snoffsan08 skrev 2012-03-06 19:44:57 följande:
Inge skönt det där alltså. Tror jag känner igen din beskrivning, men får bara så då jag lyfter tungt, som med veden och när jag skulle lyfta upp min dotter i knät nu ikväll för att torka henne efter duschen. Hon är en liten tungviktare. Snart 4 år och väger fasiken 20kg. Hon är iofs lång oxå, inte fet. Hon vägde ju 4300 när hon föddes oxå ;o). Hennes bästis är 5mån äldre och väger typ 14kg, men hon är riktigt smal istället.
Mysigt med katt tycker jag! Vad är det för raser på era? Första gången jag har stamtavla på en katt =o) Funderar på att eventuellt fixa kullar på henne i framtiden. Kunde vara kul. Skönt när grannarna inte bryr sig om att djuren springer av sig så. Vi bor i hus på landet och har typ inga grannar alls, inte på nära håll iaf, skönt samtidigt som det skulle vara kul oh ha nån trevlig granne att "hänga" med ibland.
Får så där när jag sträcker mig eller när jag gäspar, men det verkar inte "göra någon skada" utan är mest bara obehagligt. Kan mycket väl tänka mig det är samma som när du lyfter lillskruttan.
Mina katter är hittekatter. Upphittade nyfödda och bortskänkta till mig så gissningsvis är det något blandat. Tog hem dem och kastrerade dem (och chippade dem) så de en dag kanske kan gå utanför lägenheten utan att göra nya kissekorvar :D