Juli bebis 2012
Oj, vad långt det blev Blir så när man inte läser på några dagar!
Oj, vad långt det blev Blir så när man inte läser på några dagar!
Oonah, välkommen!
Trolla75, hehe, det gav ännu bättre effekt med huvudkillaren när maken killade. Sen finns en punkt under fotknölen som man kan massera har jag hört. Ger troligtvis bättre effekt även det om mannen ger dig fotmassage + massage under fotknölen
FruSandra, mina stygn börjar också klia, men jag ser det som ett tecken på att svullnaden gått ner så att jag känner mer i underlivet. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog sist, men det växte en hudflik runt ett stygn som gjorde att stygnet inte ramlade bort och det läkte inte som det skulle. Värt att kolla upp med BM om det inte känns som om det är normalt.
Har tyvärr inga råd att ge ang. vattenavgång eller slemmis.
Svänger in som snabbast, hinnner inte läsa så mycket. Vi har fått en liten bajsmaskinm det kommer i ett kör, ibland typ 20 skvättar i timmen. Han har fått ett elakt sår i rumpan och äter antibiotika för det. Var inne på akuten i lördags, återbesök i går och på torsdag för att se om det går åt rätt håll. Mina dagar går i princip åt till luftning o torkning av rumpan samt funderingar kring vems råd man ska följa om salvor, bröstmjölkens effekter (desinfecerande eller bakteriehärd) och annat. Suck! Troligtvis blir bajsandet bättre efter en vecka eller två... Just det, en Sigge är det vi har, Felix passade inte. Sen har vi inte bestämt om det är smeknamnet eller det riktiga namnet.
stort grattis till alla nya bebisar! Äntligen ute :)
Nu har vi varit på Huddinge sjh igen för återbesök med Sigges rumpa. Akuten skickade oss äntligen till hudmottagningen och där var de nästan säkra på hemagiom/ smultronmärke som suttit under huden och kommit fram nu. Ca 25% av hemagiomen blir så menade doktorn. Tillbaks på fredag för kontroll och second opinion, sen är någon professor tillbaks i nästa vecka som ska kolla på det också. Så skönt att veta vad det kan vara och slippa ångesten att lufta hela tiden med skrikande bebis och bajs & kiss överallt (inklusive i såret) som följd. Nu har vi supertunna skavsårsplåster som vi sätter på. Och lillen sov mer än 4 timmar i sträck nu :) Nöjd bebis och nöjd mamma
Millifjor, hör med BVC om de vill skriva ut nässpray som driver ut mjölken åt dig om du fortfarande har problem imorgon. Vet inte vad det verksamma ämnet är, men enligt min kompis funkar det jättebra.