla fröken (hittills) så jag har alltid haft det väldigt lätt med henne. Det var värre med storasyster. Hon åt välling på natten väldigt länge, till slut började vi ha mindre och mindre pulver i flaskan och till slut var det bara vatten hon drack på natten..

• Bragdoll

1. Det var någon tidigare som frågade vad för välling och flaskor samt napp man använder.
    Jag har köpt någon välling med majs och havre.. Tro den heter God natt-välling eller något. Från Semper.
    Flaska använder jag en Antikolik från Mam, Napp 3. Och en Bambinoflaska som kom i tvåpack, där har jag napp 2 eller 3.. Den som kommer med tror jag.

2. Min lilla har två syskon, en som är 8 och en som är 10. De stora bråkar ALLTID med varandra i stort sett men oooj vad de älskar sin lillasyster :) Underbara ungar!

3. Mens.. tja min varade väl 10 dagar första omgången och jag var tvungen att använda Lillans urväxta blöjor OCH stor tampong för att det inte skulle rinna över. Nu är jag på normal nivå igen, dvs, stor tampong, nattbinda och 7 dagar syndaflod :-/

• Bragdoll

Miriam är tandlös och hon är född i juni, så hon är väl en hel månad tidigare än flera i den här tråden.. det kommer när det kommer Cool

• Bragdoll
    EllaBella02 skrev 2013-02-11 07:56:39 följande:
    Min tös är också född i Juni : ) kom den 24 och var beräknad till den 8 juli : )
    Vi var beräknade till 9 juli och hon kom den 26 juni så det är ju nästan samma :D 
    Äh tänder är överskattat.. Flört 
  • Bragdoll

Angående att vända stolarna framåtvända. Enligt hon som jobbade på Barnens hus när jag köpte vår stol så var det så att den är godkänd att vända framåt men att de främst hade gjort den så därför att man ska kunna sätta rörelsehindrade barn som inte kan sitta i vanlig bilstol i den. 
    De rekommenderade absolut INTE att man använde den framåtvänd. Det gör inte de flesta tester heller.  

• Bragdoll

Halloj alla. Längesen man var här nu men tänkte passa på och uppdatera mig om vad som händer.
    Miriam sover fortfarande bra på nätterna, har väl haft tur den här gången..

Äntligen (igår) tittade Miriams första tand upp. 9 månader blev hon den 26:e mars så vi har väntat lääänge.. var hon sist i gruppen? Hur som helst så har hon haft en krisig dag idag så jag antar att andra snart tänker titta ut också, och möjligen även tredje och fjärde för hon är jättesvullen i överkäken. Nåja, vi får se.. har ju trott hon ska få tänder sedan hon var fyra månader hahahah!

Har börjat träna så smått men det går tungt.. får ju sådan jäkla träningsvärk hela tiden.. uscha.

• Bragdoll
    FruSandra skrev 2013-04-05 23:27:42 följande:
    Bragdoll
    Träningsvärk är ju de bästa som finns! Älskart! Då vet man att träningen har tagit :)
    Hahaha jaa men den här träningsvärken gör att jag knappt tar mig nedför trappen, helt sinnessjukt.. jävla utfall de tar dööööd på mina lår!!!
  • Bragdoll

Miriam var en bit över 9 månader när den första kom den 4:e, andra dök upp den 14:e och nu verkar det som den första upptill tänker komma, den syns bakom tandköttet nu.. aaaj vad ont det ser ut :/

Svar på tråden Juli bebis 2012