Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Juli bebis 2012

FruSandra skrev 2012-02-19 10:51:37 följande:
    Bragdoll
    Jag fick samma. Även tidningen va från förra året.. Ja mailade dom om de o som tack för hjälpen fick ja en kupong på 80 kr, en natusancheck och en ny tidning :)
    Å, vilka mailade du? Babyproffsen eller de som gör själv boxen? Egentligen spelar det inte så himla stor roll, men det är ju taskig reklam att de ger kuponger och tidningar som gått ut. Ja mitt nummer av tidningen var också från förra året,
  • Bragdoll
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-21 13:43:26 följande:

Tårarna rann hos läkaren idag , visst har foglossning , och sjukskriven men största chocken är att jag har två bebisar i min mage , alltså TVILLINGAR ♥♥♥
    Rul på torsdag får mera info , är rätt chockad ännu !!!! Men så glad !!

Haha, vad häftigt!! Grattis!
  • Bragdoll
    snoffsan08 skrev 2012-02-21 14:56:20 följande:
    Bragdoll: Såg att du oxå följer tråden om kronprinsessans eventuella födsel. Kul och se hur folk spekulerar =o)
    Hahah, verkligen. Egentligen bryr jag mig inte nämnvärt, men folk är så himla konspiratoriska! Hon HAR fött enligt vissa, alltså går hon runt med en fejkmage och tuttskydd.. Jag blir mörkrädd :)
  • Bragdoll

Jag sitter ständigt på facebook, datorn är alltid igång i stort sett, men jag har inte lagt ut att jag är gravid. På något vis tycker jag inte att alla har med det att göra. Jag har inte bara mina närmaste vänner på FB utan även gamla klasskamrater osv. 
    Vill någon veta får de fråga, annars är jag tyst.  

• Bragdoll

Jag blev tvungen att springa säkert 25 meter för att hinna med en buss idag.
    Till saken hör att jag är JÄTTESTOR! Min mage är gigantisk! Och när jag väl skulle kliva av bussen så hade jag så ont så jag trodde jag skulle gå av på mitten.
    Och nu ikväll är min foglossning genomvidrig, kan knappt gå. Kan det vara dags att skaffa ett foglossningsbälte och inse att det inte är läge att springa när man är halvgången? 

• Bragdoll
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-23 14:11:03 följande:
    Oj , vet inte vart jag ska börja
    Lite skillnad ha två en en i magen på alla vis !

Själva RUL tog 1 timme ungefär

Det var två friska , fina , aktiva ENÄGGSTVILLINGAR som till 99% blir FLICKOR {#emotions_dlg.flower}
    Blev flyttad bak 5 dagar så från 23 juli till 29 juli men hon sa de kommer komma innan BFdatumet troligen.
    De va nästa exakt lika långa på alla måtten , lite kul , såna kopior

Men skiljeväggen var svår att se , men den va tunn den hon kunde skymta mätte hon 1 mm. Hon sa att en läkare ska kolla mera noga på de så de inte ligger i samma livmoder.
    Sen ska jag gå varann vecka till UL tills vecka 30 för se hur dem mår eftersom de dela en moderkaka kan den ena busen ta näring av den andra och de inte så bra.

Har moderkakan i framväggen och fick massa fina bilder Hjärta

Så jag är 17+3 ( vecka 18 ) exakt idag
    Åååh, vad spännande :)
  • Bragdoll
    EllaBella02 skrev 2012-02-29 22:13:33 följande:
    Fint!
    Började äta mina järntabletter idag.. Niferex... och ursäkta detaljerna men jag spydde som en gris precis!

Tror verkligen att det beror på tabletten, för jag har inte mått så här illa innan och jag känner även av att magen är sjukt orolig...

Måste ringa till BM imorgon och se om jag kan få slippa ta dom och försöka få upp järnvärdet på annat sätt...  : (  
    Säger som AnnA1985, testa Hemofer.
    Jag åt Duroferon och jag spydde som en gris av dem, och det är inget bra att spy järn tydligen, det kan fräta. Men Hemofer har jag inte känt något av så de funkar kanonbra.

• Bragdoll
    Trolla75 skrev 2012-03-01 14:08:23 följande:
    Hur smakar egentligen Blutsaft??? jag har aldrig vågat smaka, när jag jobbade i äldreomsorgen så va det ju vissa som fick detta, men åh jag tyckte det verkade så äckligt... Så smaka har vart helt uteslutet.
    Men vad kan smaken jämföras med?
    Jag får inte i mig Blutsaft, det kan vara det vidrigaste som finns.
    Smakar järn och socker enligt mig. UURK! 
  • Bragdoll
    MissMurrig skrev 2012-03-02 08:01:07 följande:
    Igår började tuttarna rinna också! Lite VÄL tidigt va? Förra gången kom det 1-1,5 månad före BF, nu 4! Orka gå runt med tutt-bindor i 4 månader INNAN barnet ens har kommit...
    Mina två första barn kom det igång väldigt tidigt med.. nu har inte kommit igång och då blir jag nojjig istället
    Men du har rätt, de där förbannade inläggen far ju bara omkring.. speciellt om man som jag inte hittar en vettig bh utan går omkring med sport-bh jämt.

Svar på tråden Juli bebis 2012