Inlägg från: juliaannaeva |Visa alla inlägg
  • juliaannaeva

Juli bebis 2012

Har ni kollat öronen? När Tyra hade öron inflammation ville Hon inte äta eller ligga ner :/

• juliaannaeva

Hos oss så får man gå till vårdcentralen med öron för våran BVC har ingen läkare där hela tiden...

• juliaannaeva

Jag har ju börjat ge gröt innan läggning nu med eftersom hon inte gillar flaskan o nu är hon så mycket bättre på natten! Inget uppvak alls och står sig ända tills jag går upp o ger flaskan in sömnen vid 06 då mannen åker till jobbet! Ger henne den då bara för då är hon lätt med flaskan hon tror väl antagligen att det är nappen :)
    Har en liten fundering, nan 2 o nan 1 vad är skillnaden? Nan 1 är ju modersmjölks ersättning men vad är nan 2 då?

• juliaannaeva

Vad konstigt detta är alltså.. Min tös är ju hostig o jätte snorig, var till läkaren o bad om att få något för hostan för att hon med vaknar på natten o hostar tills Jon inte får luft. Men läkaren sa att det inte är bra o ge kost medicin, den finns bara för att lugna oss föräldrar :S hur kan man säga så?!? Om den inte hade hjälpt varför tar dem inte bort den då?

• juliaannaeva

Skönt sladdis! Själv går jag på knäna efter en jobbig natt men jag har ju blivit så bortskämd eftersom hon i regel alltid sover.. :)

Oj vad era barn äter bra, skälv lämpar vi för fullt hon får dock ersättning men avskyr flaskan så har jag tur äter hon lite på morgonen sen gröt 8-9 sen lunch (rotfruktsmos är de som vi provat o de hon brukar få) o så fruktpure till efterrätt men tänka börja ge henne lite proteiner nu. Sen försöker jag få i henne ersättning 16-17 vilket brukar sluta i att Jon kanske får i sig 40 ml o sen är hon jätte arg! O sen får hon en portion gröt innan läggdags vid 19. Sover sen hela natten :)

Är de någon som vet om man får ge fisk vid 6 månader? Torsk och lax? Såg att nestle har en lax gryta från 6 mån men tänkte göra egen mat för jag avskyr färdigmat..

• juliaannaeva

Kan tillägga att hon dricker vatten till måltiderna men sport jag provar att byta ut vatten mot. Ersättning så spottar hon ut flaskan! :(

• juliaannaeva

Precis så gör Tyra med några gånger mellan 19-22 ! Vi gör likadant som er så tar också gärna emot tips! :)

Svar på tråden Juli bebis 2012