Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Alemonia
    Jag ringde sjukvårdsrådgivningen, blev hänvisad till förlossningen då ja är så långt gången..
    Min bm har så tokiga telefontider..
    Men imorn måste ja föröka få tag på nån så ja kan ta nytt blodtryck och nytt urinprov för att utesluta hf...

• FruSandra

Hej alla!
    Tänkte bara berätta att de gick bra hos läkaren idag :) jag har ingen havandeskapsförgiftning.. :) dock väldigt lågt blodtryck.. 105/61 :)

• FruSandra

Snoffsan08
    Ska du gå på "föräldrarutbildningen" (föreläsning) på Södertälje sjukhus?

• FruSandra

Men jag vill också veta ungefärligt vikt på bebis. Är de på tul man kan få de? Ja vill boka tul men undrar vad de kostar.. Ja ska kolla med men bm nästa gång ja ska dit :)

• FruSandra
    anjiali skrev 2012-04-28 12:35:15 följande:
    Var hos bm igår och allt såg fint ut . Ligger mellan mittenkurvan och översta kurvan på magmåttet. Hon kunde inte säga hur bebisen låg för det fanns ordentligt med fostervatten runt bebisen ännu.

Idag har jag knappt märkt av bebisen. Har varit ute i trädgården och rotat. Lär bli mer ogräs ön vanligt i år :-0 hehe. Det var inte det lättaste att rensa kan jag ju lova. Tänk om man hade pengar så nån kunde komma och fixa åt en. Mannen jobbar så han kan inte hjälpa. Får hoppas bebisen vaknar till nu när jag satte mig ner.

Har era bebisar dagar då de är lite lugnare än vanligt ???

Min pojkspoling är ockås lugn om jag rör på mej mycket,  men sen när jag kör en slappar stund i soffan är de highlife i magen.. De är precis som att han vkanar då :)
  • FruSandra

Inatt vaknade ja (som vanligt) vid 3 tiden. Dock med en smärta rakt på fittbenet och i högra höften, så ja trodde ja skulle dö en smula... Men när ja vände mej om blev de bättre och efter ett tag försvann de.. I min vildaste (?) fantasi fick ja för mej att babyboy kanske höll på att fixera sig..
    Men nu tror ja inte se längre.. Dock tycker både ja o maken att magen sjunkit ner en del. Men vet inte...
    Ja undrar Såå vad denna smärta va!
    De va lixom inte foglossningsont utan på ett annat sätt.. Svårt att förklara..

• FruSandra

Min navel har länge varit nära att "ploppa".
    Den har iaf varit väldigt utstående mot vad den brukar..
    Likaså imorse..
    Men nu när ja titta på min navel har den åkt in igen :O Hur kan de komma sig?

Jag har trott att bebis trycker på att de är därför den ploppar, men bebis e ju kvar där inne.... 

Nån som har nåt bra svar?       

• FruSandra

Hur vet man om man har förvärvar? Hur känns de lixom?
    Fan ja känner mej skit dum som inte vet nåt, men de hör e ju första gången ja gått så här långt i graviditeten :S

• FruSandra

Idag välkomnas v 32 (31+0) imorn blir de bm. Ska kolla om hon kan känna hur han ligger :)

Svar på tråden Juli bebis 2012