Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

HannaVirrpanna skrev 2012-06-28 20:17:10 följande:
    Är det nån mer än jag som får sendrag i ljumskarna?

Ja! Ibland när jag försöker röra mig lite för snabbt. Så obehagligt.
  • Tekla78
    MissMurrig skrev 2012-07-01 22:59:02 följande:
    Jag är nog rätt vig, tappen var inte svår att hitta men satt väldigt långt bak. Har inga kännigar än efter mitt expriment.. Ska gå och lägga mig nu, sover så dåligt att det är lika bra att lägga mig tidigt, har ju en 3-åring som kommer komma på morgonen "Mamma jag vill gå upp med dig nu"...

Tror min är så långt upp/bak att jag inte kommer åt den :-/ Tyvärr är det nog ett tecken på att det inte är på G riktigt än. Idag har jag burit stolar, gått i trappor 8 våningar och varit ute med sonen i parken i två omgångar. Igår hade vi kalas för maken på em så jag bakade och stod i hela fm (rabarberpaj, mandelflarn och moccarutor). Färdknäppt har vi gjort en massa utan resultat också... Tyvärr gjorde vi det sist efter att jag smort in mig med mandelolja därnere, så det blev svullet i skavigt, dvs ingen färdknäpp på några dagar nu. Hinkar hallonbladste, säkert 3-4 glas iste varje dag. Imorgon har jag två fika/promenaddejter så jag hoppas han vill trilla ner lite åtminstone... men... bebisen verkar trivas med att vara rörlig dock så jag hoppas inte för mycket.
  • Tekla78

Grattis till alla som fått bebis o lycka till ni som är på G/kämpar för tillfället. Ska bli spännande att se om fullmånen gör till eller från. Frågade BM sist, men det var inte något "vedertaget" eller något hon funderat på.

• Tekla78
    Nicolee skrev 2012-07-02 10:09:41 följande:
    hoppar in här :) Har följt tråden ett bra tag men aldrig kommit mig för att skriva av någon anledning.  Jag väntar första barnet med BF 22 Juli.  Hoppas att det snart kommer igång då jag börjar bli förbannat less på denna molande mensvärk och i samband med det känns det som att ryggen ska gå av.

Välkommen!
  • Tekla78
    froggyL skrev 2012-07-02 09:11:31 följande:
    hur många e vi kvar här i tråden som inte har fött än...som skriver aktivt...? Känns som om de flesta fött..men det är väl för att man hör till den skaran själv.
    Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*

Kvar med 9 dagar till BF. Är så inställd på att föda innan att det inte blir hälsosamt för psyket om den kommer efter :-/ Dessutom kommer min syster på besök till Sverige 15-29/7 (hon hälsar på min bror i Örebro också) och det är svårt att försöka planera när man inte vet om bebben kommit och hur man mår själv. Jag och maken blev lite osams igår eftersom han inte tycker att hon borde bo här alls när vi e nya 2-barnsföräldrar o jag tycker att det är ok att hon stannar 2-4 nätter.
  • Tekla78
    Grattis till alla nya bebisar i tråden!
    AKT83, vilken dramatik... Väldigt skönt att ni grejade det och att du inte var ensam.

Sajo, snacka om ego. Hoppas han kommer till insikt snart. Kram till dig.

MissMurrig, förstår dina känslor, men det kommer att bli jättebra för honom. Tänk att du slipper tänka på barnvakt i alla fall om det sätter igång. Det bästa vore väl om bebisen kommer runt 13-14/7 så kan du rå om dig själv och storebror får se bebisen snart efter att han är född.

Någon tyckte det var jobbigt att behöva scrolla BF-listan, så här kommer en ny födslolista:

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m65618217.html
  • Tekla78
    MissMurrig skrev 2012-07-03 11:20:00 följande:
    Någon som har tips på vad man kan göra när det är jättefint väder, man har inget barn och ingen sambo hemma, och ingen bil.  Jag är inte den som åker till stranden själv eller sätter mig på ett kafé ensam... HAde jag haft trädgård hade jag lagt mig och solat lite... men bor i lägenhet... 

Cafe med tidning/bok var precis vad jag skulle föreslå :-S Det är vad jag ska göra nu. En lagom promenad och sätta sig på en bänk på vägen kanske?
Svar på tråden Juli bebis 2012