Inlägg från: enilorac81 |Visa alla inlägg
  • enilorac81

Juli bebis 2012

Anjiali-om mannen din är ledig, kan du inte försöka passa på att sova lite på dagen?

Jag och min sambo bestämde oss ju för att köra 5 min metoden eftersom jag inte heller fick någon bra sömn. Som du säkert läst var de 2 första kvällarna skitjobbiga, men sen så har det blivit jättebra.

Och nu förespråkar jag inte 5 min metoden utan snarare att man kommer överens om att köra på en "metod" som passar för just er, följa den och sedan utvärdera efter 1 vecka.

Kram på er!

• enilorac81

God morgon! Som lovat så har jag utvärderat 5 minuters metoden efter en vecka. Resultatet är oerhört bra. Första två kvällarna var jobbiga! Men sen har det flytit på bra. Han ammas eller ersättning om det är min sambo som tar honom, sen lägger vi honom i sängen och han kommer till ro direkt sen i tisdags! Så skönt! Och sen sover han bra också, han vaknar upp för att han bajsar...han ammas en gång på natten sen förra veckan, vilket är mellan 3:30-6 sen sover vi vidare till mellan 8:30-9:30

Ha en skön 4:e advent!

• enilorac81

Lovisblomman- lilleman vänder sig inte när han ska sova, bara dagtid. Om din lille lyckas somna på egen hand under er 5 min på mage, tycker jag ni ska låta det ske. När hon väl somnat kan ni vända tillbaka henne till rygg. I början av vår 5 minuter så rörde sig lilleman jättemycket för att komma till ro, men nu lägger han sig på sidan och somnar.

Hursomhelst, kul att ni ger det en chans (även om de 3 första nätterna är asjobbiga) berätta gärna för mig hur det går, och vill du inte berätta i forumet kan du skicka privat meddelade här på familjeliv!

God jul på er allihopa!!!!

• enilorac81

God jul på er alla! Håller med Ellabella kring hur man förra året vid den här tiden gick och nojade sig kring 12 veckors gränsen och nu sitter vi här med våra underverk.

Kul att detta forum lever vidare och man kan dela av sig kring erfarenheter!

Kramar från vår lilla familj ❤

• enilorac81

Emmizen, en vän sa att man kan läsa om det på amningshjälpens hemsida, hittade dock inget-men surfa runt lite där. Och krya på dig!!

• enilorac81

Elias vaknar ju upp runt 4-6 då får han mat, dvs bröstet. Han somnar runt 8-tiden på kvällen och om han vaknar någon gång mellan 4-6 ger jag honom mat, lägger tillbaka honom i sin säng så sover han vidare lite till och nästa gång han vaknar får han bröstet igen. Sen runt 9:30 får han en portion gröt, runt lunch bröstet, eftermiddag någon typ av mat, runt 17:30 middag, gröt igen och sen får han ersättning eller bröstet innan läggdags vid 19:30-20...

• enilorac81

Vi har gjort så att Elias sover 2 pass a 1h. En på förmiddagen och en på eftermiddagen. Det funkar bra tycker vi. Innan sov han 4 pass- 2 på förmiddagen och 2 på eftermiddagen. Brukar gå en promenad en av gångerna nu för att få lite frisk luft samtidigt.

Till er som är förkylda- krya på er och hoppas ni blir friska snart!

Till er alla-god fortsättning!!

• enilorac81

Anjiali- plankan får man väl göra fastän inte magmusklerna gått ihop? Trodde det bara var sit-upp man inte fick göra....

Som sagt var- så har jag ju utsatt dig till min peppvän på nätet för träning. Ni andra- haka gärna på. Imorse 3x45 sekunder plankan på tårna, imorgon sats strong mama passet (första passet sen efter jul)

Elias sover gott sen 19:45, imorse vaknade han 6:11 och mina bröst höll på att sprängas då, så skönt att han vaknade för att ge lite mat.

Han sover 1h på förmiddagen och 1h på eftermiddagen, inte senare än kö 15:30 får han somna, sen är han vaken till ca 19:30 då vi ger ersättning (eller bröstet om jag nattar) lägger honom därefter i hans säng där han somnar direkt

• enilorac81

Anjiali- bra idé med egen tråd. Är det någon som sitter vid en dator och kan fixa det? Annars säg till så sätter jag på min dator (vilket sker typ var tredje månad).

Just ja- har också sjukt svårt att komma till ro på kvällen nu. Elias sover ju bra. Men jag kan bara inte somna! Så störande!!!

Milifjior- coolt att du kör mamabootcamp, bra gissar jag??

Svar på tråden Juli bebis 2012