Inlägg från: Ella Jade |Visa alla inlägg
  • Ella Jade

Juli bebis 2012

Gjorde inget ultraljud. Fick prata av mig lite o läkaren sa att det är för tidigt att göra ett ultraljud, risken e stor att man inte ser något, o då blir allt så osäkert. De enda man kan göra är att vänta ca 2 veckor. Även om man hade sett nått är de omöjligt att säga om dt är bra lr dåligt, fostret kan va dött endå. För tidigt att kunna se hjärtat. Som tur e så har jag svar på torsdag via blodprovet. Men det är nästan bara att konstantera att det är missfall.

• Ella Jade

MollyMiranda: bättre lycka till dig! Håller tummarna!! Uppdatera gärna sen hur de gick.

• Ella Jade
    MollyMiranda:

Men fan vad jobbigt då! Åh vad vi skall behöva vänta :(.

Hur långt gången är du?

Så olika det kan se ut men vi båda väntar på samma svar. Usch.

Jag blödde väldigt lite, kanske 2,3 teskedar som max och lite molande värk och lite ryggvärk (men haft ryggproblem sen innan, dock högg de till lite). Minns ej hur det såg ut för dig. Såg inget på min VUL, hon sa nått om tunn slemhinna. Och du hade tjock. Tror tunn är negativt och tjock bra som du hade. Mina symtom dock blir starkare och även mitt gravtest. Men det betyder ju inte någonting. Min mage dock är inte alls lika svullen så. I mitt fall, tror jag inte det ser så ljust ut, men jag hoppas innerligt det går bättre för dig!!

Varför fick du inte göra blodprov som mäter HCG-halten?
  • Ella Jade
    tundra skrev 2011-11-08 12:28:41 följande:
    Mollymiranda: jobbigt att behöva vänta på besked ytterligare en vecka! Din graviditet var en IVF? Då har ni kämpat för att komma så här långt! Hoppas verkligen att det finns en chans för ett lyckligt slut.

Ella jade: Vilken skit rent ut sagt! Håller tummarna ändå.

Här hemma är jag bara lycklig över varje dag utan illamående. Men gasig och trög är jag med i magen.
    JA! Det suger. Vill bara ha svar så jag kan gå vidare iallafall. Men.. jag tänkter hänga i denna tråden ändå oavsett om det är okej, och jag tänker fortsätta här om vi blir gravid igen, även om det inte är ett juli barn!! Det får ni ta! Glad Hjärta
  • Ella Jade
    Gurkburk skrev 2011-11-08 12:56:11 följande:
    Jag fick en blödning igår kl 14. Vet inte hur mycket det var för jag såg det först när jag slängt pappret i toaletten, men pappret var ordentligt rödfärgat. Inget i trosorna varken då eller senare. De närmaste timmarna efter blödningen kom det svagt och urvattnat på pappret för att sen försvinna helt. Igår kväll, inatt och på morgonen fanns inte ett spår efter blödningen. Läkaren såg inget blod, men det kom lite rosafärgat på instrumentet han använde så han kunde konstatera att det varit en blödning som avstannat. Han kunde inte se var den kom ifrån. Slemhinnan var som sagt tjock, vilket är positivt och han såg något som kan vara en graviditet. Nu är det bara att vänta och se, olidligt.

Självklart ska du stanna i tråden! Jag vet inte om jag klarar det om det nu är missfall på gång, men om du orkar det är det ju enbart roligt att ha dig här och höra hur det går för dig.
    Okej, hade du ont nått då? Men är missfall verkligen med så lite blod som vi haft? Konstigt. Men så kanske fallet kan vara.

Aja, men om tjock slemhinna är bra då är det bara konstantera MF för mig, mitt var tunt tror jag hon mumlade utan att ge en förklaring. Jag håller tummarna för dig iallafall!

Jag får se om det blir jobbigt eller inte, om inte, hänger jag gärna kvar, kommer vara så tomt annars.. Hjärta
  • Ella Jade

Får jag bara fråga en sak.. Om jag vet hundra en måndag att jag då har ägglossning, på tisdagen får jag lite mer ont o känner att ngt händer.. På ons har jag ingen smärta alls. Jag antar då att ägget lossade på tisdagen. Men det behöver inte innebära att jag blev befruktad just då, lr jo? Hur långt tid kan dt ta? Tänker på de som är säker på ÄLmen beräkningen ändras sen.. Flåt för dum fråga! :)

• Ella Jade
    bevingad skrev 2011-11-09 12:09:12 följande:
    Jag håller tummarna stenhårt!!!
    Jag har bestämt mig för att liten ska stanna kvar i magen i 9 månader!!!
    Så jag hoppas den håller med mig!!
    Har du blött något mer nu?
    Ja visst är det nästan ovissheten som är det värsta...
    Håller verkligen tummarna för dig!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Ella Jade
    JonnaA87 skrev 2011-11-09 13:23:02 följande:
    Fan va bra du har de!! jag blödde lite i förrgår och igår..har ringt närakuten mvc å två olika gynmottagningar...men de blir inte tal om å få komma in och kolla...e så sjukt förbannad...de e ju fan att man ska behöva gå å oroa sej när man kan kolla om allt står rätt till...hur svårt kan de vara för dom egentligen?!
    Får du inte komma in på en koll på en privatmottagning??
  • Ella Jade

Men nej cissi! Verkligen ledsen, vad tråkigt! :( får förmodligen samma besked jag imorrn. Jag hoppas då att vi alla plussar snart igen o bättre lycka då! î?²

• Ella Jade

Då var det min tur..

De ringde från kvinnokliniken nyss, en ny läkare då den andra är borta på kurs, denna är mycket bättre. Förnuftig, trevligare och varmare person. Så det kändes bra iallafall. Hon sa att hormonhalten nästan är oförändrad. Hon misstänker utomkvedshavandeskap. Hade det vart vanligt missfall borde jag blött mer och halten sjunkit (jag tyckte själv det var väldigt underligt att det pyttelilla jag blödde kunde vart missfall, gått 1 veckan nu ändå).

Hon klämde in mig för ny akut tid imorgon 11:40 för närmare undersökning och ev remiss till sjukhus sedan. Något fel på graviditeten är det iallafall, det var ingen normal sa hon. Sen får vi se vad mer dom säger.. Obestämd Tråkigt att det slutade såhär.

Så e det, men skönt att iallafall nu veta så man kan gå vidare o försöka igen. Är det ngn här som haft utomkvedsh någongång?

Svar på tråden Juli bebis 2012