Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

Gläh. Varit på VC och fått en remiss till att ta bort två stooora födelsemärken på boobsen. Kul att gå med förband i 10 dagar.. får väl köpa en sån där riktigt lös bh på apoteket. Hurra.

Även ringt sjukgymnast. För 10 år sedan när jag fick mitt första barn så fick man låna foglossningsbälte på MVC, men inte längre.. så nu måste jag åka och köpa ett för annars tror jag att jag delas på mitten till slut. 

• Bragdoll

Vi kommer ha samma vagn som jag hade till första barnet för 10 år sedan
    Om den är hel fortfarande det vill säga..

Det är iaf en Emmaljunga i blått och rödrutigt. Minns inte vad den kan ha hetat.. Kanske citycross eller så. 

• Bragdoll

Grinar idag.. fy fan vad ont jag har. 
    Har foglossning i blygdbenet och skulle ta mig en promenad i vårvädret idag tänkte jag. Kom ungefär 25 meter så halkade jag. Högerbenet for fram och jag satte mig på vänster smalben.. naturligtvis slet det värst på vänster sida där jag har som ondast.
    Gjorrde inte så ont just då, men nu är jag knappt flyttbar. Hungrig och grinig är jag också. Dessutom tycker folk jag är stor. Jag har gått upp 6 kg sen inskrivningen..

Kul att känna sig fet och svälld och inte kunna träna för att det gör så jävla ont. BLÄÄÄ! 

• Bragdoll
    snoffsan08 skrev 2012-03-06 19:27:31 följande:
    Åh, stackare!! Tur att du inte bröt nåt iaf. Jag har oxå ont =o( mest i ryggen just nu faktiskt. Jag bar in lite ved tidigare idag och det högg till lite i magen, men det verkar inte vara nån fara.

Apropå nåt helt annat så köpte vi en katt igår =o) En Main coon hona på 13 veckor. Hon harlegat och tryckt under soffan HELA dagen fram till nyss, då ville hon ha mat och kela. Blev lite orolig där ett tag att hon aldrig skulle komma ut, men dom är väl tydligen så i början.
    Hugger till lite då och då i magen på mig tycker jag.. nästan som om det rycker i en skarv. Lite läskigt. Usch det är fan jobbigt med ont :(

Åååh vad gosigt.. Vi har två katter, den ena har betett sig som en galning idag och mitt humör har dalat även där så till slut fick han springa av sig i trapphuset (alla här har djur, så ingen fara så). Sen blev det lugnare. 
  • Bragdoll
    snoffsan08 skrev 2012-03-06 19:44:57 följande:
    Inge skönt det där alltså. Tror jag känner igen din beskrivning, men får bara så då jag lyfter tungt, som med veden och när jag skulle lyfta upp min dotter i knät nu ikväll för att torka henne efter duschen. Hon är en liten tungviktare. Snart 4 år och väger fasiken 20kg. Hon är iofs lång oxå, inte fet. Hon vägde ju 4300 när hon föddes oxå ;o). Hennes bästis är 5mån äldre och väger typ 14kg, men hon är riktigt smal istället.

Mysigt med katt tycker jag! Vad är det för raser på era? Första gången jag har stamtavla på en katt =o) Funderar på att eventuellt fixa kullar på henne i framtiden. Kunde vara kul. Skönt när grannarna inte bryr sig om att djuren springer av sig så. Vi bor i hus på landet och har typ inga grannar alls, inte på nära håll iaf, skönt samtidigt som det skulle vara kul oh ha nån trevlig granne att "hänga" med ibland.
    Får så där när jag sträcker mig eller när jag gäspar, men det verkar inte "göra någon skada" utan är mest bara obehagligt. Kan mycket väl tänka mig det är samma som när du lyfter lillskruttan.

Mina katter är hittekatter. Upphittade nyfödda och bortskänkta till mig så gissningsvis är det något blandat. Tog hem dem och kastrerade dem (och chippade dem) så de en dag kanske kan gå utanför lägenheten utan att göra nya kissekorvar :D 
  • Bragdoll

ÄR det vanligt att magmusklerna stannar kvar mitt på magen?
    Mina förra graviditeter har magmusklerna delat sig och det har inte varit några problem att med handen känna en rumpa eller lilla huvudet osv..
    Men nu är jag snart i v 24 och magmusklerna sitter i vägen för att känna efter alls.. Trist tycker jag :-/ 

• Bragdoll
    MissMurrig skrev 2012-03-10 21:54:05 följande:
    Körde på att äta massa godis, jordnötsringar och (chips)stjärnor själv, då sambon jobbar och ungen sover... bläää

Jag har börjat få massa sammandragningar, flera gånger om dagen. Ganska obehagligt! Och ibland gör det ONT när jag "petar" på magem, det känns som världens blåmärke, inte var som helst på magen, utan på några enstaka platser på magen.. och inte samma ställen varje gång... Tror inte jag kände sånt med första.

Nä nu måste jag pinka, för NÅGON använder min urinblåsa som boxboll. 
    Samma här. Speciellt när jag är nyvaken och kissnödig. Får vänta tills det har lagt sig. Plötsligt får jag en helt ny förståelse för morgonstånd

• Bragdoll

Alltså jag måste fråga. Är det verkligen bara jag som inte är så särskilt intresserad av barnvagnar?? Tjejer verkar bli som tokiga när det gäller barnvagnar och jag kan inte förstå hur en vagn kan kosta 11000 och man BETALAR det? :-O
    Läste en kommentar på facebook om en tjej som hade köpt 26 (!!!) vagnar!! Fattar ni?! 26!!!! Jag har ägt två. En vanlig och en syskon. Den vanliga har jag kvar, den är 10 år gammal och jag tycker att bebisen kan använda den också.

• Bragdoll
    Alemonia skrev 2012-03-14 15:26:16 följande:
    Mitt intresse för barnvagnar är relativt lågt. Dock var vi lite petiga när vi skulle köpa den vi hade till dottern (och som redan då planerades hålla för ett barn till) men det blev rätt enkelt ändå då det bara fanns en sort hos babyproffsen som uppfyllde våra krav: Duovagn men fyra fasta (luft)hjul och med handtag som går att flytta på (dvs för att välja mellan att barnet tittar mot föräldern eller framåt under tiden barnet sitter i vagnen). Dessutom stabil för grusväg och snömodd. 2008 blev det alltså en Emmaljunga Duo Edge och som bonus går det att med en stålram montera babyskyddet på chassit. Dock hamnade prislappen med vagn, skötväska, babyskydd, chassifäste för babyskyddet och en sådandär "påse" som används i sittvagnen på vintern för att skydda benen och som är lika stor som den tygklädda sittdelen av vagnen (att namnet är helt borta i huvudet) på dryga 10 tusen. Jag har varit riktigt nöjd med vagnen och har endast oron för att vi egentligen skulle behöva ett nytt babyskydd då det vi har kanske inte funkar i bilen (kräver riktigt långt bilbälte).

Någon som vet när ett babyskydd kan anses för gammalt i ålder? Är upp till 5 år okej?
    Ja babyskydd måste vi också kika på. Det jag har är 8 år gammalt och därmed förbrukat tyvärr, men vi ska köpa ett med bas har vi bestämt. Då behöver man inte fundera på bältet.. 
    Det är lite underligt att inte alla stolar ska passa alla bälten tycker jag.. Minns att vi var tvungna att bända som fan för att få in vårt babyskydd i bilen (en volvo 940), men det finns säkert någon bra förklaring på det också..
Svar på tråden Juli bebis 2012